تاریخ انتشار: ۱۵:۲۵ - ۱۶ دی ۱۳۹۹

حناچی: سهم شهرداری در مقابله با آلودگی هوا از همه دستگاه‌ها کمتر است

شهردار تهران تعطیلی پایتخت را آخرین راهکار کاهش آلودگی هوا دانست و گفت: ۱۹ دستگاه در مقابله با آلودگی هوای پایتخت نقش دارند و سهم شهرداری در این رابطه از همه کمتر است.
حناچی
رویداد۲۴ پیروز حناچی روز سه‌شنبه با بیان اینکه ۱۹ دستگاه در مقابله با آلودگی هوای پایتخت نقش دارند، اظهارکرد: سهم شهرداری در این رابطه از همه کمتر است.

شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری تهران در حوزه حمل و نقل عمومی مسئولیت دارد، افزود: بهره‌برداری کامل دو خط مترو، پیگیری خرید ۶۳۰ واگن از چین، اخذ قرارداد با واگن‌سازی تهران برای خرید ۱۱۰ دستگاه، داخلی‌سازی واگن‌های ایرانی به گونه‌ای که به بیش از ۷۵ درصد وابستگی داخلی برسد، سفارش خرید اتوبوس به ایران خودرو پس از دو دهه و برای نخستین بار و همچنین بازسازی هزار دستگاه از اتوبوس‌های موجود از جمله اقداماتی است که در دستور کار شهرداری قرار دارد.

حناچی با بیان اینکه توسعه حمل و نقل عمومی برای بهبود وضعیت آلودگی هوای تهران در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد، تصریح کرد: توسعه مسیر‌های دوچرخه و پیاده در شرایط کرونایی مورد توجه قرار گرفته و این مهم در دنیا و از سوی سازمان جهانی بهداشت (WHO) به صورت جدی توصیه می‌شود.

بیشتری بخوانید: افشاگری رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس از وضعیت نیروگاه مازوت‌‌سوز تهران
وی با بیان اینکه بر روی پایلوت موتور‌های برقی داخلی کار کردیم و به نتیجه رسیدیم، گفت: در این رابطه فاکتور اقتصاد هم مورد توجه قرار گرفته به گونه‌ای که افراد توان تامین و خرید موتورسیکلت برقی را داشته باشند.

شهردار تهران با بیان اینکه در زمانی که دچار وارونگی دما می‌شویم کاهش آلاینده‌ها تنها راهکار کاهش آلودگی هوا است، ادامه داد: باید استفاده از خودرو‌های شخصی کاهش یابد؛ کارشناسان در نشست دیروز کمیته اضطرار در استانداری تاکید داشتند که در صورت کاهش یک درجه‌ای دمای موتورخانه‌ها مصرف گاز ۱۰ درصد کاهش می‌یابد و کاهش مصرف گاز امکان دادن مازوت یا گازوییل غیراستاندارد به نیروگاه‌ها را کاهش می‌دهد.

حناچی تعطیلی تهران در شرایط حاد را مُسکنی مقطعی دانست و گفت: هفته گذشته میزان آلاینده‌های ثابت افزایش پیدا کرد و سرعت باد به حدود یک متر در ثانیه رسید بنابراین اگر شرایط فعلی ادامه یابد تعطیلی آخرین راهکار خواهد بود.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان