تاریخ انتشار: ۱۱:۵۲ - ۱۷ دی ۱۳۹۹

آمریکا: توقیف ۷ میلیون دلار پول ایران در امارات و پرداخت به شاکیان آمریکایی

میچل زونگ، در سال ۲۰۱۸ به جرم پولشویی حدود یک میلیون دلار از دارایی‌های حاصل از دور زدن تحریم‌های ایران به دو سال و نیم زندان محکوم شده است.
آمریکا: توقیف ۷ میلیون دلار پول ایران در امارات و پرداخت به شاکیان آمریکایی
رویداد۲۴ دولت امریکا از توقیف پول چند شهروند ایرانی و کره جنوبی در امارات و پرداخت آن به شاکیان آمریکایی خبر داد. این افراد به ادعای دولت آمریکا تحریم‌ها را دور زده بودند.
 
 این شاکیان امریکایی مدعی هستند از حملات تروریستی آسیب دیده اند و براساس حکم دادگاه آمریکایی ایران باید غرامت آن‌ها را بپردازد.

وزارت دادگستری آمریکا سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد این مبلغ از محل توقیف دارایی‌های حاصل از نقض تحریم‌های ایالات متحده امریکا علیه ایران به دست آمده است.

به نوشته بی بی سی، بنابر اعلام وزارت دادگستری آمریکا، این اقدام در پی تحقیقات جنایی درباره فعالیت‌های پیچیده یک شبکه گسترده صورت گرفته است.

بر این اساس، یک شهروند آمریکایی به نام کنث زونگ به همراه سه شهروند ایرانی در فاصله سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۴ با کلاهبرداری از بانک‌های کره جنوبی و ارایه اطلاعات نادرست توانستند حدود یک میلیارد دلار از دارایی‌های ایران را به رغم تحریم‌های آمریکا به سراسر جهان از جمله آلاسکا منتقل کنند.

بیشتر بخوانید: ادعای CBS:دریافت پیام تهدید حمله به کنگره در انتقام از ترور سردارسلیمانی +فیلم
بنابر بیانیه وزارت دادگستری آمریکا، بخشی از این مبلغ به ارزش حدود ۲۰ میلیون دلار در سازمان سرمایه گذاری راس الخیمه در امارات عربی متحده سرمایه گذاری شده است.

بر این اساس، مبلغ هفت میلیون دلار توقیف شده به وسیله آمریکا، طی توافق مقام‌های قضایی ایالات متحده و امارات متحده عربی از محل این سرمایه گذاری به دست آمده است.

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه خود به نام شهروندان ایرانی اشاره نکرده است، ولی بر اساس این بیانیه، مقام‌های قضایی ایالت آلاسکا در سال ۲۰۱۶ علیه آقای زونگ به اتهام پولشویی و نقض تحریم‌های ایران کیفرخواست صادر کرده اند.

آقای زونگ که در کره جنوبی به ۵ سال حبس محکوم شده، هنوز در آمریکا محاکمه نشده است، ولی پسرش، میچل زونگ، در سال ۲۰۱۸ به جرم پولشویی حدود یک میلیون دلار از دارایی‌های حاصل از دور زدن تحریم‌های ایران به دو سال و نیم زندان محکوم شده است.

دولت آمریکا همچنین ۱۰ میلیون دلار از دارایی‌های خانواده زونگ را ضبط کرده است.

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه خود از همکاری مقام‌های قضایی و پلیس امارات متحده عربی، گرجستان و کره جنوبی تشکر کرده است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: آمریکا ، امارات
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان