تاریخ انتشار: ۱۸:۵۹ - ۱۰ دی ۱۳۹۹

ولیعهد عربستان و امارات به دادگاه آمریکا احضار شدند

غاده عویس، خبرنگار زن لبنانی شبکه الجزیره تصویری از یک احضاریه را منتشر کرد که طبق آن، دادگاه فدرال فلوریدای آمریکا محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی و محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی را جهت پاسخگویی در پرونده هک تلفن خبرنگار الجزیره معرفی کرده است.

ولیعهد عربستان و امارات

رویداد۲۴ غاده عویس، خبرنگار زن لبنانی شبکه الجزیره تصویری از یک احضاریه را منتشر کرد که طبق آن، دادگاه فدرال فلوریدای آمریکا محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی و محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی را جهت پاسخگویی در پرونده هک تلفن خبرنگار الجزیره معرفی کرده است.

 براساس این احضاریه این رهبران دوفاکتو در عربستان و امارات تا پنجم ژانویه ۲۰۲۱ مهلت پاسخگویی دارند در غیر این صورت قاضی آمریکایی می‌تواند حکم غیابی صادر کند.
بیشتر بخوانید: ترس از دست دادن مناطق موجب تشکیل دولت یمن شد/ قطر به عربستان امتیاز نمی‌دهد
اوایل ماه جاری شرکت تحقیقاتی کانادایی سیتیزن لب در گزارشی به هک تلفن تعداد زیادی از خبرنگاران الجزیره از جمله عویس اشاره کرد و اعلام داشت ارتباط این اقدامات به عربستان و امارات می‌رسد.

غاده عویس، خبرنگار زن لبنانی شبکه الجزیره ۲۰ آذر با اعلام شکایت از محمد بن سلمان در دادگاهی واقع در ایالت فلوریدای آمریکا گفت، این شکایت، ولیعهد سعودی و محمد بن زاید، همتای اماراتی‌اش را به دخیل بودن در پرونده هک تلفن وی و انتشار تصاویر شخصی‌اش از حدود شش ماه قبل متهم می‌کند. آن‌ها بر این باور بودند که امکان مجازاتشان نیست و می‌توانند به اقدامات مستبدانه خود ادامه دهند.

عویس گفته است که در جریان این هک برای او سندسازی مالی صورت گرفته و طی ان ادعا می‌شود خبرنگاران از دولت قطر پول می‌گرفته اند.

پایگاه خبری”هیل” در گزارشی نوشت، تعداد عاملان هک تلفن عویس به ۲۰ متهم می‌رسد.

این روزنامه به نقل از عویس نوشت، برخی از تصاویر وی بیش از ۴۰ هزار بار طی چند ساعت بازتوییت شده‌اند و بدیهی است که نشر این تصاویر از سوی مقامات سعودی صورت گرفته است.

براساس پرونده دادگاه، این خبرنگار گفته است به دلیل گزارش هایش از نقض حقوق بشر در ریاض و ابوظبی هدف قرار گرفته است. در این شکایت آمده است که بن سلمان و بن زاید شبکه‌ای از شهروندان آمریکا را استخدام کرده اند که به طور سازماندهی شده به انتشار تصاویر جعلی و ساخته شده می‌پردازند. در این شکایت آمده است که هر کس در این رابطه ایفای نقش کرده باید به دلیل اقدام غیرقانونی اش و توطئه علیه عویس مسئول شناخته شود.

در ماه آوریل یک سری تصاویر از عویس در توییتر و رسانه‌های اجتماعی منتشر شد. یکی از این تصاویر او را با لباس شنا و برهنه نشان می‌داد. او در ژوییه در مقاله‌ای برای واشنگتن پست هک تلفنش و نفوذ به زندگی خصوصی اش را افشا کرد.

شکایت او شامل افرادی همچون سعود القحطانی مشاور سابق بن سلمان و شبکه العربیه نیز می‌شود.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: عربستان ، امارات
نظرات شما
پیشخوان