تاریخ انتشار: ۱۵:۱۳ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۹

افتتاح ۴ ایستگاه از خط ۶ مترو تهران؛ هفته آینده

هفته آينده 4 ايستگاه از بخش ميانی خط 6 متروی تهران به بهره‌برداری خواهد رسيد.

افتتاح 4 ايستگاه مترو تهران

رویداد۲۴ در هفته پايانی سال 1399 چهار ايستگاه تربيت مدرس، يادگار امام (ره)، شهيد اشرفی اصفهانی و شهيد ستاری افتتاح خواهد شد تا تغييری محسوس در امر مسافرگيری خط 6 مترو صورت پذيرد. اين خط در ايستگاه تربيت مدرس با خط 7 داراي ايستگاه تقاطعی است و به همين لحاظ افتتاح‌های هفته آينده، شكل ديگری به روند مسافرپذيری خطوط 6 و 7 مترو خواهد بخشيد.

خط 6 مترو به‌طول حدود 40 كيلومتر، طولانی‌ترين خط متروی زيرزمينی تهران به حساب می‌آيد. اهميت و ضرورت تكميل و بهره‌برداری كامل از خط 6 از آن جهت است كه اين خط از بسياری از مناطق، ميدان‌های پر رفت و آمد و بيشتر خيابان‌ها و بزرگراه‌های مهم شهر تهران عبور كرده و با خطوط 1، 2، 3، 4 و 7 مترو در 6 ايستگاه و همچنين با خطوط ديگری كه در برنامه توسعه متروی پايتخت پيش‌بينی شده است، ايستگاه تقاطعی دارد.

ايستگاه‌هايی كه هفته آينده به بهره‌برداری می‌رسند در مناطق 2، 5 و 6 قرار داشته و همگی از تجهيزات ويژه افراد كم‌توان جسمی و حركتی به همراه علائم بساوايی برخوردار هستند.

در نتيجه افتتاح اين 4 ايستگاه، بخش‌هايی از معابر شهری همچون بلوار مرزداران، فضای پيرامونی ميدان بهنام و ضلع شمالی خيابان پيامبر به قلمرو عمومی شهر باز می‌گردند.

نظرات شما
پیشخوان