تاریخ انتشار: ۱۱:۴۲ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۹

هزینه درمان بیماران صعب‌العلاج رایگان می‌شود

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تامین اجتماعی گفت: در راستای ارائه خدمات به بیمه‌شدگان، درمان بیماران صعب‌العلاج بدون پرداخت هزینه انجام خواهد شد.

درمان رایگان بیماران صعب‌العلاج

رویداد۲۴ عادل دهدشتی در نشست با رئیس و اعضای هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران با بیان اینکه نگرش حاکم بر این سازمان مبتنی بر تعامل سازنده با شرکای اجتماعی است، عنوان کرد: سطح بندی مراکز درمانی باعث توزیع عادلانه خدمات درمانی در کشور شده و در ساخت و ساز مراکز درمانی، تجهیز و ارایه خدمات درمانی تنها اولویت، نیاز واقعی بیمه شدگان است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح نسخه الکترونیک از جمله طرح های ارزشمند در حوزه درمان تامین اجتماعی است، افزود: در راستای ارائه خدمات به بیمه شدگان، هزینه درمان بیماران صعب العلاج هم بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای انجام خواهد شد.
دهدشتی همچنین از افزایش هزینه اروتز و پروتز خبر داد و گفت: با توجه به بالا رفتن هزینه‌ها، افزایش ۱۵ برابری هزینه اروتز و پروتز جهت رفاه حال و رضایت بیمه شدگان انجام شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان های سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: با تاکید مدیرعامل سازمان، طرح گفتمان مردمی تامین نیز به منظور بهره مندی از امکانات فضای مجازی و ارتباط مستمر و مستقیم مدیران تامین اجتماعی با روسای کانون ها، اصناف و مجامع کارگری، بازنشستگی و کارفرمایی فراهم شده و با ابلاغ دستورالعمل این طرح به صورت رسمی از این فضا جهت گفتمان با شرکای اجتماعی سازمان بهره مند خواهیم شد.

وی گفت: با برگزاری آزمون مدیران آینده و مشخص شدن نفرات برتر در این آزمون، انتخاب مدیران استان ها علاوه بر سابقه شغلی منوط به کسب رتبه در این آزمون و انتخاب مدیران بر اساس شایسته سالاری بوده است.

تعامل با شرکای اجتماعی تقویت شود
در ادامه مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی هم با بیان اینکه تعامل این سازمان با شرکای اجتماعی باید تقویت شود،گفت: تعامل و گفتمان با نمایندگان کارگران، بازنشستگان و کارفرمایان ما را در رسیدن به اهداف کلان سازمان یاری می کند و بدون شک تحقق این اهداف و طی این مسیر با همراهی شرکای اجتماعی هموارتر خواهد شد.
علی جهانی افزود: شرکای اجتماعی بی شک تلاشگران عرصه ی عمل و اجرا بوده اند و دارای جایگاه ویژه ای در سازمان هستند. تلاش می کنیم که با بهره مندی از تمام ظرفیت های موجود از این امکان جهت پیشبرد اهداف سازمان استفاده کنیم.

وی گفت: کارگران ساختمانی در حوزه آموزش و فنی وحرفه ای با مشکلاتی مواجه هستند و با همکاری کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران درصدد حل این معضل هستیم.

عضو کارگری هیات امنای تامین اجتماعی نیز در ادامه این نشست گفت: تعامل با شرکای اجتماعی، اصناف و کانون های کارگری دلیل احیای معاونت فرهنگی، اجتماعی و امور استان ها بوده، شرکای اجتماعی با سازمان منافع مشترک دارند و حمایت از منافع کارگران حمایت از تامین اجتماعی است.

اکبر شوکت افزود: کارکرد معاونت فرهنگی، اجتماعی و امور استان ها می تواند ریشه ای و اثر گذار باشد، این معاونت توانسته اعتماد شرکای اجتماعی را جلب کند و شنونده سخنان شرکای اجتماعی باشد.

عضو اصلی هیات مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگری اظهار داشت: کارگران ساختمانی به هنگام بیماری خاص، آسیب دیدگی و حوادث پیش آمده نمی توانند از مزایای بیمه بهره مند شوند. باید برای این معضل چاره ای اندیشید تا این گروه از بیمه شدگان بتوانند، هنگام بیماری و نیاز از خدمات درمانی تامین اجتماعی همانند سایر بیمه شدگان بهره مند شوند.

ناصر چمنی رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران نیز در این نشست تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی متعلق به تمام کارگران شریف و زحمتکش است و ما وظیفه خود می دانیم از منافع این سازمان حمایت کنیم، تشکل ها در همه حال حافظ منافع این سازمان هستند.

در ادامه هادی ابوی دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران نیز با اشاره به اجرای طرح ۳۰۷۰ سازمان تامین اجتماعی، افزود: شفافیت و پاسخگویی از ثمرات اجرای این طرح است، اما فرایند اجرای طرح نیازمند اطلاع رسانی بیشتر به مخاطبان سازمان جهت بهره مندی صحیح و آسان از مزایای آن است.

به اعتقاد وی، تشکل های کارگری، بازنشستگی و کارفرمایی مدافعان سازمان هستند. طرح ۳۰۷۰ روز دوشنبه (۱۹ آبان) با حضور مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با هدف کاهش مراجعات حضوری به شعب و کارگزاری‌های این سازمان افتتاح شد.

این طرح با ارائه ۳۰ خدمت الکترونیک، ۷۰ میلیون مراجع از مجموع ۹۶ میلیون مراجع تامین اجتماعی به شعب وکارگزاری‌های این سازمان را کاهش می‌دهد.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان