تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۲۰ دی ۱۳۹۹

توئیتر حساب کاربری همفکران ترامپ را هم بست

توئیتر حساب‌های کاربری مشاور امنیت ملی سابق و وکیل ترامپ را بابت مطرح کردن و ترویج تئوری توطئه راست تندرو موسوم به "کیوانان" درباره تقلب در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ بست.
توئیتر
رویداد۲۴ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اقدام توئیتر در بستن حساب‌های کاربری مایکل فلن، مشاور امنیت ملی سابق دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و سیندی پاول، وکیل حامی وی در حالی صورت گرفته که این دو وعده داده بودند تا موارد مربوط به تقلب انتخاباتی را فاش کنند. همچنین توئیتر این اقدام را در راستای بخشی از تلاش‌هایش برای از میان برداشتن مفاهیم و محتوی مرتبط با تئوری توطئه انجام داده است.

بسته شدن حساب‌های کاربری توئیتر این افراد در پی بسته شدن دائمی حساب کاربری ترامپ صورت گرفته که به صورت گسترده مسئول خشونت‌های اخیر در واشنگتن دی سی اعلام شده، زمانیکه هزاران تن از حامیانش روز چهارشنبه به کنگره آمریکا حمله کردند.

پایگاه خبری هیل نیز از قول سخنگوی توئیتر گزارش کرد، بر اساس قوانین و سیاست گذاری‌های این کمپانی رسانه اجتماعی در مقابله با رفتار سازمان یافته خطرناک، حساب کاربری این افراد در توئیتر بسته شده است.

این سخنگو ادامه داد: ما واضح و مشخص گفته‌ایم که اقدامی جدی در قبال چنین رفتار‌هایی که به ضرر و آسیب منجر می‌شود، انجام می‌دهیم و با توجه به پتانسیل جدید برای خشونت حول این رفتار در روز‌های آتی ما به صورت دائمی حساب‌های این افراد را بستیم.

بیشتر بخوانید: ترامپ بعد از تعلیق در توییتر: شبکه اجتماعی خودم را راه‌اندازی می‌کنم!
بر اساس گزارش هیل، مایکل فلن، نخستین مشاور امنیت ملی ترامپ یکی از حامیان اصلی تئوری توطئه راست تندرو است و ویدئویی از خودش تابستان گذشته منتشر کرد در حالیکه یکی از سوگند‌های آن را می‌خواند.

پاول نیز که حامی تلاش‌های نافرجام ترامپ برای به چالش کشیدن نتایج انتخابات ۲۰۲۰ است، اوایل روز جمعه بابت اشاعه اطلاعات نادرست درباره سیستم‌های رای گیری دومینیون، کمپانی تامین کننده ماشین‌های رای گیری در جریان انتخابات، جریمه شده است.

رون واتکینز، مدیر وبسایت ۸ kun یکی دیگر از حامیان ترامپ است که حساب کاربری توئیترش مسدود شده و از چهره‌های کلیدی در اشاعه اطلاعات نادرست درباره این کمپانی به شمار می‌رود.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان