تاریخ انتشار: ۲۱:۳۹ - ۱۷ دی ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
ضمن انتشار آواز سووشون

پیام ظریف در سالگرد سقوط هواپیماى اوکراینى

محمد جواد ظریف با انتشار آواز سووشون در اینستاگرام نوشت: من از جمله مسئولینی بودم که تا آخرین ساعات پیش از اعلام عمومی، همچون سایر مردم صرفاً گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای را می‌شنیدم و علیرغم پیگیری هیچ اطلاعاتی فراتر از اخبار رسمی به وزارت امور خارجه اعلام نمی‌شد.

 سقوط هواپیماى اوکراینى

رویداد۲۴محمد جواد ظریف با انتشار آواز سووشون در اینستاگرام نوشت: یک سال از سحرگاه تلخ ۱۸ دی ٩٨ و فاجعه سقوط هواپیمای اوکراینی و شهادت فرزندان نخبه این مرز و بوم و قربانی شدن انسان‌های بی‌گناه می‌گذرد. فاجعه‌ای که تمامی ایران را داغدار کرده است. می‌دانم پدران و مادران داغدار چه لحظات تلخی را در تنهایی از دست دادن جگرگوشه‌های خود تجربه کرده و می‌کنند.

وی در ادامه نوشت: در کنار برخی از آن‌ها نشسته‌ام و در همدلی با داغدیدگان از ناتوانی مطلق شرمنده شده‌ام. من از جمله مسئولینی بودم که تا آخرین ساعات پیش از اعلام عمومی، همچون سایر مردم صرفاً گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای را می‌شنیدم و علیرغم پیگیری هیچ اطلاعاتی فراتر از اخبار رسمی به وزارت امور خارجه اعلام نمی‌شد.
بیشتر بخوانید: بیانیه سپاه: ماجراجویی‌های آمریکا منجر به حادثه هواپیمای اوکراینی شد
وزیر امور خارجه کشور نوشت:، اما به محض اطلاع از ماوقع در بعدازظهر جمعه ٢٠ دیماه ٩٨، به سهم خود تأکید نمودم که باید با شرمندگی تمام عین ماوقع را با مردم و جهانیان صادقانه در میان گذاشت.

وی نوشت: در آن ساعت‌های تلخ بعدازظهرجمعه، نیک می‌دانستم که اذعان به چنین واقعیت تلخی در جهان بی‌سابقه و یا بسیار کم سابقه است و چه میزان فشار بین‌المللی برای من و همکارانم بدنبال خواهد داشت و درک می‌کردم پذیرش خطای دهشتناک یک یا چند تن برای دلاورمردانی که جان خود را برای دفاع از این مردم و مرزوبوم در طبق اخلاص گذاشته‌اند چقدر دشوار است.

گرچه هیچ نقش و یا حتی اطلاعی از تحولات نظامی نیمه شب و فاجعه دهشتناک بامداد چهارشنبه سیاه ١٨ دی ٩٨ نداشتم، ولی به عنوان یک مقام رسمی خاضعانه و با قلبی پر از اندوه از همگان عذرخواهی کردم و هنوز نیز شرمنده و عذرخواهم. از همان روز نیز همراه با همکارانم در وزارت امور خارجه صادقانه کوشیده‌ایم که وظایف خود را برای کشف حقیقت، کمک به کاهش آلام خانواده‌ها، جلوگیری از تضییع حقوق آنان و همزمان حفظ و حراست از منافع ملی در برابر بدخواهان این مرز و بوم به انجام رسانیم.

می‌فهمم که انجام این وظیفه پیچیده بعضاً باعث حساسیت و رنجش داغدیدگان شده است که از صمیم قلب از آن‌ها پوزش می‌خواهم.

بازهم میدانم هیچ‌کدام از این تلاش‌ها درنهایت نمی‌تواند جبران گوشه کوچکی از این خسارت عظیم و جبران‌ناپذیر باشد.

مصوبه اخیر دولت اولین گام است، ولی همانگونه که در مصوبه تصریح شده است جایگزین رسیدگی کیفری در محاکم صالحه داخلی نیست.
منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
0
0
خدا این بعد از ظهر جمعه رو از شما و رییست نگیره
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان