تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۹

شمارش فیل ها از فضا

در ابتدا، بنظر می‌رسد که تصاویری ماهواره‌ای از حباب‌هایی خاکستری در جنگلی از لکه‌های سبز باشند، اما این حباب‌ها در واقع فیل‌هایی هستند که در میان درختان سبز در حال پرسه زدن هستند.

شمارش فیل ها از فضا

رویداد ۲۴ دانشمندان از این تصاویر برای شمارش فیل‌های آفریقایی از فضا استفاده می‌کنند.

این تصاویر از یک ماهواره که با سرعت ۶۰۰ کیلومتر بالاتر ازسطح زمین در حال گردش است، بدست آمده است.

چنین موفقیتی این امکان را می‌دهد که ۵۰۰۰ کیلومتر مربع از زیستگاه فیل‌ها در یک روز بدون ابر بررسی شود. این شمارش پرزحمت از طریق یک الگوریتم کامپیوتری انجام می‌شود که برای شناسایی فیل‌ها در پس زمینه‌های مختلف برنامه ریزی شده است.
دکتر اولگا ایسوپووا، از دانشگاه باث در بریتانیا می‌گوید: "ما فقط نمونه‌هایی را به الگوریتم ارائه می‌دهیم و به آن می‌گوییم این یک فیل است، این یک فیل نیست. "

به گفته دکتر ایسوپوا، "با این کار می‌توانیم به ماشین آموزش دهیم تا جزییات کوچکی را که با چشم غیرمسلح قادر به تشخیص آن‌ها نیستیم، شناسایی کنند. "

دانشمندان در ابتدا پارک ملی "Addo Elephant" در آفریقای جنوبی را بررسی کردند.

دکتر ایسلا دوپورژ، دانشمند حفظ منابع طبیعی از دانشگاه آکسفورد گفت: "در این پارک تراکم زیاد فیل وجود دارد. در این منطقه، نواحی انبوه از درخت و همچنین زمین‌های هموار دیده می‌شود؛ بنابراین مکانی مناسب برای آزمایش است. "
او گفته که سازمان‌های حفاظت از محیط زیست از قبل به استفاده از این روش برای جایگزین کردن استفاده از هواپیما برای بررسی در این زمینه علاقمند بودند.

به گفته دکتر دوپورژ از آن جایی که شما این تصاویر را از فضا ضبط می‌کنید، در نتیجه در شرایط فعلی به دلیل همه گیری ویروس کرونا، دیگر به کسی در زمین نیاز ندارید که این اقدامی بسیار مفید است.

او همچنین می‌افزاید: "در جانورشناسی، فناوری می‌تواند کاملا آهسته حرکت کند، بنابریان استفاده از تکنیک‌های پیشرفته برای حفاظت از حیوانات بسیار خوب است. "

منبع: بی بی سی

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: عکس روز ، تصاویر روز
نظرات شما
پیشخوان