تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۹

لحظه به لحظه با انتخابات فدراسیون/ حضور دو عضو رد صلاحیت شده!

انتخابات فدراسیون فوتبال بعد از یک سال تاخیر، امروز به انجام خواهد رسید تا رییس جدید ساختمان سئول مشخص شود.

انتخابات فدراسیون فوتبال

رویداد۲۴ بعد از کناره‌گیری مهدی تاج از ریاست فدراسیون فوتبال در‌ شرایطی که تنها چند ماه به انتخابات فدراسیون فوتبال مانده بود، در نهایت اتفاقاتی افتاد که انتخاب رییس جدید را با تاخیری طولانی‌مدت مواجه کرد. کرونا و اساسنامه دو اتفاقی بودند که انتخاب رییس جدید را با وقفه‌ای یک سال و اندی مواجه کردند.

در نهایت با تمامی حواشی، انتخابات امروز و با بالاترین هیجان با توجه به طیف مختلف نامزدها به انجام خواهد رسید و باید دید از میان علی کریمی، شهاب عزیزی خادم، مصطفی آجرلو و کیومرث هاشمی کدامیک مجوز ورود به ساختمان فدراسیون را به عنوان ریاست آن به دست خواهد آورد.

گزارش لحظه به لحظه فعل و انفعالات انتخابات فدراسیون با توجه به حضور خبرنگار و عکاس ورزش سه در این محل و همچنین پخش از طریق آنتن تقدیم‌تان خواهد شد.

12:11 - اگر در دور دوم، شهاب الدین عزیزی خادم 9 رای جدید کسب کند، به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب خواهد شد.

12:10- اکنون بار دیگر برگه‌های انتخابی به همان روال قبلی در اختیار نمایندگان هیات‌ها، مدیران باشگاه و ... قرار خواهد گرفت تا رای گیری اینبار با حضور دو نماینده (کیومرث هاشمی و عزیزی خادم) پیگیری شود.

12:09- علی کریمی بعد از اعلام اسامی و در حالیکه تنها 9 رای به خود اختصاص داده بود، سالن را در میان تشویق حاضران ترک کرد.

12:05- طبق این موضوع شهاب الدین عزیزی خادم و کیومرث هاشمی به دور دوم انتخابات رفتند تا به دنبال آرای نهایی برای انتخاب ریاست فدراسیون باشند.

11:55 - علی کریمی تاکنون تنها پنج رای را به خود جلب کرده است.

11:58- یکی از آرا به دلیل ناخوانا بودن باطل شد. رای گیری در حال پیگیری و خواندن است.

11:51 - شروع شمارش آرا . اولین رای قرائت شده متعلق به کیومرث هاشمی بود.

11:54- اولین اسم و رای کیومرث هاشمی بود و دو رای بعدی را شهاب الدین عزیزی خادم از آن خود کرد.

11:54- شروع رسمی خواندن برگه‌های انتخاباتی توسط آقای کردانی و نوشتن آن روی تخته وایت برد.

11:51- اکنون با نوشتن نام کاندیداهای انتخابی روی تخته وایت برد، همه در انتظار خروج برگه ها و شمارش آرا هستند.

11:50- 87 نفری که صاحب برگه‌های رای بودند، آرای خود را به صندوق انداختند و تا لحظاتی دیگر با شمارش آرا، رییس فدراسیون فوتبال انتخاب و معرفی خواهد شد.

11:48- احسان حاج صفی، وحید هاشمیان و ... از جمله نفراتی بودند که به عنوان نمایندگان بخش‌های دیگر حاضر در انتخابات فدراسیون فوتبال با حضور در محل رای دهی، برگه‌های خود را برای انتخاب رییس فدراسیون به صندوق انداختند.

11:42- با پایان رای دادن مدیران تیم های دسته اولی، مدیران چهار تیم دسته دومی، تیم های فوتسال و ... هم با حضور در محل رای دهی، برگه های خود را به صندوق انداختند.

11:39- با پایان حضور مدیران باشگاه های لیگ برتری، اکنون از مدیران لیگ دسته اول دعوت شد تا برای حضور در محل رای دهی، حضور یابند و برگه های خود را به صندوق بیندازند.

11:36- مدیران باشگاه‌ها در بخش دیگری از انتخابات، با خواندن اسامی وارد محل رای دهی شدند و آرای خود را بعد از نوشتن روی برگه‌ها، وارد صندوق می‌کنند.

11:25 - فلاحتی عضو کمیته بدوی فدراسیون فوتبال تاکید ویژه ای روی این موضوع دارد که عکاسان از برگه های رای عکسبرداری نکنند و حتی اخطار داد که در این صورت، این دوره انتخابات «ابطال» می‌شود.

11:24- آغاز رای گیری و حضور نمایندگان و روسای هیات فوتبال استان‌ها در محل رای دهی. با اعلام دبیرکل فعلی نمایندگان به شکل سه نفره در محل حاضر می‌شوند و با دریافت برگه‌ها و طبق حروف الفبای استانی، رای خود را ارائه می‌دهند.

11:23-محمد نبی دبیر کل فدراسیون در توصیه ای جالب به اعضای رای دهنده از آنها خواست تا در هنگام رای دادن به شکلی برگه های خود را نگه دارند که امکان تصویربرداری توسط عکاسان با توجه به لنز قوی آنها وجود نداشته باشد.

11:20 - مهدی محمدنبی تاکید کرد که اعضای مجمع در هنگام رای دادن نباید از رای خود عکسبرداری کنند و حتی اجازه «همراه داشتن موبایل» را هم ندارند.

11:17 - فرهاد حمیداوی مالک باشگاه شهرخودرو که در ماه های اخیر اعتراضاتی را نسبت به شرکتش داشته، پس از مدت ها در یک محفل فوتبالی حضور یافت و در کنار مدیر عامل پرسپولیس و عضو هیئت مدیره استقلال، سمیعی و خلیل زاده قرار گرفت.

زهرا قنبری کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان ایران برای رای دادن در مجمع حاضر شد.

حضور فرزنه توسلی کاپیتان تیم ملی فوتسال زنان ایران در انتخابات فدراسیون فوتبال.

11:12 - مسئول بدوی فدراسیون فوتبال: اگر کاندیداها نتوانند بیش از نصف آرا را کسب کنند، دو نامزدی که بیشترین تعداد رای را دارند، به دور دوم راه پیدا می‌کنند و بقیه از دور کنار می‌روند.

11:10- دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران در محل انتخابات فدراسیون فوتبال.

11:05 - مسئول کمیته بدوی فدراسیون فوتبال خطاب به رای دهندگان گفت که «اعضای مجمع اجازه عکسبرداری از تصویر رای خود» را ندارند.

11:03 - علی فلاحتی مسئول کمیته بدوی: اینطور نبود که افراد رد صلاحیت شده، صلاحیت نداشته باشند، فقط «صلاحیت آن ها برای ما احراز» نشد و به این خاطر بود که ما برای اولین بار بود که این کار را انجام می‌دادیم و بیشتر اشکال ها «شکلی» بود و اغلب به خاطر دیر رساندن فرم های ثبت نام.

مصطفی آجرلو نیز سومین نامزدی بود که با حضور سالن اجلاس، خود را مهیای این رقابت کرده است.

شهاب الدین عزیزی خادم نیز چهارمین عضو حاضر در انتخابات ریاست فدراسیون است که عکس یادگاری خود را پیش از شروع مراسم گرفت.

نیما نکیسا، دروازه بان سابق پرسپولیس و تیم ملی که برای انتخابات در بخش هیات رییسه - کارشناسی ثبت نام کرده، دیگر عضو حاضر در سالن اجلاس است.

حیدر بهاروند، سرپرست کنونی فدراسیون فوتبال که تا ساعاتی دیگر، با انتخاب رییس فدراسیون فوتبال در انتخابات، صندلی خود را به او اهدا خواهد کرد.

10:55- مصطفی آجرلو مدیرعامل سابق استیل آذین که زمانی علی کریمی در آن عضویت داشت، به عنوان نامزد ریاست فدراسیون فوتبال در کنار کیومرث هاشمی و علی کریمی. شهاب الدین عزیزی خادم هم دیگر نامزد انتخابات ریاست فدراسیون است که البته در این قاب نیست.

10:55- خوش و بش علی کریمی و شهاب الدین عزیزی خادم دو نامزد پست ریاست فدراسیون فوتبال

لحظه به لحظه با انتخابات فدراسیون

10:53- مصوبه مجمع قبلی فدراسیون با اکثریت آرا از سوی اعضای مجمع تایید شد.

10:46- حضور مهدی علی نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان به عنوان میهمان ویژه در انتخابات فدراسیون فوتبال

لحظه به لحظه با انتخابات فدراسیون

10:41- صورتجلسه مجمع قبلی فدراسیون فوتبال توسط محمدمهدی نبی قرائت شد و مصوبات آن اعلام شد.

10:39 - با اعلام نبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال 86 نفر از 87 نفر در مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال حضور دارند.

10:34: احسان حاج صفی کاپیتان تیم ملی فوتبال نیز یکی از اعضای 87 نفره مجمع فدرسیون به شمار می رود و در جایگاه خود مستقر شده است.

انتخابات فدراسیون

10:31- در شرایطی که انتخابات فدراسیون فوتبال در حال پیگیری است، سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان با حضور در هفتاد و هفتمین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان، در آن غایب خواهد بود.

10:25 - یک نقاش در طبقه دوم سالن برگزاری انتخابات، به صورت آنلاین در حال کشیدن چهره چهار کاندیدای فدراسیون فوتبال است.

لحظه به لحظه با انتخابات فدراسیون

10:21- مراسم از لحظاتی پیش با قرائت آیات کلام الله مجید به طور رسمی آغاز شد و این در حالیست که مهدی تاج، سلطانی فر و کفاشیان هنوز به محل برگزاری انتخابات نیامده‌اند.

10:19 - محمدرضا ساکت، دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال و مدیرعامل حال حاضر سپاهان نیز دیگر عضو حاضر در انتخابات است که با همان استایل همیشگی سوژه عکاسان شد.

لحظه به لحظه با انتخابات فدراسیون

10:17 - وزیر ورزش و جوانان در محل انتخابات حضور ندارد اما بهاروند و نبی در جلسه حضور دارند.

لحظه به لحظه با انتخابات فدراسیون

10:16: انتخابات فدراسیون فوتبال ایران از همین لحظه و با قرائت قرآن و سرود جمهوری اسلامی آغاز شد.

10:15: احسان حاج صفی به عنوان کاپیتان تیم ملی دیگر نماینده حاضر در انتخابات است که دقایقی پیش وارد سالن محل برگزاری انتخابات شد.

10:05- مصطفی آجرلو نیز با حضور در محل برگزاری انتخابات، ضلع چهارم رقابت برای دستیابی صندلی ریاست فدراسیون را در انتخابات تکمیل کرد.

10:04- شهاب الدین عزیزی خادم، دیگر نامزد انتخابات فدراسیون فوتبال وارد سالن اجلاس و انتخابات شد.

مهدی علی نژاد، معاون وزیر ورزش نیز یکی دیگر از حاضران در این مراسم است. دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی نیز با حضور در سالن با استقبال اصحاب رسانه مواجه شد و در گوشه‌ای از آن اسکان یافت.

9:50: علی کریمی که به همراه بهنام ابوالقاسم پور در مراسم حاضر شده بود، با دیدن کیومرث هاشمی دیگر نامزد انتخابات به سمت وی رفت و بعد از دست دادن خوش و بش کوتاهی با یکدیگر داشتند.

طبق سین برنامه انتخاباتی امروز، قرار است انتخابات از ساعت 10 به شکل رسمی آغاز شود. انتخابات با تلاوت قرآن و در ادامه خیرمقدم و قرائت دستور جلسه توسط دبیرکل دنبال می‌شود. در ادامه نیز تصویب صورتجلسه در دستور کار خواهد بود. بخش بعدی برنامه مربوط به سخنرانی سرپرست کنونی فدراسیون فوتبال خواهد بود. بعد از آن مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان به سخنرانی خواهد پرداخت. 

تعیین سه نفر جهت بررسی صورتجلسه مجمع  و 3 نفر نیز به عنوان شمارش کنندگان آرا بخش بعدی این مراسم خواهد بود. تصویب صورتجلسه مجمع قبلی، پخش کلیپ دیگر آیتم های قبل از انتخابات خواهد بود. 

بعد از آن ابتدا انتخابات ریاست فدراسیون و اعضای هیات رییسه فدراسیون که طبق برنامه اعلامی از ساعت 10:06 تا 12 دنبال خواهد شد. در نهایت نیز طبق پیش بینی این مراسم در ساعت 14 با اعلام دبیرکل به پایان خواهد رسید. باید دید در پایان آن چه کسانی مجوز حضور در ساختمان را به عنوان رییس به دست خواهد آورد.

09:49: اصحاب رسانه نیز دقایقی قبل با حضور در طبقه دوم سالن محل برگزاری، آماده پوشش کامل این انتخابات شدند.

لحظه به لحظه با انتخابات فدراسیون

09:49: وحید هاشمیان، مهاجم سابق تیم ملی و عضو حال حاضر کادرفنی تیم ملی نیز دقایقی پیش وارد سالن سران اجلاس و محل انتخابات فدراسیون شد.

09:43: دو نفر از نمایندگان AFC که روی انتخابات امروز نظارت خواهند داشت وارد سالن سران اجلاس شدند.

09:43/ در فاصله دقایقی مانده تا شروع رسمی انتخابات اکنون خبرنگاران در محل تعیین شده توسط روابط عمومی فدراسیون فوتبال، حاضر هستند و در انتظار تهیه خبر و ارسال آن هستند.

لحظه به لحظه با انتخابات فدراسیون

09:20/ علی کریمی، پیشکسوت فوتبالی نیز که نامزد ریاست فدراسیون فوتبال است در محل انتخابات حاضر شد.

 انتخابات فدراسیون

09:20/ حضور کیومرث هاشمی، یکی از نامزدهای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال در محل انتخابات.

 انتخابات فدراسیون

۹:۰۵/ احمد مددی از انتخابات فدراسیون فوتبال انصراف داد. مدیرعامل استقلال جهت پست نمایندگی مدیران عامل باشگاه‌ها در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال اعلام کاندیداتوری کرده بود.

۸:۴۵/ نماینده هیات‌ها با اتوبوس تیم ملی به محل برگزاری انتخابات وارد شدند.

منبع: ورزش سه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان