تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۱۳ دی ۱۳۹۹

تصمیم AFC به ضرر ایران! / مسابقات انتخابی جام‌جهانی هم متمرکز می‌شود

سایت گل مدعی شد کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تمام مسابقات سال ۲۰۲۱ از جمله رقابت‌های انتخابی جام جهانی و جام ملت‌های آسیا، سیستم برگزاری متمرکز در کشور قطر را نهایی کرده است.

لیگ قهرمانان آسیا

رویداد۲۴ به دلیل شیوع ویروس کرونا مسابقات لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ آسیا بعد از برگزاری دو هفته ابتدایی، تعطیل شد و سپس بعد از چند ماه و با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا، این رقابتها به صورت متمرکز در کشور قطر پیگیری شد.

تجربه موفق قطر در میزبانی این رقابت‌ها با میزان ریسک پایین در ابتلای بازیکنان و مربیان به ویروس کرونا باعث شده است تا کنفدراسیون فوتبال آسیا حالا به فکر برگزاری تمام رقابتهای سال ۲۰۲۱ به صورت متمرکز در کشور قطر بیافتد.

سایت «گل» عربی در خبری اختصاصی اعلام کرد که AFC تصمیم دارد مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر که حکم مسابقات انتخابی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا را دارد، به شکل مشابه با لیگ قهرمانان آسیا در کشور قطر برگزار کند.

این سایت نوشت: «قرار است دور هفتم و هشتم مرحله انتخابی جام جهانی ماه مارس برگزار شود اما در صورت عدم امکان، دور هفتم تا دهم به صورت متمرکز از ۳۱ می تا ۱۵ ژوئن ۲۰۲۱ (۱۰ تا ۲۵ خرداد ۱۴۰۰) برگزار می‌شود.»

سایت گل درباره مسابقات لیگ قهرمانان آسیا هم اعلام کرد که این رقابت‌ها از ماه می و اپریل با برگزاری مرحله پلی آف و مقدماتی این مسابقات آغاز می‌شود.

تیم ملی فوتبال ایران در گروه سوم مسابقات انتخابی جام جهانی وضعیت خوبی ندارد و بعد از عراق و بحرین در جایگاه سوم قرار گرفته است. در صورت برگزاری متمرکز بازی‌ها، تیم کشورمان میزبانی مهم و تأثیرگذار در بازی با بحرین، عراق و هنگ کنگ را از دست می‌دهد.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان