تاریخ انتشار: ۱۲:۲۶ - ۱۹ دی ۱۳۹۹

صدور مجوز حفاری در مناطق بکر آلاسکا

دولت دونالد ترامپ در آخرین روزهای کاری خود مجوز حفاری‌های نفتی در منطقه‌ای بکر و حفاظت‌شده از آلاسکا را صادر کرد.

صدور مجوز حفاری در مناطق بکر آلاسکا

رویداد ۲۴ بعد از بیش یک دهه دعوای حقوقی میان حامیان محیط‌زیست و کمپانی‌های نفتی، امتیاز حفاری نفتی در بیش از ده قطعه از زمین‌های مناطق حفاظت‌شده آلاسکا موسوم به "حفاظت‌گاه ملی حیات‌وحش قطبی" صادر شد. این منطقه حفاظت‌شده که یکی از بکرترین مناطق طبیعی آمریکا است، در مجموع حدود ۷۸ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و زیست‌گاه گونه‌های جانوری مهمی، چون خرس‌های قطبی، گوزن کاریبو و گرگ‌های قطبی است.

اداره مدیریت سرزمین‌های دولت ترامپ، مجوز بهره‌برداری ده ساله از حدود یک بیستم مساحت این منطقه حفاظت‌شده را صادر کرده است.

آخرین تلاش‌ها برای جلوگیری از اعطای این مجوز‌ها در دادگاه شکست خورد، ولی مخالفان این طرح می‌گویند برای جلوگیری از حفاری در این مناطق بکر، به تلاش‌های خود ادامه می‌دهند. کریستن مونسل، مشاور حقوقی مرکز تنوع زیستی در توسان آریزونا، می‌گوید: "ما نمی‌توانیم به ترامپ اجازه دهیم که این چشم‌انداز طبیعی حیرت‌انگیز را به میادین نفتی تبدیل کند. "

مطالعات اولیه نشان می‌دهد زیر زمین‌های این منطقه حفاظت‌شده، حدود ۱۱ میلیارد بشکه نفت وجود دارد. ولی به خاطر شرایط آب و هوایی و فقدان زیرساخت‌هایی مانند جاده، هزینه حفاری در آن بسیار گران خواهد بود.

دولت بایدن که پاسخ به نگرانی‌های زیست‌محیطی را از جمله برنامه‌های اصلی خود اعلام کرده است.

منبع: BBC

برچسب ها: تصاویر روز
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان