تاریخ انتشار: ۱۵:۴۶ - ۱۱ دی ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

ترکیب جنگ‌طلب ترامپ و نتانیاهو/ آیا خاورمیانه بار دیگر در آتش فرو می‌رود؟

گرچه ائتلاف زوج شرور ترامپ و نتانیاهو مانند ترکیب خشونت طلب بوش و بلر که آتش جنگ ویرانگر در افغانستان و عراق را برافروختند مترصد آتش افروزی جدیدی در منطقه هستند اما امروز جریان مقاومت چنان قدرتی یافته است که تا دشمن را تسلیم نکند از پای نمی‌نشیند.

جنگ ایران و آمریکا

رویداد۲۴ آیا ترکیب شرارت، ویرانی، جنگ و خونریزی «جورج دبلیو بوش» و «تونی بلر» و تاریخ سیاه آنها، اتحاد کثیف و سیاست های خبیثانه آنها در خاورمیانه باز می گردد و متحدان شکست خورده این دو یعنی «دونالد ترامپ» و «بنیامین نتانیاهو» راه آنان را دنبال می کنند و میراث دار اثر منفور آنها می شوند؟  

ائتلاف بوش  و بلر منطقه خاورمیانه را به طور خاص و جهان را به صورت عام در چرخه ای از خشونت، هرج و مرج ویرانگر، جنگ شدید و یک مبارزه کور قرار داد و با علم و درایت و دانش و یک برنامه از پیش تعیین شده و مشخص، موج افراط گرایی و تروریسم، هرج و مرج و آشوب که همه جهان از آن رنج می برند را گسترش داد و برای آن خون و پول هزینه شد و آنها برای ایجاد، مسلح کردن و آموزش و تامین مالی گروه های داعش تحت اسم های مختلف و منابع متعدد کمک کردند و باعث ویرانی منطقه، آوارگی مردم و خراب کردن کشورها شدند.

آنها باعث کشتار صدها هزار نفر از مردم که بیشتر آنها  عرب و مسلمان بودند، هستند و در قالب جنگ های مقدس خود به عراق و افغانستان حمله و در آنجا پایگاههای افراط گرایی و اقدامات خشونت آمیز را پایه گذاری کردند و بصورت عمدی و با هدف، بذر اختلافات مذهبی و درگیریهای فرقه ای را کاشتند.

برنامه آنها  قدرت بخشیدن به دولت عبری و رژیم جعلی صهیونیستی با از بین بردن ارتش های اول جهان عرب یعنی مصر ، عراق و سوریه به عنوان کشورهای خط مقدم بود . رژیمی که همیشه شریک آنها بوده و با آنها مشاوره و برنامه ریزی و آنها را حمایت کرده است، برنامه هایش را با آنها اجرا می کند و آرزو دارد که به اهداف دیرینه خود یعنی قدرتمندترین، تواناترین ، عالی ترین و با ثبات ترین کشور منطقه دست یابد.

اطلاعات و پیش بینی ها نشان می دهد که دونالد ترامپ رئیس جمهور شکست خورده آمریکا در آخرین روزهای ریاست جمهوری اش و در روزهای مصیبت فساد بنیامین نتانیاهو درصدد برنامه ریزی برای جنگی ویرانگر در منطقه خاورمیانه هستند و برای یک ماجراجویی بزرگ و یک رویارویی خطرناک آماده می شوند. 

شاید پیش بینی ها درست باشد و  موفق به ایجاد یک جنگ ویرانگر جدید در منطقه شوند زیرا هر دو متعلق به یک مکتب کلامی تحریف شده هستند . آنها به جنگ مقدس و وعده پروردگار اعتقاد دارند و  معتقدند که آنها فرستادگان الهی هستند و دو سرباز از آسمان که دستور خدا را پیگیری و تعالیم او را رعایت و اراده او و دستوراتش را تسهیل می کنند.


بیشتر بخوانید: بدا به حال اسرائیل اگر میان ایران و امریکا جنگ شود


همانطور که سلف مضطرب آنها جورج دبلیو بوش خود را فرستاده بهشت ​​و سرباز خدا می پنداشت .این مساله در خواب به او الهام می شد تا آن را برای کاربردی شدن و واقعیت در زمین اعمال کند. او ائتلاف مقدس خود را برای مبارزه با یک جنگ صلیبی جدید در منطقه ایجاد کرد و برای اجرای دستور خود، نظام ها  و دولت های عربی را که تسلیم او شده بودند ، همراه کرد و آنها در ارتش او خدمت و برایش فداکاری کردند اما برای خود سهم و پاداشی نگرفتند و از زحماتشان تشکر نشد بلکه آنها برای پرداخت هزینه های جنگ و ماموریت کشتار در آن ائتلاف استخدام شده بودند. آنها آنچه را که او خواسته بود و حتی بیشتر ارائه کردند به این امید که بوش از همکاری آنها راضی باشد. 

شاید امروز تاریخ در همان مختصات جغرافیایی و با همان حقایق و با بازیکنان بین المللی - که تغییری نکرده اند حتی اگر نام و وضعیتشان تغییر کند- تکرار شود و  این بازیگران اگر هم تغییر کنند، سیاستشان باقی خواهد ماند و با قلب و اعتقادات، زبان و اظهارات خود  و متحدانشان، دشمن ملت ما، متنفر از ما ، کینه توز از ما، ترسو و توطئه گر علیه ما باقی خواهند ماند و از ما و دین ما متنفرند، ما و اسلام ما را دوست نخواهند داشت و قصد دارند ما را متلاشی کنند و دارایی هایمان را به یغما ببرند، کالاهای ما را غارت کنند، بر توانایی های ما سیطره پیدا کنند و بر ما تحکم و ما را کنترل کنند، بنابر این بین ما فتنه و اختلاف ایجاد می کنند  و بین ما اسباب تفرقه و جدایی و جنگ و کشتار را خلق می کنند .

او (ترامپ) با ایجاد ائتلاف بزرگی از شر، با آنها توافق نامه های شکننده صلح امضا کرد و اساس عادی سازی با رژیم هایی که دوام نخواهند داشت و همزیستی بین آنها تداوم خواهد یافت و منافع اقتصادی حاصل نخواهد شد و هرگز مقبولیت مردمی آنها ادامه نخواهد یافت را پایه گذاری کرد و چون فکر نمی کرد که این ائتلاف در رسیدن به هدف خود موفق شود و بتواند نقشه سیاسی و جغرافیایی را مطابق میل آنها تغییر دهد، آنان را با عبور ناوهای هواپیمابر ، آوردن بمب افکن های غول پیکر و وارد کردن زیردریایی های هسته ای اغوا کرد و با اظهارات آتشین و تهدید آمیز آرزوهای نظامی خود و آنچه که در آن تردید داشت را اعلام کرد.

آنان اکنون با استفاده از سلاح های مخرب خود در منطقه پرسه می زنند و در جستجوی علتی برای ساختن جنگ و توجیهی برای آن هستند.

ممکن است آنها با عوامل گیج کننده و آشفته در آتش افروختن جنگ موفق شوند  اما آیا آنها می توانند آن را مطابق آنچه می خواهند به پایان برسانند و مطابق آنچه می خواهند از آن خارج شوند . احمقان جاهل می دانند که شرایط دگرگون شده و تغییر کرده است و جنگ علیه مقاومت تغییر کرده و پیچیده است زیرا آنها امروز با نیروهای ایدئولوژیک روبرو هستند که به حق خود ایمان دارند و از مقدسات خود دفاع می کنند و  به خاطر سرزمین خود فدا می شوند، در دفاع از حقوق خود می میرند و تسلیم دشمن نمی شوند و تا او را تحقیر، مطیع، بازنده، نا امید و ضعیف نکنند، اسلحه را زمین نمی گذارند.

ملتهای عرب و اسلامی که از تحقیر خسته شده و از ذلت رهایی یافته اند در کنار آنها خواهند ایستاد و بر علیه کسانی که آنها را به قربانگاه می رانند و کسانی که آنها را به عنوان پیشکشی برای ظلم و تسلیم در برابر جلاد به کاهنان معبد تقدیم می کنند، قیام می کنند و خوشا به حال کسی که امروز در برابر ائتلاف شرور ایستادگی  و با غرور از او سرپیچی و با قدرت با زورگویی او را مقابله می کند.

و بدبخت کسانی هستند که با آنها متحد شده و شریک آنها هستند و به عنوان مزدور برای آنها کار و یا به عنوان برده از آنها پیروی می کنند و تحقیر می شوند.

پس حق پیروز و عدالت و کتاب خدای جاوید باقی خواهد ماند و آیاتش تا روز قیامت قرائت می شود و خداوند فرمود « "ٱلَّذِینَ قَالَ لَهُمُ ٱلنَّاسُ إِنَّ ٱلنَّاسَ قَدْ جَمَعُواْ لَکُمْ فَٱخْشَوْهُمْ فَزَادَهُمْ إِیمَٰنًا وَقَالُواْ حَسْبُنَا ٱللَّهُ وَنِعْمَ ٱلْوَکِیلُ" » ( اینها کسانی بودند که مردم، به آنان گفتند مردم علیه شما اجتماع کرده ‏اند ؛ پس از آنها بترسید! پس ایمانشان افزوده شد و گفتند خدا ما را کافی است و او بهترین حامی ماست. 

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
0
3
اگر دشمن جنگی را به منطقه تحمیل کند به امید خداوند متعال نتیجه اش به یکباره جمع شدن بساط رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه خواهد بود ! انشاءا...
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان