تاریخ انتشار: ۱۵:۰۱ - ۱۷ دی ۱۳۹۹

مجوز مخصوص فیفا برای انتقال علی کریمی به الدحیل

پس از پیوستن علی کریمی به الدحیل، اکنون شک و شبهه‌ای در مورد این انتقال مطرح شده است.
انتقال علی کریمی به الدحیل
رویداد۲۴ روز گذشته بود که باشگاه الدحیل به صورت رسمی از پیوستن علی کریمی بازیکن ایرانی القطر به این تیم خبر داد. انتقالی که به صورت قرضی و تا پایان این فصل از رقابت‌های لیگ ستارگان قطر صورت پذیرفته است.

کریمی که در تابستان امسال و پس از جدایی از استقلال راهی تیم قطر اس سی شد، به همراه هم تیمی‌های جدیدش، موفق شد این تیم را از قعر جدول جدا کرده و با پیروزی‌های متوالی، القطر را به رتبه چهارم جدول برساند، ولی خیلی زود و پس از تنها ۷ حضور با پیراهن این تیم، در نقل و انتقالات زمستانی راهی الدحیل شد.

اما پیوستنش علی کریمی به الدحیل باعث شد تا این بازیکن در طول یک فصل، پیراهن سه تیم را بر تن کند. اتفاقی که باعث شک و شبهه‌ای نیز در مورد قرارداد کریمی مطرح شد. چرا که طبق قانون فیفا، بازیکن خارجی نمی‌تواند در یک فصل در سه تیم حضور داشته باشد و همین مسئله مسئولان باشگاه الدحیل را بر آن داشت تا با فیفا مکاتبه کرده و مجوز کریمی را بگیرند.

روزنامه «الوطن» قطر در این باره اعلام کرد الدحیل در نامه نگاری با فیفا، با استناد به طولانی شدن فصل گذشته مسابقات فوتبال در دنیا به خاطر ویروس کرونا و تعویق اکثر مسابقات در جهان موفق شده است مجوز کریمی را بگیرد. این روزنامه از کریمی به عنوان یک بازیکن متمایز تمجید کرد؛ بازیکنی که می‌تواند خط هافبک الدحیل را قدرتمندتر کند.

بیشتر بخوانید: ۴ اتفاق خوب برای استقلال پیش از دیدار با پرسپولیس
الدحیل که اکنون و پس از ۴ پیروزی متوالی در لیگ ستارگان، موفق شد به رتبه دوم جدول برسد، به دنبال تقویت تیم خود است تا بتواند حضور پرقدرتی در جام باشگاه‌های جهان نیز داشته باشد. علی کریمی حالا در شرایطی پیراهن الدحیل را بر تن خواهد کرد که به تنها ایرانی حاضر در جام باشگاه‌های جهان تبدیل خواهد شد.

البته ظاهرا انتقال کریمی، آخرین خرید الدحیلی‌ها نخواهد بود. چرا که روزنامه الوطن همچنین خبر داد که الدحیل به دنبال توافق با یک بازیکن خارجی دیگر به جای «یوسف المساکنی» است که همچنان تحت قرارداد با الدحیل بوده و صحبت از انتقالش به تیم العربی است. این بازیکن اکنون به صورت قرضی در تیم یوپن بلژیک حضور دارد.

کمیته اجرایی اتحادیه فوتبال قطر به هر باشگاه درجه یک حاضر در لیگ این کشور اجازه ثبت نام و شرکت پنجمین بازیکن خارجی را داده است. اما حضور بازیکن خارجی پنجم در لیست تیم‌ها به شرطی است که آن بازیکن در زمان ثبت نام در فدراسیون قطر، دارنده ملیت عرب از کشور‌های عضو اتحادیه کشور‌های عربی باشد. به همین دلیل الدحیل مشکلی برای جذب یوسف المساکنی ندارد.

علاوه بر المساکنی، گزارش‌های مطبوعاتی حاکی از آن است که الدحیل علاقه‌مند است که فرجانی ساسی بازیکن تیم الزمالک مصر را به خدمت بگیرد. این بازیکن ۲۸ ساله در سال ۲۰۱۸ از النصر عربستان به الزمالک پیوست. علاوه بر این، مذاکرات الدحیل با «مایکل اولونگا» گینه‌ای گلزن تیم کاشیوا ریسول ژاپن صورت گرفته و این بازیکن قرار است در صورت توافق نهایی به تیم الدحیل اضافه شود.

به هر حال آنچه که مشخص است، الدحیل پس از جذب علی کریمی به دنبال به خدمت گرفتن بازیکنان زیادی است تا یک تیم قدرتمند را تشکیل دهد و هم در لیگ ستارگان و هم در جام باشگاه‌های جهان خودش را به عنوان یک تیم مدعی نشان دهد. فرصتی که برای کریمی نیز مهیا شده است تا توانایی هایش را در این تیم متمول عربی به رخ بکشد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: علی کریمی ، الدحیل
نظرات شما
پیشخوان