تاریخ انتشار: ۱۱:۵۲ - ۱۰ دی ۱۳۹۹

علی لطیفی: یقین دارم فساد در داوری‌ها وجود دارد

سرمربی تیم فوتبال چوکای تالش گفت که از وجود فساد در داوری فوتبال کشور مطمئن است.

فساد در فوتبال ایران

رویداد۲۴ علی لطیفی، درباره شکست یک بر صفر تیم فوتبال چوکای تالش مقابل مس کرمان اظهار داشت: کرمان زادگاه بزرگان تاریخ کشور از جمله شهید قاسم سلیمانی است. مردم و مسئولان این شهر فوق‌العاده هستند و کوچک‌ترین توهینی در کرمان ندیدیم، اما سیاست کاری بسیار غلطی در مس وجود دارد. برای جلوگیری از روشن شدن حقایق اجازه ندادند نشست خبری برگزار یا لحظات حساس بازی پخش شود. در دنیای امروز کسی نمی‌تواند حقایق را پنهان کند. داوران با تیم مس ارتباط خیلی خوبی داشتند و سه پنالتی ما را نگرفتند!

وی در مورد حرکات عجیبش کنار زمین تصریح کرد: روی پای بازیکن ما تکل دوپا زدند و او نتوانست به بازی ادامه دهد. من مقابل داور تکل زدم تا بگویم بازیکن حریف چنین حرکتی کرده است، اما دوستان این تصویر را با عنوان آموزش تکل دوپا توسط لطیفی منتشر کردند! اجازه ندادند این صحنه‌ها در فضای مجازی پخش شود و فقط شانس آوردیم بازی از صداوسیما پخش می‌شد. نمی‌شود اینگونه صعود کرد. تاکنون ندیدم داور اینقدر یک‌طرفه قضاوت کند و حق هیچ تیمی به این وضوح خورده نشده است. علاوه بر سه پنالتی، داور همه سوت‌ها را به سود مس زد.


بیشتر بخوانید: اشتباهات داوری علیه استقلال DVD شد!


سرمربی چوکای تالش با اشاره به اشتباهات داوری علیه تیمش در هفته‌های گذشته خاطرنشان کرد: داور بازی با رایکا کارت قرمز بازیکن حریف را به کارت زرد برگرداند، اما گفتم به سلامت داور شک ندارم. با این حال نمی‌توانم چنین حرفی را درباره داور دیدار با مس کرمان بزنم. داوران ما همانند مدیران، مربیان و خبرنگاران ما جزو سالم‌ترین‌های فوتبال جهان هستند، اما پنج درصد فاسد دارند که کل قشر داوری را زیر سؤال برده‌اند. یقین دارم فساد در داوری‌ها وجود دارد و باید جلوی آن گرفته شود.

«شب بازی به ما پالس دادند که مراقب داور باشید.»، لطیفی ضمن بیان این جمله گفت: چوکا کسی را در سازمان لیگ، وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال ندارد. تنها یک نماینده مجلس پیگیر کارهای ماست و ما حتی از میزبانی در شهر خودمان محروم هستیم. اگر ارتباطات گسترده‌ای در سازمان لیگ یا کمیته داوران نداشته باشید، حق‌تان خورده می‌شود.دلم برای مردم میهمان‌نواز و مهربان تالش سوخت که باحیا بودن آنها باعث شد حق‌شان خورده شود. این مردم به جز فوتبال دلخوشی ندارند و می‌خواهند همین دلخوشی را هم از مردم تالش بگیرند.

وی با انتقاد از عملکرد چوکای تالش در هفته‌های ابتدایی لیگ دسته اول بیان کرد: این تیم در دو بازی اول یک حمله نکرد و عملکردی فاجعه‌بار داشت. مردم از چوکا ناامید بودند، اما اکنون اولین امتیاز و پیروزی تیم را در تاریخ لیگ یک گرفتیم و در سه بازی حق‌مان خورده شده است. داوران دارند پوست مردم تالش را می‌کنند و برای گرفتن حق این مردم تا پای جانم می‌روم. به چوکا ظلم می‌شود و ما مقابل ظلم می‌ایستیم. مقابل مس داور با ما لج کرده بود. مس کرمان با کادر فنی خوب و بیش از 40 میلیارد تومان بودجه، نیازی به اینگونه بُردن ندارد.

سرمربی چوکا با بیان اینکه داور تحت تأثیر بودجه بالای مس و نیز میزبانی این تیم قرار گرفته بود، اظهار داشت: ما لباس هتل نداریم و به همه هتل‌ها بدهکار هستیم. ریاضی‌مند مالک باشگاه هزینه می‌کند، اما تحت فشار است و بهترین راه این است که برود تا کسی بیاید و مشکلات را حل کند. ما  در این مسابقه با تیم مس و داور جنگیدیم و اگر بی‌عدالتی رخ نمی‌داد، باید 5 بر 3 پیروز می‌شدیم! بازیکنان ما پس از بازی گریه می‌کردند، اما امسال چوکا را در لیگ دسته اول حفظ می‌کنیم و یکی از بهترین تیم‌های مسابقات خواهیم بود.

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان