تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۱۶ دی ۱۳۹۹

مرگ بیش از ۶۰۰ خبرنگار بر اثر کرونا

بیش از ۶۰۰ خبرنگار در ده ماه گذشته بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند.

فوت خبرنگاران به علت کرونارویداد۲۴ یک نهاد غیر دولتی که در ژنو سوئیس قرار دارد امروز، سه شنبه اعلام کرد بیش از ۶۰۰ خبرنگار در ده ماه گذشته در ۵۹ کشور در سال ۲۰۲۰ بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند.

طبق اعلام «کمپین نماد رسانه» PEC)) که در ژنو سوئیس قرار دارد، هر ماه نزدیک به ۶۰ خبرنگار و در واقع دو خبرنگار روزانه به طور متوسط در جهان جان خود را از دست داده اند.

این نهاد گفت: از ۶۰۲ خبرنگاری که از اول مارس بر اثر کرونا جان باخته اند، آمریکای لاتین با داشتن بیش از نیمی از قربانیان، یعنی ۳۰۳ کشته، در صدر قرار دارد.

پس از آمریکای لاتین، آسیا با ۱۴۵ مرگ و بعد از آن اروپا با ۹۴ مرگ، آمریکای شمالی با ۳۲ و آفریقا با ۲۸ مرگ خبرنگار در رده‌های بعدی قرار دارند.

«Blaise Lempen» خبرنگار و دبیرکل این نهاد گفت: برخی از اینها، به خصوص خبرنگاران آزاد و عکاس‌ها نمی‌توانند از خانه کار کنند. این نهاد غیر دولتی همچنین از این تعداد مرگ خبرنگاران که به گفته آنها، بسیاری از آن‌ها قابل پیشگیری بوده اند، ابراز تأسف کرد.

بر اساس این گزارش، در صورت لزوم، کمک‌هایی برای خانواده خبرنگارانی که بر اثر کرونا جان باخته اند، مورد نیاز است.

این نهاد در ادامه اعلام کرد کارکنان رسانه‌ای که اخبار افرادی را که از کرونا رنج می‌برند، پوشش می‌دهند، می‌بایستی در اولویت دسترسی به موارد مصونیتی باشند.

تا کنون بیش از ۸۶ میلیون نفر در جهان به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، بیش از یک میلیون و ۸۶۷ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان