تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۱۲ دی ۱۳۹۹

کرونا با علائم سرماخوردگی ساده و آنفلوانزای خفیف بروز می‌کند

معاون فنی علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه کرونا در اکثر افراد با علائم یک سرماخوردگی ساده یا آنفلوانزای خفیف بروز می‌کند، گفت: افراد در مراحل اولیه آلوده شدن به ویروس نیازی به مراجعه به بیمارستان ندارند.
ویروس کرونا
رویداد۲۴ دکتر مسعود نوروزی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۸۲ بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند، اظهار کرد: طی شبانه روز گذشته ۸۲ بیمار کرونایی جدید را بستری کردیم.

وی با اشاره به وخامت حال ۱۰۰ نفر از بستری‌های کرونایی بخش مراقبت‌های ویژه، افزود: روند موارد ابتلا و بستری کرونایی در گیلان همچنان ثابت است که فعال بودن ویروس در جامعه را نشان می‌دهد.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه اکثر شهر‌های استان وضعیت نارنجی دارند، خاطرنشان کرد: این وضعیت بسیار شکننده است و اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، دوباره به مرحله بحران و افزایش موارد ابتلا و بستری بازمی گردیم.

نوروزی، از افزایش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم خبر داد و متذکر شد: این میزان رعایت هنوز کافی نیست و برای قطع کامل زنجیره انتقال کرونا، حداقل ۸۵ درصد جامعه باید ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را جدی بگیرند.

بیشتر بخوانید: تاکنون کدام واکسن‌های کرونا موفق به دریافت تاییدیه مصرف شده‌اند؟
نوروزی در گفتگو با خبر شبکه باران با بیان اینکه کرونا در اکثر افراد با علائم یک سرماخوردگی ساده یا آنفلوانزای خفیف بروز می‌کند، گفت: افراد در مراحل اولیه آلوده شدن به ویروس نیازی به مراجعه به بیمارستان ندارند لذا توصیه می‌شود اگر علائم سرماخوردگی دارید و مشکوک به کرونا هستید، به یکی از مراکز ۳۹گانه خدمات جامع سلامت در استان مراجعه کنید.

معاون فنی علوم پزشکی گیلان، با اشاره به فعالیت مراکز خدمات جامع سلامت در همه شهرستان ها، خاطرنشان کرد: پزشکان حاضر در این مراکز ۱۶ ساعته به صورت رایگان بیماران را معاینه می‌کنند و از آنان تست کرونا می‌گیرد و در صورت نیاز به بیمارستان ارجاع می‌دهد؛ در غیر این صورت درمان سرپایی و تجویز دارو انجام می‌شود.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان