تاریخ انتشار: ۱۵:۴۳ - ۱۴ دی ۱۳۹۹

بازار خودرو از تب و تاب افتاد/ قیمت‌ها به روال قبل برگشت

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران گفت: بعد از مصوبه شورای رقابت بازار دچار هیجان شد و قیمت ها ۵ تا ۱۰ میلیون گران شد اما طی دو روز گذشته روال دوباره به حالت قبل بازگشت.

قیمت خودرو داخلی

رویداد۲۴ نهم دی ماه شورای رقابت مصوبه‌ای را مبنی بر استفاده از فرمول جدید قیمت گذاری برای ۱۸ خودرو ارائه کرد؛ بر اساس مصوبه شورای رقابت برای قیمت گذاری این ۱۸ خودرو در صورتی که افزایش ۵۰ درصدی تولید اتفاق بیفتد، مؤلفه تورم بخشی از فرمول حذف و به جای آن قیمت بازار جایگزین خواهد شد.

انتشار همین خبر کافی بود تا بازار خودروی کشور دچار آشفتگی شود، به طوری که طی هفته گذشته شاهد رشد قیمت اکثر خودروها در بازار بودیم؛ به عنوان نمونه قیمت پراید که ۱۰۰ میلیون تومان بود بعد از این مصوبه به ۱۰۳ میلیون تومان و تیبا ۲ نیز بین ۱۲۰ تا ۱۲۲ میلیون تومان قیمت داشت، به ۱۲۴ میلیون تومان افزایش یافته بود.

نعمت الله کاشانی نسب نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد وضعیت کنونی بازار خودرو، اظهار داشت: پس از انتشار مصاحبه رئیس شورای رقابت و اظهارات وزیر صمت در مورد قیمت خودرو، بازار هفته گذشته دچار تب و تاب شد و قیمت‌ها بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان افزایش یافت.

وی افزود: با وجود اینکه خریدار به بازار آمده بود اما فروشندگان به امید افزایش قیمت‌ها خودرو نمی‌فروختند. به دلیل تفسیرهای غلط فروشندگان تصور می‌کردند قیمت خودرو تا ۷۰ درصد افزایش می‌یابد از این رو از فروش امتناع می‌کردند.

کاشانی نسب ادامه داد: یک جو روانی طی هفته گذشته در بازار به وجود آمده بود و معاملات را هیجانی کرده بود. اما از اواخر هفته گذشته و ابتدای این هفته اوضاع در بازار خودرو به روال قبل بازگشته است.

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران گفت: نکته جالب اینکه هم اکنون فروشندگان به دنبال خریدار هستند، اما مردم فقط در بازار قیمت‌ها را می‌پرسند و اقدام به خرید نمی‌کنند. در واقع روال خرید و فروش نیز همچون ماه‌های گذشته قفل است.


بیشتر بخوانید: قهر خریداران با بازار خودرو/ آزادسازی قیمت خودرو در دستورکار قرار گرفت


وی افزود: قیمت‌ها در بازار به قیمت‌های قبل از این هیجانات یعنی حدود ۸ روز پیش بازگشته است و به عنوان مثال پراید که طی هفته گذشته ۱۰۳ تا ۱۰۴ میلیون تومان شده بود، امروز دوباره ۱۰۰ میلیون تومان شد.

کاشانی نسب در مورد چشم انداز قیمت‌ها نیز تصریح کرد: در حال حاضر بازار خودروی کشور قابل پیش بینی نیست و این موضوع به نرخ ارز بسیار وابسته است. همین ثبات قیمت‌ها که حدود یک ماه است به وجود آمده نیز به دلیل ثبات نرخ دلار است. باید منتظر ماند و دید طی روزهای آینده چه اتفاقی می‌افتد.

میانگین قیمت خودروهای پرفروش بر اساس آگهی‌های منتشر شده در فضای مجازی به شرح جدول زیر است.

قیمت خودرو‌

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت خودرو ، خودرو
نظرات شما
پیشخوان