تاریخ انتشار: ۱۴:۲۳ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

جزئیات استخدام‌ جدید‌ در آموزش و پرورش اعلام شد

 معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش جزئیات استخدامی‌های جدید‌ را تشریح کرد.

جزئیات استخدام‌ جدید‌ در آموزش و پرورش

رویداد۲۴ معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: برای سرباز معلمان، نیروهای خرید خدمات و معلمان مدارس غیردولتی هیچ تعهد استخدامی نداریم اما سوابق مؤثر تدریس برای آنها یک امتیاز محسوب می‌شود.

گفت و گو با علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش را در ادامه بخوانید.

درخواست استخدام در آموزش و پرورش از سوی نیروهای نهضت بعد از سال 92، معلمان مدارس غیردولتی و سرباز معلمان است؟ آیا امکان استخدام دارند؟

برای سرباز معلمان، نیروهای خرید خدمات و برای معلمان مدارس غیردولتی هیچ تعهد استخدامی نداریم و هیچ قانون الزام آوری هم در این زمینه نداریم. نه تعهد داریم و نه قانونی که تکلیفی را برای ما مشخص کرده باشد. تکلیف قانونی ما در خصوص سه دسته شامل حق‌التدریس‌های قبل از 91، مربیان پیش‌دبستانی قبل از 91 و آموزشیاران و آموزش دهندگان قبل از 92 است.

تکلیف قانونی ما برای این سه دسته است که تا سال 1400 باید انجام شود. در این خصوص مصوبات مجلس برای ما ملاک است که مشخص کرده است که چطور باید انجام بگیرد. حدود 25 هزار نفر را امسال جذب می‌شوند که وارد فرایند تبدیل وضعیت شدند.

آن گروه‌های دیگر نمی‌توانند در آزمون استخدامی سهمیه داشته باشند؟‌

مثل بقیه افراد باید در آزمون استخدامی شرکت کنند، اگر حد نصاب علمی را آوردند و برای مصاحبه آمدند، سوابق موثر تدریس برای آنها یک امتیاز محسوب می‌شود اما سهمیه نیست.

روی سقف سنی نمی آید؟

برای این گروه، اخیرا در سیاست های کلی جذب نیرو که شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کرد، گفتیم که اگر این افراد در آزمون شرکت کنند و حد نصاب را بیاورند، مدت دوران تدریسشان را از حداکثر سنشان کم می‌کنیم.


بیشتر بخوانید: جدیدترین شرایط برای استخدام معلمان


در بحث رتبه‌بندی معلمان، امکان اینکه رتبه معلمان پایین تر بیاید، هست؟

در لایحه رتبه بندی بحث افت رتبه را نداریم. لایحه رتبه بندی را به دولت ارائه کردیم و آنجا در حال بررسی است تا پس از تصویب به مجلس ارائه شود؛ تاکنون هر معلم که رتبه بندی شده است، ناشی از قانون مدیریت خدمات کشوری است و امتیازات آن داده شده است. برای رتبه بندی حرفه ای یک نظام جدید تعریف کردیم که روی آن سوار می شود یعنی همه افراد برای آن رتبه حرفه ای که قانون می شود و قطعیت دارد، ارزیابی می‌شوند و بر اساس آن در یکی از رتبه ها قرار گیرند.

معلمان خرید خدمات، می گویند حقوقی که می‌گیرند کم است و سالی یکبار همین حقوق را دریافت می‌کنند، چرا این روند وجود دارد؟

این مشکل وجود داشت چون ما قراردادمان با مؤسس مدرسه غیردولتی است و مؤسس است که این نیروها را جذب و به کارگیری می‌کند. این مشکل تا سال تحصیلی گذشته وجود داشت و وقتی دیدیم که این موضوع عمومیت پیدا می کند و خیلی از موسسین این کار را انجام می‌دهند. در دستورالعملی که برای سال تحصیلی 1400ـ99 ابلاغ کردیم، پیش بینی‌هایی داشتیم و این مشکل را حل کردیم.

از مؤسسان خواستیم که به صورت منظم و بر اساس تخصیص هایی که دریافت می‌کنند حقوق معلمان را پرداخت کنند. در گذشته مؤسسان اول می آمدند اجاره مدرسه و هزینه‌های بالاسری خودشان را کم می کردند و هر چه می ماند به معلم می دادند ولی ما تأکید کردیم که اصلا نباید این اتفاق بیفتد. اول حقوق معلم را بدهند و بعد هزینه‌های دیگر را تأمین کنند. تأکیدمان این است که یک موسس مدرسه غیردولتی وقتی می آید و وارد قرارداد با آموزش و پرورش می شود باید این توانایی را داشته باشد که بعضی از هزینه های مالی را پشتیبانی کند. اینجور نیست که از جیب معلم و کسی که به کارگیری کرده است، برداشت کند.

خواهش می کنم اگر هر معلم خرید خدماتی دید که این اتفاق می افتد به امور اداری وزارت آموزش و پرورش منعکس کند تا سریعا اکیپ بازرسی مان را بفرستیم و با مؤسسی که این کار را انجام می دهد، برخورد کنیم.

یعنی هم باید حقوق ماهیانه پرداخت شود و هم بر اساس وزارت کار باشد؟

بر اساس تخصیص دریافتی باشد. برخی تخصیص ها دو ماهانه می شود.

الان آموزش و پرورش کسری نیروی خدماتی و سرایدار دارد؟

بله

چقدر؟

الان داریم مستنداتی را آماده می کنیم و مجوزهایی را در بودجه سال 1400 می گیریم که ان‌شاءالله بتوانیم یک تعدادی را برای 1400 از طریق ماده 17 قانون مدیریت خدمات کشوری جذب کنیم.

چند نفر کسر بودجه دارید؟

40 هزار نفر به ما اعلام شده است که امیدواریم بتوانیم 25 هزار نفر را در سال 1400 جذب کنیم. معمولا 70 درصد خدمتگزار و 30 درصد سرایدار است البته آمار دقیق ندارم.

امسال چه تعداد فرهنگیان به سن بازنشستگی رسیدند و چه تعداد ادامه خدمت دادند؟

بر اساس آماری که داریم، افرادی که به سن بازنشستگی رسیده بودند و می توانستند درخواست بازنشستگی بدهند، حدود 35 هزار نفر بودند که کمتر از 17 هزار نفر به شکل قطعی بازنشسته شدند و مابقی ترجیح دادند که به خدمت خود ادامه دهند.

برای سال آینده چقدر بازنشسته دارید؟

کسانی که به سن بازنشستگی می رسند، حدودا 63 هزار نفر هستند که بر اساس آمار ما، فکر می‌کنیم کمتر از 30 درصد بازنشسته قطعی می شوند. همانطور که امسال اتفاق افتاد.

پاداش پایان خدمت بازنشستگی چه زمانی پرداخت می‌شود؟

این 17 هزار نفر در یک مهر قطعی شده است که بازنشسته شده اند. 3، 4 هزار نفر هم تا پایان سال بازنشسته می‌شوند؛ یک صحبتی با سازمان برنامه کردیم که اگر تعداد بازنشسته ها کم باشند و مقدورات برای دولت فراهم باشد، قبل از پایان امسال، پاداش آنها را بگیریم ولی اگر این اتفاق نیفتد، در نیمه اول سال 1400، یکباره به آنها پرداخت می‌کنیم.

هر کدام چقدر پاداش می‌گیرند؟

به طور متوسط 160 میلیون تومان پاداشی است که پرداخت می شود. هم پاداش 190 میلیونی و هم پاداش 100 میلیون تومانی داریم.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
0
0
باسلام اقای معاون وزیر نهضتی قبول شده ازمون استخدامی را جان قران ومقدسات درهمین دولت استخدامشان کن نیندازگردن دولت بعد.مگر نگفتید هر اموزش دهنده ای نهضتی که در ازمون استخدامی قبول شد اول مهرماه ۹۹استخدام میشود.چی شد قولتان .شما مرحله اول گهد۲۵۵۰۰نفرمعلم حق التدریس استخدام کردید همه ی پیش دبستانی ها که هیجگونه سند مالی نداشتند استخدام کردید.باز نهضتی حق التدرییس سرشان بی کلاه ماند وزیر وعده داده در مرحله دوم یعنی اردیبهشت ۱۴۰۰.بخدا به قولتان وفا کنید.اخه قیامتی هست خدایی هست گناه دارن این افراد قبل ۹۲هستندازمون استخدامی ۲۰تیرماه قبول شدندبترسید از خدا دولت تدبیر تمام شد نهضتی ها استخدام نشدند ما به خدا شکایت میکنیم مطمئن باشید خداوند یاور مظلومان است.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان