تاریخ انتشار: ۱۶:۰۶ - ۱۹ دی ۱۳۹۹

بعد از وعده‌های غذایی دوباره گرسنه می‌شوید؟ این دلایل را مرور کنید

گرسنگی ناشی از انواع مختلف تعاملات پیچیده بین دستگاه گوارش شما، هورمون‌ها و سیستم عصبی است.
اخبار سلامت
رویداد۲۴ متاسفانه بسیاری از عوامل می‌توانند این تعامل را مختل کنند و باعث شوند شما به محض اتمام یک وعده غذایی، مجددا احساس گرسنگی بیش از حد کنید:

انتخاب وعده‌های غذایی خیلی کوچک: بنا به عقیده محققان دانشگاه کمبریج، کسانی که به طور معمول ۳۰۰ کالری یا کمتر را در وعده صبحانه دریافت می‌کنند، وزنشان بسیار بیشتر از کسانی است که این میزان کالری دریافتی در آن‌ها بیش از ۵۰۰ کالری است. اعتقاد بر این است که خوردن یک وعده صبحانه مفصل، باعث تنظیم قند خون شما در طول روز می‌شود و کمتر احساس گرسنگی می‌کنید. به عقیده محققان، شما باید درصد بیشتری از کالری روزانه خود را از طریق وعده صبحانه دریافت کنید.

تشنه ماندن: بسیاری از مواقع، احساس گرسنگی واقعی نیست بلکه هشداری است که به شما می‌گوید باید آب بنوشید؛ بنابراین دفعه بعد که احساس کردید نیاز به دریافت وعده‌های غذایی دارید، یک لیوان آب بنوشید. سپس چند دقیقه صبر کنید تا ببینید واقعا گرسنه هستید یا نه.

بیشتر بخوانید: علامتی که میگوید حال بدن شما خوب نیست
غذا‌های کنسروی خورده اید: بیسفنول شیمیایی به نام BPA معمولا در غذا‌های کنسرو شده وجود دارد و عامل مهم ابتلا به چاقی و سایر مشکلات سلامتی است. به عقیده محققان دانشگاه هاروارد، این ماده شیمیایی منجر به تولید بیش از حد هورمون لپتین می‌شود که اشتیاق به مصرف غذا را بالا می‌برد.

خیلی سریع غذا می‌خورید: معمولا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد تا معده شما سیگنال‌های سیری را به مغز ارسال کند؛ بنابراین اگر سریع غذا بخورید، خطر ابتلا به گرسنگی مجدد بعد از مصرف غذا وجود دارد. حداقل ۲۰ تا ۳۰ دقیقه برای غذا خوردن وقت بگذارید. تحقیقات نشان داده که آرام غذا خوردن باعث لاغری و تناسب اندام نیز می‌شود.

فیبر نمی‌خورید: سرعت هضم غذا روی احساس شما تاثیر می‌گذارد. فیبر در مقایسه با کربوهیدرات‌ها و قند‌های ساده به مدت طولانی تری در شکم باقی می‌ماند و باعث احساس سیری طولانی مدت می‌شود؛ بنابراین توصیه می‌شود همراه با غذا‌های پرچرب، سبزیجات، دانه‌های کامل وحبوبات را نیز مصرف کنید تا احساس گرسنگی زودهنگام در شما کاهش یابد.

دچار برخی مسائل پزشکی هستید: برخی شرایط پزشکی وجود دارد که باعث گرسنگی غیر عادی می‌شود مانند دیابت، بارداری، مسائل مربوط به روده و حتی برخی داروها. در صورت احساس گرسنگی زودهنگام بعد از غذا، نسبت به تشخیص هر کدام از این موارد، با پزشک تان در تماس باشید.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سلامت ، سلامت
نظرات شما
پیشخوان