تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۹

توصیه به سرمربی استقلال؛ از حاشیه دوری کن

ماندن یا نماندن سرمربی استقلال هم از مهم‌ترین اخباری بوده که طی یک هفته اخیر شنیده شده است. در ارتباط با این مسائل با یدالله اکبری، پیشکسوت استقلال گفت‌وگو کردیم.

محمود فکری

رویداد۲۴ تیم استقلال در هفته شانزدهم لیگ برتر فردا دوشنبه در کرمان به مصاف مس‌ رفسنجان خواهد رفت؛ استقلالی که روزی بدون حاشیه ندارد تا جایی که مهاجم جوانش تا دیروز شنبه، ۱۰ روز به دلیل عدم افزایش مبلغ قراردادش در تمرینات شرکت نکرده بود؛ درست مثل هافبک کروات آبی‌پوشان که نزدیک به 2 ماه است دور از تیم است.

ماندن یا نماندن سرمربی استقلال هم از مهم‌ترین اخباری بوده که طی یک هفته اخیر شنیده شده است. در ارتباط با این مسائل با یدالله اکبری، پیشکسوت استقلال گفت‌وگو کردیم. اکبری به حمایت از محمود فکری پرداخت و حتی شانس استقلال را برای فینالیست شدن در آسیا هم بالا دانست.

هواداران استقلال طی یک هفته اخیر اعتراض خود را حتی به گوش نمایندگان مجلس هم رساندند. آنها اعتقاد دارند این مربی نمی‌تواند گرهی از مشکلات تیم باز کند اما فکری در استقلال ماندنی شد و مورد حمایت مدیران باشگاه هم قرار گرفت؛ شما موافق ماندن فکری و حمایت از او هستید؟
محمود فکری مربی جوانی است و باید به او فرصت داد. به نظر من مدیران باشگاه کار خوبی کردند که از فکری حمایت کردند. ان‌شاءالله او بتواند با تیم نتیجه لازم را بگیرد. سالی هم که آقای قلعه‌نویی سرمربی استقلال شد، یادم است هواداران خواستار اخراج او بودند اما مدیران فرصت ۳ ساله دادند که سال آخر تیم قهرمان شد.

شما امیدی به قهرمانی استقلال در این فصل دارید؟
من همیشه امیدوار هستم. قهرمانی بستگی به نوع تمرینات و آمادگی بازیکنان در نیم فصل دوم دارد. امیدوارم بچه‌ها بتوانند بهتر از نیم فصل اول بازی کنند تا قهرمان شوند. امسال سال خوبی برای قهرمانی استقلال است، فقط چند بازی بازیکنان کمتر از حد انتطار ظاهر شدند و امتیازات حساسی از دست دادند که تیم از صدر جدول پایین آمد. کادر خوبی داریم که خوشبختانه حمایت هم شد. فقط کافی است حواشی کمتر شود، در این صورت استقلال می‌تواند قهرمان شود.

برخی اعتراضات به کادر فنی محمود فکری بازمی‌گردد؛ این کادر نباید باتجربه‌تر شود؟
کادر استقلال از بازیکنان سابق تیم تشکیل شده و نمی‌توان گفت بی‌تجربه هستند ولی بهتر است یک مربی باتجربه که بتواند خوب تیم مقابل را آنالیز کند به کادر اضافه شود.

ما همیشه از دوستان حمایت کردیم و باز هم حمایت می‌کنیم. به هرحال امیدوارم استقلال بتواند نتیجه بگیرد، چون هواداران چند سال است قهرمانی ندیده‌اند. حواشی زیادی اطراف استقلال است و فکری باید باهوش عمل کند و از این حاشیه‌ها دوری کند. او حواشی را باید کنار بگذارد و لزومی هم ندارد وارد آن شود. استقلال مهره‌های خوبی دارد و با اضافه شدن دیاباته و میلیچ به تمرینات، شرایط خیلی بهتر می‌شود. البته استقلال همیشه مشکلات مالی دارد که امیدوارم رفع شود. زمان ما هم مشکلات مالی بود و به تیم ضربه می‌زد. ان‌شاءالله مدیران به فکر رفع مشکل مالی باشند.

صحبت از مشکلات مالی شد؛ بازیکنی مثل مهدی قائدی به دلیل عدم افزایش رقم قراردادش ۱۰ روز در تمرینات شرکت نکرد؛ این رفتار در شأن یک بازیکن است؟
کار قائدی اشتباه بود. من فکر می‌کنم او خود استقلال را در نظر نگرفته است. استقلال خیلی بزرگ‌تر از این است که یک بازیکن به خاطر پول دور از تمرین باشد. یکی از حواشی‌ای که گفتم به استقلال ضربه می‌زند همین است. قائدی عملکرد خیلی خوبی در استقلال دارد و غیبتش هم به خود او و هم به استقلال ضربه می‌زند. زمان ما هم قرارداد ۳ ساله با مبلغ پایین می‌بستیم اما به مرور خوب بازی می‌کردیم و یک مرتبه بالاترین مبلغ را هم می‌گرفتیم. این طبیعی است. استقلال جای پول نیست.

بازیکنان باید اول برای مردم بازی کنند و پول در اولویت‌ بعدی باشد. البته مدیران هم باید به فکر رفع مشکلات مالی باشند تا این اتفاقات نیفتد. از سویی با توجه به مشکلات اقتصادی که همه ما داریم بازیکن هم تا حدی حق دارد اما قهر کردن و نرفتن سر تمرین اشتباه است. مهدی قائدی در استقلال قائدی شد. این را نباید فراموش کند و باید قدردان استقلال باشد. البته مسؤولان هم باید به فکر رفع مشکلات بازیکنان‌شان باشند.

استقلال دوشنبه باید به مصاف مس‌رفسنجان برود؛ این بازی را چطور ارزیابی می‌کنید؟
استقلال بازی سختی در کرمان دارد اما نباید فراموش کنیم اگر تیم سرحال باشد می‌تواند این تیم‌ها را به راحتی شکست دهد. فقط باید حواشی را دور کند.

استقلال در چه پست‌هایی نیاز به تقویت دارد؟
استقلال در دفاع مشکل دارد و حتی مرتضی پورعلی‌گنجی را هم پیشنهاد دادم که جذب شود. تیم ما در خط دفاعی ضعف دارد و اگر باهوش باشند می‌توانند پورعلی‌گنجی را خریداری کنند. به یک بازیساز هم نیاز داریم که در خط حمله با بازگشت دیاباته دیگر چیزی برای قهرمانی کم نخواهیم داشت.

گروه استقلال در لیگ قهرمانان آسیا، گروه مرگ شناخته شده است و همان‌طور که می‌دانید با توجه به ۱۰ گروهه شدن این رقابت‌ها مسیر صعود به مرحله بعد بسیار دشوارتر از سال‌های گذشته شده است؛ شما امیدوار به صعود هستید؟
استقلال بازی‌های سختی دارد و تیم‌های عربی خوب پول خرج می‌کنند و بازیکن حرفه‌ای می‌خرند اما اگر استقلال منسجم باشد و حواشی را از خود دور کند و بازیکنان همدل باشند، هیچ تیمی نمی‌تواند مقابلش بایستد. تیمی که بخواهد به موفقیت برسد، نباید برایش مهم باشد در گروه مرگ قرار دارد یا در گروه آسان. ما همیشه از پس تیم‌های عربی برآمده‌ایم و باز هم برخواهیم آمد.

شما فکر می‌کنید این فصل هم یک تیم ایرانی بتواند فینالیست آسیا شود؟
چرا نه؟ تیم‌های ایرانی چیزی از بقیه تیم‌های آسیا کم ندارند. دیدید که فصل گذشته هم پرسپولیس فاصله کمی تا قهرمانی داشت و بدشانسی آورد. استقلال هم می‌تواند به فینال برسد. امیدوارم امسال این استقلال باشد که به فینال می‌رسد.

برچسب ها: محمود فکری ، استقلال
نظرات شما
پیشخوان