تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۱۶ دی ۱۳۹۹

تصاویر تاریخی کودکان کار آمریکا

کودکان کار به کودکان کارگری گفته می‌شود که به صورت مداوم و پایدار به خدمت گرفته می‌شوند، به طوری که این امر آن‌ها را در بیشتر اوقات از رفتن به مدرسه و تجربهٔ دوران کودکی بی‌بهره می‌سازد و سلامت روحی و جسمی آن‌ها را تهدید می‌کند. در آمریکای ۱۰۰ سال پیش ۱۸ درصد از کودکان زیر ۱۶ سال بودند.

کودکان کار ۱۰۰ سال پیش

رویداد ۲۴ در کنار حضور کودکان کار در کشور‌های جهان سوم، پدیده کودکان کار در کشوری همچون ایالات متحده آمریکا نیز به چشم می‌خورد. در حدود ۵۰۰٬۰۰۰ کودک در حال کار در مزارع آمریکا هستند و قانون حمایت از این افراد از قبل از جنگ جهانی دوم تا به امروز دست‌خوش تغییر نشده‌است. این گروه را کودکانی تشکیل می‌دهند که غالباً از گروه مهاجرانی بوده‌اند که به‌طور غیرقانونی از آمریکای لاتین به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرده‌اند.
انقلاب صنعتی نه تنها مشاغل جدید را ایجاد کرد بلکه نیروی کار جدیدی از جمله کودکان را وارد نمود. بطوری که در سال ۱۹۰۰ میلادی ۱۸ درصد از کارگران امریکایی کودکان زیر ۱۶ سال تشکیل می‌دادند.
برای کارگران این عصر کودکان کارگرنسبت به بزرگسالان از دستمزد کمتری برخوردار بودند.
اندازه و قد و قواره کوچک کودکان به آن‌ها این اجازه را می‌داد کار‌هایی را که بزرگسالان نمی‌توانند، انجام دهند.
در سال ۱۹۰۴ کمیته ملی کودکان کار امید داد که به کار اجباری کودکان پایان دهد. به این منظور تیم تجسسی را برای جمع‌آوری این کودکان تشکیل داد که یکی از اعضای این تیم لوئیس هاین آمریکایی بود. وی کارمند عکاس کمیته ملی کارگران خردسال شد و عکس‌هایی از بهره‌کشی هولناک از بچه‌ها تهیه کرد.
هدف لوئیس هاین این بود که چشم عموم را بروی طبیعت سواستفاده‌گر از کودکان کار را باز کند و به تغییرات این قانون بیدادگر کمک کند و به اعمال سواستفاده‌گرانه از کودکان پایان بخشد. گرچه تاثیرات کار این عکاس آمریکایی در جامعه آمریکا غیرمستقیم بود، اما توجه بسیاری را بسوی کار‌های پرمشقتی که این کوکان انجام می‌دادند جلب کرد. در تصاویر روز عکس‌های لوئیس هاین آمریکایی را از کودکان کار را ببینید.

منبع: HISTORY

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: عکس روز ، تصاویر روز
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان