تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۱۳ دی ۱۳۹۹

خلیلی: پرسپولیس باید برای جای خالی رسن فکر می‌کرد

 بازیکن پیشین پرسپولیس می‌گوید: کادر فنی این تیم باید برای جای خالی بشار رسن و بازیکن جانشین او فکر می‌کرد.

بشار رسن

رویداد۲۴ محسن خلیلی  درباره عملکرد پرسپولیس در دیدار برابر ذوب آهن اظهار کرد: بعد از این که تیم از قطر بازگشت به خاطر شکست در دیدار فینال تیم از نظر روحی شرایط مناسبی را نداشت و بعد از بازی فینال تیم از یکی از مدرنترین ورزشگاه‌های آسیا به یکی از ورزشگاه‌های نامناسب ایران رفت. نباید در آن‌جا فوتبالی برگزار می‌شد. با این حال بازیکنان پرسپولیس در دیدار برابر نساجی عملکرد خوبی داشتند و تلاش زیادی انجام دادند که پیروز میدان باشند.

در دیدار برابر ذوب آهن هم پرسپولیس نیمه نخست عملکرد خیلی خوبی داشت و فرصت‌های گلزنی خوبی خلق کرد اما در بین دو نیمه کادر فنی ذوب آهن تغییراتی در تیمش ایجاد کرد که شرایط بازی را تغییر داد. در نیمه دوم بازیکنان ذوب آهن سعی داشتند بیش از این که خودشان بدوند توپ را به چرخش در بیاورند تا به اهداف خود برسند. در نیمه دوم پرس از سوی بازیکنان ذوب آهن بیش‌تر شد که این امر اجازه نمی‌داد بازیکنان پرسپولیس در بازی‌سازی موفق عمل کنند. به همین خاطر پرسپولیس در انتقال توپ از دفاع به حمله و همین طور حفظ توپ دچار مشکل شده بود.

او ادامه داد: نبود یک بازیکن طراح مثل بشار رسن در این بازی کاملا مشهود بود. بشار رسن در بازی‌های قبلی پرسپولیس عملکرد چشمگیری در امر بازی‌سازی داشت اما در این بازی پرسپولیس نتوانست بازیکنی پیدا کند که وظیفه بشار رسن را به خوبی انجام دهد. البته این را هم باید بگویم بازیکنان پرسپولیس در نیمه دوم دیدار برابر ذوب آهن در حد و اندازه خود ظاهر نشدند. چون هم در ایجاد فرصت گلزنی ناموفق بودند و هم در حفظ کردن گلی که پیش بودند موفق عمل نکردند.


بیشتر بخوانید: پرسپولیس به دنبال جذب دو بازیکن جدید


او در پاسخ به این سوال که آیا پرسپولیس بعد از فینال لیگ قهرمانان آسیا دچار افت شده است؟ گت: طبیعی است که تیم بعد از یک تورنمنت بزرگ و یک رویداد افتخارآمیز که البته با موفقیت همراه نبود دچار افت شود. همه تیم‌های بزرگ دنیا وقتی از رسیدن به یک جام ناکام می‌مانند از نظر روحی دچار افت می‌شوند. به نظر من پرسپولیس می‌تواند دوباره به روزهای ایده‌آل خود باز گردد.

همه باید از این تیم حمایت کنند و اجازه بدهند کادر فنی کار خودش را انجام بدهد تا تیم دوباره به روزهای اوج خود بازگردد. در حال حاضر هم تیم نتایج بد و یا غیر قابل جبران نگرفته است که باعث ناراحتی و نگرانی همه بشود. مطمئنا تمرکز بازیکنان هم باید بالاتر برود. البته این را هم بدانید در حال حاضر بازیکنان تحت فشار هستند. چرا که وقتی چند هفته از لیگ گذشته همه از نقل و انتقالات صحبت می‌کنند و به فکر جذب بازیکن جدید هستند در حالی که من معتقدم باید قدر بازیکنان فعلی را بدانیم و به آن‌ها روحیه بدهیم تا بهترین عملکرد خود را داشته باشند. همین شرایط باعث شده برخی بازیکنان تمرکز لازم را نداشته باشند.

خلیلی در ادامه درباره روند جدایی بشار رسن از پرسپولیس هم گفت: بشار رسن طبق قراردادش نیم فصل می‌توانست با پرداخت مبلغی جدا بشود اما او اصرار داشت که زودتر برود. من فکر می‌کنم که جدایی بازیکنان در هر تیمی رخ می‌دهد و کادر فنی و همین طور کادر مدیریتی باید آمادگی این روزها را داشته باشند. کادر فنی باید پیش‌بینی کند که اگر بازیکنی به هر دلیلی جدا شد بازیکن جانشینش کیست و چگونه باید جای خالی‌اش پر شود. متاسفانه بعد از جدایی بشار بازیکن جانشینی برای پست او پیدا نشد که بتواند وظایفش را انجام بدهد.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره ضعف مهاجمان تیم فوتبال پرسپولیس هم گفت: بازیکنان تیم همه سرمایه‌های ما هستند، الان نه می‌توانیم به این تیم بازیکنی اضافه کنیم و نه صلاح است که بازیکنی کم شود. بنابراین بهتر است همه از بازیکنان فعلی حمایت کنند و اجازه بدهند آن‌ها با تمرکز بالا کارشان را بکنند. مطمئنا بازیکنان هم با این شرایط سعی می‌کنند با اشتیاق بیش‌تری در تمرینات حاضر بشوند تا با روحیه بهتر بازی کنند و از تک موقعیت‌ها استفاده کنند. مطمئنا با تمرین و ممارست مشکل پرسپولیس در خط حمله حل خواهد شد.

وی در پایان درباره عملکرد تیم مدیریتی باشگاه پرسپولیس هم گفت: من فکر می‌کنم مدیران باشگاه پرسپولیس تا به امروز عملکرد خوبی داشته‌اند. شنیده‌ام قبل از فینال لیگ قهرمانان آسیا مطالبات بازیکنان را پرداخت کردند که این امر باعث شد تیم با روحیه خوب به بازی فینال برود. تا به حال هم همه تلاش‌شان را به کار گرفته‌اند که تیم با مشکل روبه‌رو نشود. البته ابراهیم شکوری هم به عنوان یک فرد فوتبالی شناخت کافی از مسائل دارد و همیشه در جهت کمک به تیم قدم بر می‌دارد.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: پرسپولیس ، بشار رسن
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان