تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۱۰ دی ۱۳۹۹

عجیب‌ترین درخت‌های جهان +تصاویر

میتوان گفت که درختان خسته کننده هستند. تمام کاری که انجام می‌دهند، ایستادن است و در زمان‌های خاصی مثل زمستان و یا ریزش برگ‌ها در پاییز زیبا به نظر برسند. اما درختان استثنائی نیز وجود دارند.

رویداد۲۴ در اینجا قصد داریم این درختان غیر معمولی را معرفی کنیم که ممکن است به دلایل زیستی و یا به خاطر عوامل انسانی تغییر شکل داده باشند.

درختان مجسمه سازی شده

۱۰ درخت عجیب و غریب و غیر عادی
Arborsculpture، به اصلاحی گفته می‌شود که در آن با استفاده از شیوه‌هایی به درختان زنده، شکل و ساختار دلخواه داده می‌شود. اکسل ارلاندسون یکی از برگترین افراد در این سبک است که بسیاری از درختان او به جاذبه‌های محبوبی تبدیل شده اند. علاوه بر هدایت درخت در زمان رشد، می‌توان در هنگام اتمام شکل گیری هم تراش‌هایی را روی درخت‌ها ایجاد کرد تا اشکال منحصر به فردی خلق شوند.

درخت فیل پا

۱۰ درخت عجیب و غریب و غیر عادی
خارج از شهر دربی، در استرالیای غربی، درخت عجیبی وجود دارد این درخت به عنوان درخت زندان شناخته می‌شود و دلیل نامگذاری این است که یک محیط ۱۴ متری در آن وجود دارد و گاهی از آن به عنوان زندان و سلول استفاده می‌شود. گاهی پلیس زندانیان خود را پیش از آنکه به مقصد اصلی ببرند در این درخت تقریبا ۱۵۰۰ ساله نگه داری می‌کنند.

درخت خون اژد‌ها

۱۰ درخت عجیب و غریب و غیر عادی
این نوع درخت بومی در جزایر سقطری یمن واقع در اقیانوس هند قرار دارد و این نام را به خاطر شیره سرخ‌رنگی که از آن می‌تراود به آن داده‌اند. این درخت به دلایل مختلفی غیر عادی است. بدنه این درخت کاملا بدون شاخه است و تمامی شاخه‌ها در بالای آن قرار دارند که به برگ‌هایی تیز و خوشه‌ای تقسیم می‌شود. از شیره این درخت گاهی برای مقاصد درمانی استفاده می‌شود و گاهی در غرب به عنوان جلا دهنده برای ساز ویالون.

انگور برزیلی

۱۰ درخت عجیب و غریب و غیر عادی
جابوتیکابا، یک درخت میوه بومی در برزیل است. میوه این درخت بر خلاف دیگر درخت‌ها روی بدنه رشد می‌شکند که به همین خاطر شبیه درختی به نظر می‌رسد که قطره‌های نفت از آن بیرون زده است. میوه‌های کوچک و سیاه این درخت با انگور مقایسه شده و از آن برای ساخت آبمیوه استفاده می‌شود. اگر شرایط مهیا باشد، این درخت در طول سال چندین بار شکوفه میزند و میوه می‌دهد.

درخت کائوری

۱۰ درخت عجیب و غریب و غیر عادی
خیلی‌ها در مورد درختان چوب قرمز (درخت سکویا) به خاطر اندازه بزرگشان، شنیده اند، اما درخت کائوری در شمال نیوزیلند ازنظر حجم یکی از بزرگترین درختان جهان است. این نوع درخت بسته به شرایط می‌تواند ارتفاعی ۱۵ الی ۵۰ متری داشته است. تراکم این درختان اجازه می‌دهد که حتی در صورت دفن شدن هم همچنان استحکام داشته باشند. گفته می‌شود در صورت مدفون شدن ۵۰ هزار سال طول خواهد کشید تا نابود شوند.

درخت رنگین کمان

۱۰ درخت عجیب و غریب و غیر عادی
اوکالیپتوس رنگین‌کمان، نوعی درخت است که روی بدنه آن رنگ‌های روشنی وجود دارد و باور این موضوع که انسان در آن دخالتی نداشته سخت است. این نوع درختان بومی فیلیپین هستند و هر چند وقت یک بار ریزش پوسته دارند. این پوسته در ابتدا سبز و در طول زمان به رنگ‌های دیگری مثل آبی، بنفش، نارنجی و نهایتا قهوه‌ای تبدیل می‌شود. از جایی که ریزش پوسته‌ها همزمان صورت نمی‌گیرد می‌توان تمامی این رنگ هارا در کنار هم دید.

پل ریشه‌ای

۱۰ درخت عجیب و غریب و غیر عادی
پل‌های ریشه‌ای گونه از همان مجمسمه سازی درختان هستند که در شمال هند وجود دارد. این پل‌ها در طی قرن‌ها توسط مردم بومی برای عبور از رودخانه‌ها ساخته شدند. آن‌ها ریشه رختان را گونه‌ای هدایت می‌کردند که این پل‌ها شکل بگیرد. بعد از آنکه شکل پل کامل شد، از چوب، سنگ و یا خاک در کف آن استفاده می‌شد تا مردم از آن عبور کنند.

نظرات شما
پیشخوان