تاریخ انتشار: ۱۸:۲۳ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

افزایش بهای برق؛ از امروز ۷ درصد، از خردادماه ۱۶ درصد

‌سخنگوی صنعت برق از افزایش ۷ درصدی قیمت عمومی برق از امروز و افزایش ۱۶ درصدی قیمت برق مشترکان پرمصرف از ابتدای خرداد ماه خبر داد.

 بهای برق

رویداد۲۴  مصطفی رجبی مشهدی، با اشاره به اینکه متوسط دمای هوا امسال ۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است، گفت: این موضوع سبب استفاده زود هنگام از وسایل سرمایشی شده است.

وی با بیان اینکه چاه‌های کشاورزی به دلیل کاهش بارندگی‌های امسال زودتر از سال گذشته فعال شده است، افزود: در بخش صنایع نیز مصرف ۲۶ درصد افزایش یافته است که این رویه مصرف سبب افزایش ۲۰ درصدی مصرف انرژی در کشور شده است.
بیشتر بخوانید: کم مصرف‌های برق چقدر پاداش گرفتند؟
سخنگوی صنعت برق با تاکید بر لزوم تدارک دیدن برنامه‌های لازم برای مدیریت مصرف از هم اکنون ادامه داد: افزایش ۷ درصدی قیمت برق سالانه طبق مصوبه هیئت وزیران انجام می‌شود، اما برای مشترکینی که کمتر از الگوی مصرف، برق مصرف می‌کنند تخفیف صددرصدی اعمال و قبوض آن‌ها صفر می‌شود.

رجبی مشهدی با بیان اینکه راهکار‌های کاهش مصرف برق بسیار ساده است گفت: مشترکین خوش مصرف اگر میزان مصرف خود را نسبت به مصرف سال گذشته کاهش دهند پاداش مدیریت مصرف دریافت می‌کنند و البته به ازای هر ۱۰ درصد کاهش نیز ۲۰ درصد از مبلغ قبض شأن کاسته می‌شود.

به گفته این مقام مسئول مشترکین پرمصرفی که تاکنون برای کاهش مصرف کاری نکرده‌اند از ابتدای خردادماه ۱۶ درصد افزایش قیمت برق دریافت می‌کنند که البته این دسته از مشترکین نیز می‌توانند با دقت در نوع مصرف از وسایل برقی و کاهش هدررفت، میزان مصرف خود را کاهش دهند.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به کاهش بارش‌ها، اظهار داشت: این موضوع سبب کاهش ذخیره آبی سد‌های دارای نیروگاه برق آبی شده است که این موضوع به معنای محدودیت در تولید برق از این نیروگاه‌ها تا ۳ هزار مگاوات است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: برق ، قبض
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
0
0
دلخوش ب این مقدار نباشید...
آب و برق را مجانی میکنیم...!!
نظرات شما
پیشخوان