تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۱۱ دی ۱۳۹۹

هراس این روزهای ترامپ از ایران به روایت سی ان ان

ترامپ که برای گذراندن ایام کریسمس به عمارت تفریحی خود (مارالاگو) در فلوریدا رفته است، امروز پنج‌شنبه یازدهم دی ماه به واشنگتن دی‌سی بازخواهد گشت.

ترامپ

رویداد۲۴  ۳ منبع مطلع به شرط عدم افشای نامشان به سی‌ان‌ان گفتند ترامپ ۲ دلیل عمده برای بازگشت زودهنگام از تعطیلات سال نو در فلوریدا دارد.

نخست اینکه او می‌خواهد در واشنگتن باشد تا جلسه روز ۶ ژانویه سنای آمریکا (۶ روز دیگر) را که قرار است نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ و شمارش آرای کالج‌های الکترال در آن جلسه به صورت رسمی از سوی رییس سنا (معاون رئیس جمهوری) اعلام شود، تحت تاثیر قرار دهد.

ترامپ از "مایک پنس" معاون خود که ریاست مجلس سنا را بر عهده دارد خواسته است تا نتایج آرای کالج‌های الکترال را که حاکی از پیروزی رقیب دموکرات او "جو بایدن" است، در جلسه روز ششم ژانویه سنا به بهانه آنچه که تقلبات انتخاباتی گسترده می‌خواند، اعلام نکند.

او همچنین طی روزهای گذشته با برخی متنفذان حزب جمهوریخواه در تماس بوده تا آنها را برای به چالش کشیدن نتیجه انتخابات در جلسه هفته آتی سنای آمریکا تشویق کند.


بیشتر بخوانید: تحرکات مشکوک در آستانه ترور سردار سلیمانی/ تنش میان ایران و آمریکا به جنگ منجر می‌شود؟


جاش هاولی سناتور جمهوریخواه ایالت میسوری در سنا دیروز چهارشنبه دهم دی ماه نخستین سناتور جمهوریخواهی بود که اعلام کرد در جلسه روز ششم ژانویه سنا خواستار به تعویق افتادن اعلام نتایج کالج های الکترال به بهانه بررسی بیشتر شائبه تقلب انتخاباتی خواهد شد. اتفاقی که در راستای خواسته ترامپ است.

ترامپ همچنین از فلوریدا توییت‌هایی نوشته و از هواداران خود دعوت کرده در روز ششم ژانویه در مقابل مجلس سنا در واشنگتن دی‌سی تظاهرات کرده و نتایج انتخابات را به چالش بکشند.

مورد دیگر که بنا به گفته مطلعان در بازگشت زودهنگام ترامپ از تعطیلات کریسمس به واشنگتن موثر است، سالگرد عملیات ترور شهید قاسم سلیمانی است.

بنا به گزارش سی‌ان‌ان، ترامپ در فلوریدا گفته است در آستانه سالگرد ترور قاسم سلیمانی از احتمال اقدامات تلافی‌جویانه ایران علیه اهداف آمریکایی طی روزهای آتی در منطقه نگران است.

ترامپ در ۳ ژانویه ۲۰۲۰ و در زمان صدور دستور ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی هم در عمارت مارالاگو بود.

ایالات متحده آمریکا طی روزهای گذشته برخی ادوات نظامی را به منطقه گسیل داشته و فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی در خاورمیانه و شمال آفریقا (سنتکام) هم در اظهارنظری گفته است گسیل داشتن ادوات نظامی جدید به منطقه از جمله اعزام ۲ فروند بمب‌افکن "بی ۵۲ " برای حفاظت از منافع آمریکا و ارسال پیام هشدار به کسانی است که ممکن است در فکر ضربه زدن به اهداف آمریکایی در منطقه باشند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان