تاریخ انتشار: ۲۰:۰۴ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۳ نظر

جنگ لفظی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان شدت گرفت

وزارت خارجه ارمنستان در حالی به سخنان رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در زمینه تصرف منطقه «زنگزور» واکنش نشان داد که دستگاه دیپلماسی جمهوری آذربایجان در مقابل گفت، این سخنان نشانگر دفاع از تمامیت ارضی کشور است.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان

رویداد۲۴  سخنگوی وزارت امور خارجه ارمنستان چهارشنبه در اظهار نظری مصاحبه رئیس جمهور جمهوری آذربایجان با یکی از شبکه‌های تلویزیونی این کشور و تهدید ایروان، این سخنان را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری «آرکا» «آنا نقدلیان» سخنگوی وزارت امور خارجه ارمنستان گفت: «چنین اظهاراتی صلح و ثبات منطقه‌ای را به طور جدی تضعیف و ماهیت نادرست اظهارات اخیر باکو در مورد صلح و سازش را آشکار می‌کند.»

«الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در این مصاحبه تهدید کرد که منطقه جنوبی «زنگزور» ارمنستان را به زور تصرف خواهد کرد.
بیشتر بخوانید: چرا اسرائیل برای مقابله با ایران به اردوغان نیاز دارد؟
وی گفت: «ایجاد کریدور زنگزور کاملا منافع ملی، تاریخی و آینده ما را برآورده می‌کند. خواه ارمنستان بخواهد یا نه، مسیر زنگزور را اجرا خواهیم کرد. اگر ارمنستان بخواهد، ما این مسئله را راحت‌تر حل خواهیم کرد، اگر این کار را نکند، ما با زور آن را حل خواهیم کرد.»

سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان گفت: «ارمنستان تمام اقدامات لازم را برای دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی خود انجام خواهد داد. ما در ارتباط دائم با متحد راهبردی و همه شرکای خود هستیم.»

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان، اما به پاسخ گویی به همتای ارمنستانی خود پرداخت.

به نوشته خبرگزاری «آذر تاج» «لیلا عبدالله یوا» سخنگوی وزارزت خارجه جمهوری آذربایجان گفت، مثل همیشه، رئیس جمهوری نظرات خود را کاملاً واضح و روشن بیان کرده است.

وی گفت: «این تهدیدی برای تمامیت ارضی ارمنستان نیست، بلکه نشانه عزم ما برای پاسخگویی به هرگونه تهدید احتمالی ارمنستان علیه تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان در مرز‌های شناخته شده بین المللی است.»
منبع: فارس
برچسب ها: جنگ ، آذربایجان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
2
1
30 سال قبل ارمنستان بر موضع قدرت بود و ابدا نگران صلح منطقه نبود و با زور همه جا رو اشغال و مردم رو کشته آواره میکرد الانکه در موضع ضعف افتاده نگران صلح منطقه شده دنیا همینه ظلم کنی ظلم میبینی این قانون کائناته
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
1
0
الهام علی اف سمندون که هیچی نیست.واساسا دولت باکو یک دولت جعلی است.اما فارسها غش نکنن سمت ارمنی ها چون در نقشه ارمنستان بزرگ اذربایجان ایران هم جزیی از نقشه وارزوی انهاست.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
0
1
ارمنستان به تعهدات خودش هم پایبند نیست اصلا نباید جمهوری آزربايجان قرارداد صلح رو امضا می‌کرد باید تا گرفتن کل قره باغ پیش می‌رفت هر چند ایران هم حامی ارمنستانه
نظرات شما
پیشخوان