تاریخ انتشار: ۱۵:۰۴ - ۱۷ دی ۱۳۹۹

آلودگی سوخت نیروگاه منتظرالقائم ۱۲۰ برابر بیشتر از حد مجاز است

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: در نیروگاه منتظرالقائم گازوئیل مایعی مورد استفاده قرار می گیرد که سولفور موجودش ۱۲۰ برابر بیشتر از حد مجاز برآورد می‌شود و تفاوتی با مازوت سوزی ندارد.

آلودگی سوخت نیروگاه منتظرالقائم ۱۲۰ برابر بیشتر از حد مجاز است

رویداد ۲۴ سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در تشریح گزارش بازدید خود از نیروگاه منتظرالقائم گفت: سوختی که در این نیروگاه در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرد، گازوئیل مایعی است که کیفیت آن از حد استاندارد پایین‌تر بوده و خروجی دودکش‌های این نیروگاه و هوای اطراف آن نیز گویای این مساله است.

وی با اشاره به اینکه سولفور موجود در گازوئیل مورد استفاده این نیروگاه ۱۲۰ برابر بیشتر از حد مجاز برآورد می‌شود، اظهار داشت: با شرایط موجود به نظر من، تفاوت چندانی در مازوت سوزی یا مصرف این نوع گازوئیل در ایجاد آلودگی، وجود ندارد.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی از ادامه بازدیدهایش از صنایع بزرگ و نیروگاه‌های اطراف تهران طی روز‌های آینده خبر داد.

رفیعی با اشاره به کیفیت نامناسب هوای کلانشهر‌ها به خصوص تهران، ابراز داشت: آلودگی هوا منشاء‌های مختلفی دارد، اما اینکه آلودگی موجود در هوا بر اثر سوزاندن مازوت باشد یا گازوئیل غیراستاندارد فرقی نمی‌کند و نباید مسئولان با فرافکنی از خود سلب مسئولیت کنند.

وی با بیان اینکه طی ۷ سال گذشته هیچ اقدامی از سوی دولت برای نوسازی سیستم حمل و نقل عمومی انجام نشده و در این شرایط بلاتکلیفی پلیس راهور نیز اقدام به ترخیص صد‌ها موتورسیکلت رسوبی کاربراتوری از پارکینگ هایش کرده است، گفت: این رویکرد‌ها نشان می‌دهد که عزم جدی برای حل مشکل آلودگی هوا در میان مسئولان وجود ندارد.

وی در خصوص عدم تعطیلی تهران در روز‌های گذشته که آلودگی هوا در اوج خود قرار داشت نیز اظهار داشت: وقتی صحبت از تعطیلی می‌شود، مسئولان باز هم به اصنافی فشار می‌آورند که آلودگی تولیدی‌شان حداقلی است در حالی که مراکز اصلی آلایندگی باید شناسایی و در شرایط اضطرار تعطیل شوند.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس، در خصوص استفاده محرز نیروگاه شازند اراک از سوخت مازوت نیز گفت: نیروگاه، وزارت نیرو و سازمان محیط زیست باید در این زمینه به مجلس پاسخگو باشند.

منبع: مهر

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: عکس روز ، تصاویر روز
نظرات شما
پیشخوان