تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۱۷ دی ۱۳۹۹

عالمی: فکری بر مشکلات غلبه کرد و استقلال زیباتر بازی می‌کند/ شرایط ما بهتر از پرسپولیس است

مربی پیشین استقلال اعتقاد دارد آبی‌پوشان شرایط بهتری نسبت به رقیب همشهری دارند و شاگردان فکری در هفته‌های آینده، بازی‌های زیباتری ارائه خواهند کرد.
محمود فکری
رویداد۲۴ ایمان عالمی درباره برتری ۲ بر صفر استقلال مقابل آلومینیوم اراک و انتقادات مطرح شده نسبت به عدم ارائه بازی خوب توسط آبی‌پوشان، به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: استقلال رو‌ز به روز بهتر می‌شود. تیم در نیمه اول مقابل گل‌گهر بسیار خوب بازی کرد و در نیمه دوم به دنبال حفظ نتیجه بود، اما مقابل آلومینیوم شروع و پایان بسیار خوبی داشت. کادر فنی کم کم ترکیب مدنظر خود را پیدا می‌کند و بازی‌های استقلال کم‌کم زیباتر می‌شوند. تیم امتیازات خوبی جمع می‌کند و اگر الگو‌های تاکتیکی در بازیکنان بنشیند، استقلال بهتر هم خواهد شد. پس از جدایی علی کریمی جایگزینی برای او نداشتیم، اما مهدی مهدی‌پور در آن پست کم کم شرایط بهتری پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه زوج‌سازی‌های خوبی در ترکیب استقلال انجام شده است، تصریح کرد: مرادمند، غلامی و دانشگر در دفاع و احمد موسوی و وریا غفوری در دفاع راست کم کم با یکدیگر هماهنگ می‌شوند. استقلال ضعف‌هایی دارد که رفته رفته کمتر خواهد شد. رشید مظاهری هم عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود نشان داده است. استقلال با سیستم ۲-۴-۴ بازی می‌کند که این سیستم گاهی به ۱-۳-۲-۴ تبدیل می‌شود. خیلی‌ها روی کادر فنی فشار وارد می‌کردند، اما فکری توانست بر مشکلات فائق بیاید و به او خداقوت می‌گویم. شیوه بازی استقلال بهتر می‌شود و قطعاً تیم در آینده نزدیک، بازی‌های زیباتری ارائه می‌کند.

مربی پیشین استقلال در مورد شرایط ارسلان مطهری، مهدی قایدی و شیخ دیاباته و اینکه مهاجم مالیایی آبی‌ها عملکرد خوبی مقابل آلومینیوم نداشت، بیان کرد: مهاجمان شرایط جسمانی و روانی خوبی دارند. دو تعویض فکری مقابل آلومینیوم از بهترین تعویض‌های او بود. فکری زمانی که حریف در حال حمله بود، دیاباته را به جای احمد موسوی وارد زمین کرد. همین باعث شد آلومینیوم در زمین خودش باقی بماند و مهدی قایدی یک گل بزند. دیاباته موقعیت گلزنی را از دست داد که با توجه به بازگشت او از مصدومیت، این اتفاق طبیعی بود. این بازیکن اگر در دیدار بعدی زمان بیشتری برای بازی داشته باشد، بهتر عمل خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: ۴ اتفاق خوب برای استقلال پیش از دیدار با پرسپولیس
عالمی درباره واکنش‌های پُرتعداد رشید مظاهری و اینکه درخشش او تا حد معینی می‌تواند استقلال را نجات دهد، تصریح کرد: در هر مسابقه، موقعیت‌های گلزنی برای تیم‌های حریف ایجاد می‌شود که دروازه‌بان باید این توپ‌ها را مهار کند. انگیزه مظاهری برای خودش و استقلال یک پوئن است. او روند خوبی داشته و رقیب بسیار خوبی، چون سیدحسین حسینی دارد. حسینی سال‌ها در تیم زحمت کشیده است و به‌عنوان یک رقیب خوب، باعث شد مظاهری در تمرینات و بازی‌ها، بهتر و باانگیزه‌تر ظاهر شود. امیدوارم این حد معین بالاتر باشد و رشید بیشتر برای استقلال و تیم ملی بدرخشد.

وی درباره شرایط شاگردان محمود فکری مقابل پرسپولیس در روز ۲۲ دی گفت: استقلال از لحاظ روانی و جدولی در بهترین شکل ممکن قرار دارد، اما دربی بازی خاصی است. تیم روند رو به رشدی دارد و به این استقلال خیلی خوش‌بین هستم. پرسپولیس رقیب قابل احترامی است، اما نتوانست خود را در فینال لیگ قهرمانان آسیا و بازی‌های بعدی نشان دهد. فکر می‌کنم استقلال شرایط بهتری نسبت به پرسپولیس دارد، اما دربی یک مسابقه خاص است و نمی‌توان به وضعیت دو تیم پیش از مسابقه اکتفا کرد. باید ببینیم چه اتفاقاتی می‌افتد، اما آرزوی قبلی من این است که استقلال با فکری پیروز شود.
منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: محمود فکری ، استقلال
نظرات شما
پیشخوان