تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۹

روز‌های آخر فرصت طلایی خرید بیمه بدنه در سال ۹۹

حتما می‌دانستید بیمه بدنه، یکی از پرفروش‌ترین رشته‌های بیمه‌ اتومبیل به شمار می‌آید.

خرید بیمه بدنه خودرو

رویداد۲۴ حتما می‌دانستید بیمه بدنه، یکی از پرفروش‌ترین رشته‌های بیمه‌ اتومبیل به شمار می‌آید. با توجه به بالارفتن قیمت اتومبیل‌ها و قطعات یدکی در سال 99، خسارت اتومبیل در جریان تصادفات با هزینه بالا همراه است؛ رانندگان خودروها باید به فکر راه حلی برای جبران خسارت‌ها باشند. مگر می‌شود به خودرو و رانندگی فکر کرد ولی به بیمه اتومبیل شامل بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث توجه نداشت؟ راننده با خرید بیمه بدنه قادر است در برابر اتفاق‌های غیرقابل پیش‌بینی، خسارت‌های اتومبیل خود را از شرکت بیمه دریافت کند.

گاهی ممکن است که خسارت خودروی ما تحت پوشش بیمه بدنه قرار نگیرد. پس بهتر است نگاهی به پوشش‌های بیمه بدنه ، خدمات شرکت‌های بیمه ارائه دهنده این رشته بیمه‌ای و .... داشته باشیم تا هنگام بروز تصادفات، تصمیم معقولی گرفته و به راحت‌ترین وجه خسارت خودروی خود را دریافت کنیم.

بیمه بدنه چیست و چه خساراتی را پوشش می‌دهد؟

از زمانی‌که خودرویی خریداری می‌کنیم، باید دو نوع بیمه را حتماً دریافت کنیم، "بیمه شخص ثالث" و "بیمه بدنه خودرو". عدم دریافت بیمه شخص ثالث غیرقانونی است و در نهایت ممکن است خودرو شما توقیف شود. اما در قانون بیمه‌ها ، بیمه بدنه اتومبیل زیرشاخه بیمه اموال بوده و خرید آن برخلاف بیمه شخص ثالث اجباری نیست. بیمه شخص ثالث، خسارات وارده ناشی از حادثه به شخص سوم یعنی شخص آسیب‌دیده در حادثه رانندگی که شما مقصر آن بوده‌اید را جبران خواهد کرد. اما بیمه بدنه خودرو، همانطور که از نامش پیداست خسارت وارده به خودرو را جبران خواهد کرد.

فرد بیمه‌گزار با پرداخت حق بیمه بدنه و خرید آن قادر است در باربر تصادفات و خسارات وارده، از پشتوانه مالی بیمه‌ بهره‌مند گردد. این رشته بیمه‌ای دو نوع پوشش را برای جبران ریسک‌های تصادفات رانندگی فراهم می‌کند:

پوشش‌های اصلی بیمه بدنه

پوشش‌های اصلی بیمه بدنه خسارات: سرقت کلی، خسارات حین نجات و انتقال خودرو ، رخداد حادثه برای اتومبیل، خسارات حوادث طبیعی آتش‌سوزی ، انفجار و صاعقه وارده بر خودرو و قطعات یدکی آن، خسارات لاستیک و چرخ‌های اتومبیل موضوع بیمه را جبران می‌کنند.

پوشش‌های اضافی یا الحاقی بیمه بدنه:

پوشش‌های اضافی بیمه بدنه در صورت انتخاب بیمه‌گزار و پرداخت میزان حق بیمه بیشتر در بیمه‌نامه لحاظ خواهند شد که برخی از آن‌ها به شرح زیر هستند:

سرقت لوازم و قطعات خودرو

جبران زیان خودرو در جریان حوادث طبیعی سیل، زلزله و آتشفشان

نوسانات قیمت خودرو در بازار

پرداخت هزینه ایاب و ذهاب

شکستن شیشه

خسارات بدنه خودرو بر اثر کشیدن میخ یا اشیای نوک تیز

پوشش حذف فرانشیز

با توجه به اجتناب‌پذیری تصادفات رانندگی و دقت در پوشش‌های متنوع بیمه بدنه اتومبیل،  لزوم خریداری بیمه بدنه خودرو، پررنگ‌تر می‌شود.

اما مسئله مهم اینجاست که شرکت بیمه‌گر تا چه مبلغی را به بیمه‌گزار پرداخت می‌کند؟ در صورت بروز هرگونه مشکلی در خودرو، شرکت بیمه‌گر موظف به پرداخت خسارت است؟ برای دریافت خسارت بیمه‌گزار چه مراحلی را باید طی کند؟ حدود قیمت بیمه بدنه خودرو چه قدر است؟ برای آگاهی از حداقل و حداکثر مبلغ بیمه بدنه خودرویی که شرکت‌های بیمه‌ای مختلف ارائه می‌دهند، چه راهکاری وجود دارد؟

قیمت بیمه بدنه خودرو چگونه محاسبه می‌شود؟

عوامل موثر در تعیین قیمت بیمه بدنه خودرو

یکی از مهمترین مواردی که در زمان خرید بیمه بدنه خودرو باید به آن توجه کنید نحوه محاسبه قیمت بیمه بدنه است. عوامل گوناگونی در تعیین حق بیمه بدنه خودرو تاثیر می‌گذارند:

نوع خودرو

هرچه قیمت و ارزش یک خودرو بالاتر باشد، به همان اندازه تعرفه بیمه بدنه افزایش می‌یابد.

سال ساخت

تاثیر سال ساخت بر نرخ بیمه بدنه مستقیم است. هرچه خودروی شما در سال جدیدتری تولید شده باشد، به همان اندازه نرخ بیمه بدنه آن افزایش می‌یابد.

تخفیف‌های بیمه بدنه

مولفه تاثیرگذار در هزینه بیمه بدنه خودرو، ارزش، تخفیف‌های بیمه‌ای است. افرادی که در سال جدید قصد دارند، بیمه خود را تمدید کنند، اگر در سال قبل بیمه‌ای، از بیمه بدنه خودروی خود خسارتی دریافت نکرده‌اند، مشمول این طرح خواهند بود.

ضمنا  شرکت‌های بیمه‌ای و سامانه‌های خرید آنلاین بیمه نظیر بیمه دات کام، تخفیفاتی هنگام خرید بیمه بدنه در نظر گرفته‌اند. با استفاده از چنین پروموشن‌ها و تخفیفاتی می‌توانید بیمه خود را به قیمت پایین‌تری خریداری نمایید.

ارزش خودرو

واضح است که هزینه بیمه بدنه خودروهای گران‌تر، بالاتر خواهد بود. هرچه خودرو گران‌تر باشد، هزینه خسارات آن بالاتر خواهد بود. این امر، مبلغ بالاتر حق بیمه بدنه را در پی دارد.

قیمت بیمه بدنه خود را می‌توانید از لینک زیر استعلام بگیرید:

پوشش‌های بیمه بدنه

پوشش‌های بیمه بدنه،آخرین مورد تاثیرگذار در تعیین نرخ بیمه بدنه است. پوشش‌های بیمه بدنه شامل پوشش‌های اصلی و الحاقی هستند. هرچه پوشش‌های انتخابی بیشتر باشند، به همان میزان، مبلغ پرداختی بیمه بدنه بالاتر خواهد بود.

آگاهی از این عوامل تاثیرگذار سبب می‌شود حداقل و حداکثر هزینه بیمه بدنه خودروی خود را پیش از خرید محاسبه کنیم. اما به عنوان یک بیمه‌گزار که اطلاعاتی در حد بیمه‌گر نداریم چطور می‌توانیم استعلام بیمه بدنه را با توجه به شرایط فعلی و نیازهای خود تجربه کنیم؟ شرکت بیمه‌گر از فرمول خاصی برای محاسبه قیمت بیمه بدنه استفاده می‌کند، من به عنوان یک دارنده خودرو چطور می‌توانم این کار را به تنهایی انجام دهم؟ راه حل استفاده از سامانه‌های آنلاین خرید بیمه است.

در مورد بیمه دیگر اتومبیل، یعنی بیمه ثالث که بیمه اجباری است، هم باید بگوییم : نرخ بیمه شخص ثالث از سوی دولت و بیمه مرکزی تعیین می گردد و معمولاً قانون گذاران این نرخ را بر اساس قانون فقهی کشور مشخص می‌کنند.البته عواملی نیز بر نرخ بیمه شخص ثالث تاثیرگذار هستند. در کنار بیمه بدنه، می‌توانید بیمه شخص ثالث را نیز از لینک زیر استعلام و خرید نمایید:

https://bimeh.com/thirdparty

خرید بیمه بدنه خودرو

چگونه بیمه بدنه را آنلاین بخریم؟

هنگام گردآوری اطلاعات بیمه بدنه، سایت‌های مختلفی را بررسی کردیم که به صورت گروهی بیمه بدنه خودرو از انواع شرکت‌های مختلف بیمه ارائه می‌کردند. به صورتی که می‌توانستید با ورود به سایت نوع بیمه مورد نیاز خود از بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه خودرو گرفته تا بیمه درمانی، بیمه آتش‌سوزی و مسافرت را مشخص کرده و در نهایت با ورود یکسری اطلاعات، حدود  مبلغی که باید پرداخت کنید، محاسبه ‌شود.

همه این خدمات در سایت "بیمه دات کام" در اختیار شما قرار گرفته است. برای خرید بیمه به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://bimeh.com

به این صورت که با ورود به سایت این مجموعه می‌توانید در بخش محصولات، گزینه بیمه بدنه خودرو را انتخاب کرده و در ابتدای صفحه با ورود یکسری اطلاعات ساده به جستجوی انواع بیمه‌های بدنه خودرویی که مناسب وسیله نقلیه شما هستند، بپردازید. در این شرایط می‌توانید حتی نوع پوشش‌ها را مشخص کنید تا به عنوان فیلتر عمل کرده و در نهایت بهترین و مناسب‌ترین بیمه بدنه خودرو  را خریداری کنید.

این موهبتی است که در واقع تنها از طریق خرید آنلاین آن هم از سامانه خرید آنلاین  بیمه‌ مانند "بیمه دات کام" میسر است. به این ترتیب علاوه‌بر اینکه می‌توانید قبل از خرید از میزان مبلغ مورد نیاز اطلاع پیدا کنید می‌توانید خدمات شرکت‌های مختلف بیمه‌گر را با هم مقایسه کرده و در نهایت با آگاهی کامل نسبت به خرید بهترین بیمه بدنه خودروی خود اقدام کنید.

برای اطلاعات بیشتر، می‌توانید از طریق درگاه‌های زیر با بیمه دات کام در ارتباط باشید:

آدرس: تهران، سعادت آباد، میدان فرهنگ، خیابان سرو شرقی،‌ پلاک ۱۷ طبقه ۶، واحد ۶

کدپستی: 1998653740

پست الکترونیک: info@bimeh.com

شماره تماس: 4372-021

نظرات شما
پیشخوان