تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰

تلاش هلال احمر برای تهیه واکسن کرونا از هند، چین و روسیه

سخنگوی جمعیت هلال احمر با بیان اینکه کپسول‌های اکسیژن در ۴۰۰ شعبه بانک امانات پزشکی این جمعیت در سراسر ایران موجود است، گفت: افرادی که به کپسول اکسیژن‌ساز نیاز دارند می‌توانند با مراجعه به این مراکز و ارائه یک کارت ملی این کپسول‌ها را دریافت کنند.

تلاش هلال احمر برای تهیه واکسن کرونا از هند، چین و روسیه

رویداد۲۴ محمدحسن قوسیان‌مقدم افزود: در اکثر شهرها، جمعیت هلال احمر هلال احمر مراکزی به‌عنوان بانک امانات پزشکی دارد و خیرینی تجهیزات پزشکی مانند تخت، دستگاه‌های اکسیژن ساز و ... را می‌توانند به این مرکز اهدا کنند. افرادی که نیاز به این وسایل دارند می‌توانند با مراجعه به این مراکز و به امانت گذاشتن یک کارت ملی وسیله مورد نیاز خود را برای یک مدت مشخص دریافت کرده و پس از آن دوباره به این مراکز تحویل دهند.

سخنگوی جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: ۴۰۰ شعبه بانک امانات پزشکی در سراسر کشور وجود دارد و افراد می‌توانند با مراجعه به این مراکز دستگاه‌های اکسیژن ساز دریافت کنند. از محل کمک‌های فدراسیون در سال گذشته تعداد زیادی کپسول اکسیژن تهیه و در اختیار مراکز قرار داده شد به تازگی نیز دستگاه‌های اکسیژن ساز جدیدی خریداری شده و در اختیار بانک امانات قرار داده می‌شود.


 بیشتر بخوانید: جزییات واکسن کرونای انستیتو پاستور


قوسیان‌مقدم همچنین درباره اقدامات جمعیت هلال احمر درباره خرید واکسن کرونا گفت: ما از سه چهار ماه پیش برای ورود واکسن در حال تلاش هستیم و می‌کوشیم واکسن کرونا را از کشور‌های شرقی مانند هند، چین و روسیه تهیه و به کشور وارد کنیم.

سخنگوی جمعیت هلال احمر در واکنش به اطلاعیه دریافت هزینه در قبال واکسن کرونا از مردم گفت: ما چنین اطلاعیه‌ای نداده‌ایم و از هر جا واکسن را چه اهدایی دریافت کنیم چه بخریم در ایران تحویل وزارت بهداشت می‌دهیم و وزارت بهداشت نیز رایگان تزریق می‌کند. از کانال‌هایی که داشتیم در حال تهیه واکسن هستیم و هفته گذشته هم واکسن‌هایی را که از چین دریافت کرده بودیم تحویل وزارت بهداشت دادیم.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان