تاریخ انتشار: ۱۹:۰۲ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۹

ترامپ وکیل شخصی خود را کنار گذاشت

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا، «رودی جولیانی» وکیل شخصی خود را کنار گذاشته است.

ترامپ

رویداد۲۴ به نوشته پایگاه خبری «هیل»، «جیسون میلر» سخنگوی ترامپ روز چهارشنبه گفت: «شهردار [پیشین نیویورک]جولیانی در حال حاضر نماینده هیچ کدام از مسائل حقوقی رئیس جمهور ترامپ نیست».

میلر اندکی بعد در حساب توئیتری شخصی خود نوشت، با اینکه جولیانی در پرونده‌هایی که علیه ترامپ وجود دارد فعالیتی ندارد، «همچنان یک دوست و متحد» رئیس جمهور سابق آمریکا محسوب می‌شود.
بیشتر بخوانید: ترامپ و مکرون چندین بار درخواست مذاکره کردند، ولی نپذیرفتیم +فیلم
اظهارات سخنگوی ترامپ پس از آن صورت می‌گیرد که «بنی تامپسون» قانون‌گذار دموکرات آمریکا به همراه «انجمن ملی پیشرفت رنگین‌پوستان» پرونده شکایتی را علیه ترامپ تنظیم کردند.

این اولین پرونده شکایت علیه ترامپ در ارتباط با حمله به کنگره آمریکا محسوب می‌شود و علاوه بر رئیس جمهور سابق آمریکا، اسامی جولیانی و گروه‌های راست افراطی «پسران مغرور» و «وفاداران به سوگند» نیز در آن درج شده است.

اخیراً روزنامه «واشنگتن پست» به نقل از دو مقام کاخ سفید نوشت، روابط ترامپ و جولیانی وکیل شخصی او شکراب شده و به دستیارانش گفته است دستمزد وی را پرداخت نکنند.

سردی این رابطه دوستانه چندین ساله در حالی رخ داده که پیش‌تر گفته شده بود جولیانی قرار است در کنار «آلن درشوویتز» وکیل یهودی جنجالی، دو گزینه اصلی برای دفاع از ترامپ در جلسه دومین استیضاح وی باشند.

از سوی دیگر، شرکت انتخاباتی «دامینیون» از جولیانی به‌خاطر انتشار ادعا‌های کذب شکایت کرده و با تشکیل پرونده اعاده حیثیت علیه او خواستار دریافت غرامت ۱.۳ میلیارد دلاری شده است.

در این شکایت به بیش از پنجاه مورد از اظهارات جولیانی در حساب شخصی توئیتر و مصاحبه‌هایش پس از برگزاری انتخابات اشاره شده که در آن‌ها شرکت دامینیون را به تلاش برای تغییر نتیجه انتخابات به سود «جو بایدن» رئیس جمهور جدید آمریکا متهم کرده است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان