تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۱۶ دی ۱۳۹۹

کشف نقاشی‌‌های غار عصر یخبندان

کشف نقاشی‌های پیشاتاریخ مربوط به عصر یخبندان در جنگل‌های بارانی آمازون شگفتی جامعه باستان‌شناسی را برانگیخت. در این نقاشی‌ها گونه‌های جانوری مختلفی توسط انسان‌های اولیه به تصویر کشیده شده است.

کشف نقاشی‌‌های غار عصر یخبندان

رویداد ۲۴ جهان آثار باستانی شگفت‌انگیزی برای تحقیق و دانستن دارد. یک تیم باستان‌شناسی بریتانیایی و کلمبیایی با سرگروهی جوزه ایریارت اخباری که مثل بمب در جهان صدا کرد اعلام نمود.

این گروه ده‌ها هزار نقاشی غار که ۱۲۵۰۰ سال پیش در منطقه باستان‌شناسی سرانیا لا لیندوسا واقع در ضلع شمالی بخش کلمبیایی جنگل آمازون به اندازه ۸ مایل کشیده شده است را کشف کردند.
این هنر صخره‌ای دارای تصاویری، چون خوک خرطوم دراز مالایا، آهو، تمساح، میمون، لاکپشت، مار و جوجه‌تیغی که مربوط به عصر یخیندان است.

از دیگر تصاویر موجود روی این بوم باستانی می‌توان به تصویر انسان‌ها، صحنه‌های شکار و تعاملات بین انسان‌ها و گیاهان، درختان و حیوانات موجود در دشت اشاره کرد. این سنگ‌نگاره پر از جزئیات فراوان بوده و تصویر واضح‌تری از حیوانات منقرض شده آن دوران به دست می‌دهد.
دکتر مارک رابینسون که یکی از عوامل این تیم باستان‌شناسی است می‌گوید: تصاویر بسیار شگفت‌آور هستند. این نقاشی‌ها توسط انسان‌های اولیه‌ای که در غرب آمازو می‌زیسته‌اند کشیده شده است.
در تصاویر روز عکس‌هایی از این نقاشی غار عصر یخبندان را ببینید.

منبع:boredpanda 

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان