تاریخ انتشار: ۱۳:۰۹ - ۱۰ دی ۱۳۹۹

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: بودجه در حال طی کردن فرآیند قانونی است

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: اکنون لایحه بودجه سال آینده در حال طی کردن فرایند قانونی خود است. نمایندگان محترم حق پیشنهاد دارند و لایحه بودجه یک کار مشترک بین دولت و مجلس است.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: بودجه در حال طی کردن فرآیند قانونی است
رویداد۲۴ معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت به سوالات خبرنگاران درباره جزئیات بودجه پاسخ داد.

حسینعلی امیری پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره جزئیات بودجه گفت: به موجب قانون اساسی لایحه بودجه از جمله مواردی است ابتکار آن باید از دولت شروع شود. مجلس به نمایندگان حق ارائه و تقدیم طرح در همه امور کشور را دارند، اما قانون اساسی ابتکار بودجه را در اختیار دولت قرار داده است.

وی با بیان اینکه تنها جایی که نمایندگان محترم به موجب اصول قانون اساسی طرح تهیه نمی‌کنند لایحه بودجه است، ادامه داد: بنابراین لایحه بودجه قبل از موعد قانونی از طرف دولت تقدیم مجلس شورای اسلامی شد، اما بعد از آن دستوری از مقام معظم رهبری راجع به درآمد‌ها و هزینه‌ها واصل شد که دولت موارد مدنظر ایشان را طی نامه‌ای دیروز آقای رئیس‌جمهور به مجلس ارسال شد و قرار شد موارد مدنظر مقام معظم رهبری در مجلس شورای اسلامی با حضور روز گذشته آقای دکتر نوبخت در کمیسیون تلفیق بودجه انجام گیرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: از اعضای کمیسیون تلفیق تشکیل تشکر می‌کنم که کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ را تصویب کردند و اکنون لایحه بودجه سال آینده در حال طی کردن فرایند قانونی خود است.

وی درباره رویکرد مجلس به بودجه، یادآور شد: نمایندگان محترم حق پیشنهاد دارند و لایحه بودجه یک کار مشترک بین دولت و مجلس است. خیلی امیدوار هستیم که لایحه بودجه که یکی از مهمترین کار‌های و موضوعات همکاری مجلس و دولت است با تفاهم و درک مشترک از مسائل و شرایط کشور به سرانجام برسد.

بیشتر بخوانید: واعظی: تمام بخش‌های اقتصادی دولت در خدمت مجلس است/ درباره پیوستن ایران به FATF در دولت بحثی نکردیم
امیری اضافه کرد: با توجه به اینکه در سنوات گذشته با اینکه پیشنهادات نمایندگان کم نبوده است، اما درصدی از نمایندگان در صحن علنی مجلس بودجه را با اصول قانون اساسی، با اسناد فرادستی و سیاست‌های کلی که مقام معظم رهبری ابلاغ کردن مطابق ندانسته و مورد قبول آن‌ها واقع نشده است. درصد پیشنهاداتی که در سنوات گذشته در لایحه بودجه قانون به تصویب رسیده خیلی زیاد نیست.

وی تصریح کرد: با توجه به توصیه رئیس‌جمهور دولت با حضور کارشناسی و دقیق در کمیسیون‌ها و صحن علنی مجلس تلاش دارد نظرات خودش را با نمایندگان مجلس نزدیک کند، تا اینکه هم لایه ۱۴۰۰ در یک بازه زمانی مناسب به تایید شورای نگهبان برسد و هم بتواند بخش‌نامه‌های مختلف را تهیه و تصویب کند تا از سال ۱۴۰۰ این سند به عنوان مهمترین سند اداره و حکمرانی کشور به انجام و اجرا در بیاید تا سال ۱۴۰۰ امورات، هزینه‌ها درآمد‌ها و اداره کشور براساس قانون بودجه ۱۴۰۰ انجام شود.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: لایحه بودجه ، بودجه
نظرات شما
پیشخوان