تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۱۷ دی ۱۳۹۹

واکنش وزیر امور خارجه ایران به پایان بحران دیپلماتیک قطر

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی از پایان بحران دیپلماتیک قطر و چهار کشور محاصره‌کننده استقبال کرد و آن را تبریک گفت.
ظریف
رویداد۲۴ محمدجواد ظریف امروز سه‌شنبه (۵ ژانویه/۱۶ دی‌ماه) در توییتر به پایان بحران دیپلماتیک قطر واکنش نشان داد. وی در توییتر نوشت: «تبریک به قطر بابت موفقیت مقاومت شجاعانه‌اش در برابر فشار و اخاذی. به دیگر همسایگان عربمان: ایران نه دشمن است نه تهدید. مقصرنمایی دیگران کافی است- خصوصا در حالی که، ولی نعمت یاغی شما در حال خروج از قدرت است. زمان آن است که پیشنهاد ما برای یک منطقه قدرتمند را پذیرا باشید.»

وزیر امور خارجه عربستان سعودی اعلام کرده این کشور و سه متحد دیگرش بر سر احیای روابط کامل دیپلماتیک با قطر به توافق دست پیدا کرده‌اند. اظهارات وزیر خارجه عربستان بعد از آن مطرح شد که سران کشور‌های عربی در نشستی در ریاض توافقی موسوم به توافقنامه «ثبات و همبستگی» را امضا کردند. دیدار سران کشور‌های عربی در جریان نشست سالانه کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس انجام شد.

بیشتر بخوانید: عربستان سعودی: روابط دیپلماتیک با قطر از سر گرفته شد
عربستان سعودی دیروز (دوشنبه ۱۵ دی‌ماه) از حصول توافقی برای از بازگشایی مرز‌های زمینی، هوایی و دریایی کشور‌های محاصره‌کننده با قطر خبر داده بود. عربستان سعودی، بحرین، امارات متحده عربی و مصر حدود سه سال و نیم پیش با متهم کردن قطر به حمایت از گروه‌های تروریستی و نزدیک بودن سیاست‌هایش به ایران روابط دیپلماتیک با دوحه را قطع کرده و این کشور را تحت محاصره دریایی، زمینی و هوایی قرار دادند.
منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: محمدجواد ظریف ، قطر
نظرات شما
پیشخوان