تاریخ انتشار: ۱۵:۰۸ - ۱۳ دی ۱۳۹۹

خواص درمانی بی نظیر ترشی برای بدن

ترشی‌ها یک خوراکی پر طرفدار در میان مردم هستند و امروزه به طور گسترده در ساندویچ‌های مختلف و کنار غذا مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این حال، علاوه بر طعم بی نظیر ترشی ها، این خوراکی دارای خواص متعددی برای بدن است.

تغذیه سالم

رویداد۲۴ ترشی‌ها از سبزیجات مختلف درست می‌شوند. مصرف یک خیارشور متوسط به اندازه یک چهارم فنجان نیاز بدن به سبزیجات در طول روز را تامین می‌کند.

تحقیقات نشان داده است نوشیدن عصاره ترشی می‌تواند درد ناشی از گرفتگی عضلات در آقایان را تسکین دهد. گرچه شاید این نوشیدنی دلچسب نباشد اما شواهد نشان می‌دهد نوشیدن یک سوم فنجان عصاره ترشی در تسکین درد عضلانی موثر است. (امروزه عصاره ترشی در کشور‌های مختلف به صورت بسته بندی شده به فروش می‌رسد).

 ترشی‌ها دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند. در حالی که پخت و پز می‌تواند خواص سبزیجات را از بین ببرد اما در فرآیند درست شدن ترشی، خواص این گیاهان و آنتی اکسیدان‌های آن‌ها حفظ می‌شود. عصاره ترشی می‌تواند با رادیکال‌های آزاد بدن مبارزه کند و به دلیل دارا بودن ویتامین‌های E و C باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود.

یک مطالعه که در سال ۲۰۱۴ انجام شد، نشان می‌دهد ترشی ژاپنی به میزان قابل توجهی دارای پروبیوتیک (باکتری‌های مفید) است که می‌تواند با سرطان طحال در موش‌ها مبارزه کند. محققان می‌گویند احتمالاً بتوان در آینده با کمک ترشی به روشی طبیعی و کم هزینه برای درمان برخی سرطان‌ها دست یافت.


بیشتر بخوانید: ۳ اقدام ساده برای کاهش وزن سریع


هافینگتون پست در گزارشی اعلام کرد تحقیقات دانشمندان در سال ۲۰۰۵ نشان می‌دهد مصرف مواد غذایی تخمیر شده مانند ترشی در کنار غذا می‌تواند مانع از افزایش قند خون شود. دلیل این امر وجود سرکه در ترشی است. از این رو افرادی که از بیماری دیابت رنج می‌برند، می‌توانند از غذا‌های تخمیر شده و ترشی برای کنترل قند خونشان در رژیم غذایی استفاده کنند.

مصرف ترشی‌ها یکی از روش‌های طبیعی بوده که از زمان‌های قدیم برای درمان بیماری سندرم پا‌های بیقرار از آن استفاده می‌شده است. محققان هنوز به دلیل این امر پی نبرده اند اما احتمالاً وجود ترکیبات الکترولیت موجود در ترشی نقش مهمی در تسکین این سندرم ایفا می‌کند.

متخصصان تغذیه تاکید دارند اگرچه ترشی یکی از خوراکی‌های بسیار مفید برای بدن است اما افراد نباید در مصرف آن زیاده روی کنند. تحقیقات ارتباط میان زیاده روی در مصرف ترشی و بیماری‌های مانند چاقی، ام اس، پارکینسون و مشکلات گوارشی و ذهنی را تایید کرده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان