تاریخ انتشار: ۱۶:۴۷ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰

محمد زارع فومنی: نامزد انتخابات ریاست جمهوری خواهم شد

محمد زارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات امروز (جمعه ۳ اردیبهشت‌ماه) طی نشست خبری با اصحاب رسانه برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد.

محمد زارع فومنی

رویداد۲۴ محمد زارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات امروز (جمعه ۳ اردیبهشت‌ماه) طی نشست خبری با اصحاب رسانه برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد.

وی افزود: اینجانب محمد زارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات به عنوان یک اصلاح‌طلب که همواره در راه نظام‌، انقلاب و دفاع از رهبری حضور داشتم اعلام می کنم که به دلیل درخواست حزب مردمی اصلاحات و دیگر احزاب رسما اعلام می کنم که نامزد انتخابات ۱۴۰۰ هستم و تمام توان خود را به کار خواهم گرفت که در این انتخابات برنامه‌هایم را اجرا کنم.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات تاکید کرد: من برای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ برنامه دارم که تدوین شده و تاکید دارم که مردم باید به برنامه‌های عملی رای بدهند.

فومنی با بیان اینکه کابینه من پر از نشاط، انقلابی گری، جوان و قدرتمند خواهند بود،تصریح کرد: ۵۰ درصد کابینه من را خانم‌ها و ۵۰ درصد دیگر را آقایان توانمند تشکیل خواهند داد. همین جا اعلام می کنم که معاون اول من یک خانم خواهد بود.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات تاکید کرد: جامعه ما امروز با مشکلات عدیده ای رو به رو است که به اقتصاد ما گره خورده است باید نخست مشکلات اقتصادی را حل کرد تا بتوان در مورد نارسایی‌های اجتماعی را حل کرد. گره اجتناعی زمانی حل می شود که مشکلات اقتصادی مرتفع شود.

وی تصریح کرد: وضعیت اجتماعی به حدی رسیده است که جوانان نسبت به آینده خود بی تفاوت شدند و مقوله انتخاب از گزینه های آنان حذف شده است.

فومنی افزود: دولت ما دولت جوان پرنشاط عمل‌گرا و از همه نخبگان جامعه استفاده خواهد کرد. اسم دولت من دولت نخبگان ایرانی و برخواسته از ملت ایران است.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات تاکید کرد: در دولت من هیچ مسئولی که قبلا مسئولیتی داشته و اموال خود را شفاف سازی نکرده در دولت من جایی نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: من امروز رسما این افتخار را دارم که خود را کاندیدایی ۱۴۰۰ معرفی کنم و میدانم از هر سمت به قصد کوبیدن من تلاش خواهد کرد چرا که من خودم را فرزند انقلاب می دانم.

وی با بیان اینکه من اصلاح طلب نواندیش هستیم، تصریح کرد: ما نئون اصلاح‌طلب‌ها می توانیم تاثیر مثبتی بر جامعه که اکنون بر آن خاکستر پاشیده‌اند خواهیم داشت. شورای محترم نگهبان انتخابات را به چند نامزد محدود نکند. شورای نگهبان اینبار فرصت را به جوانان بدهند. چطور در ۸ سال دفاع مقدس فرماندهان ۱۳ سال به بالا با جنگ رفتند و اداره کردند چرا در سیاست و قدرت جوانان نباید باشند. چطور ما برای جنگ خوب بودین و برای خدمت خیر؟!

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات در پاسخ به این سوال که آیا به نفع نامزد خاصی کناره‌گیری خواهید کر یا خیر، گفت: بنده به نفع هیچ نامزدی کنار نخواهم رفت و تا آخر در صحنه خواهم ایستاد و از تهدیدها و تهمت‌ها واهمه ندارم. اکثر قاطبه اصلاح‌طلبان مردمی از من حمایت خواهند کرد و من کاری به اصلاح‌طلبان و آن رمال‌هایی که امروز مملکت را به این روز کشاندند و این بی انگیزی را رقم زدند ندارم. من برای اصلاح اصلاحات وارد آمدم.

فومنی با تاکید بر اینکه ما سال ۹۲ از آقای روحانی حمایت کردیم که اشتباه بود، گفت: از مردم عذر خواهی می کنیم و امیدوارم عذر ما را پذیرا باشند. آقای روحانی انتخاب ما نبود اصلاح طلبان به ما تحمیل کردند و امروز نزد ملت ایران اعلام می کنیم که توبه سیاسی کردیم. احیای اقتصاد خصوصی با شکل عادلانه و منصفانه، اقتصاد باثبات، جمع آوری نقدینگی با استفاده از بازگشت سرمایه‌گذاری، اقتصاد سلامت و کاهش ضریب جینی و بارانه‌های هدفمند به جای هدفمندی یارانه‌ها، برداشتن موانع تولید، مدیریت توانمند به جای مدیریت ارادت، شفافیت تمامی اعداد و ارقام موجود در اقتصاد ایران بدون حکمت و مصلحت در اقتصاد از جمله برنامه‌های اقتصادی من است‌.

وی تاکید کرد: برنامه من با عنوان برنامه جامعه ایران نوین و ملت سربلند منتشر خواهد شد و بر اساس استاندارهای صندوق بین الملی اقتصاد ایران در آستانه هشدار قرار دارد بنابراین باید از شعاردادن ها باید گذشت و به عمل روی آورد.

وی افزود: کشور ما در وضعیت بسیار بدی در حوزه سیاسی، اقتصادی، بین الملل و اجتناعی قرار گرفته است و ۸ سال زمامداری دولت روحانی جز بدبختی چیزی باری کشور به ارمغان نیاورد. وعده های توخالی و ۱۸۰ برنامه و شعار هیچ کدام عملی نشد.

فومنی با تاکید بر اینکه آقای روحانی ارزش پول ملی را به صفر رساند، گفت: این دولت باعث شده تا آمار خودکشی و بزه‌کاری اجتماعی ۱۰ برابر بیشتر شود، آمار بدهکاران بانکی و اختلاس‌ها در دولت روحانی افزایش داشته است. بیشترین اختلاس‌ها توسط نزدیکان آقای روحانی و افراد نزدیک به وزرای او صورت گرفته است.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات گفت: در بحث سیاست خارجی برجام را ۸ سال است که علم کردند و به ثمر ننشسته است و دوباره قرار است توافق دیگری را امضا کنند که می خواهند برای انتخابات باشد.

وی تاکید کرد: یک سخنی دارم با افرادی که ادعا دارند می‌خواهند نامزد شوند. الان دولتی که روی کار است اگر بخواهد یک روز اضافه بماند خسارت بزرگی به جمهوری اسلامی ایران است. نامزدهایی که الان اعلام حضور کردند و در طول این ۴۰ سال در کشور مسئولیت داشتند نخست بیایند اموالشان را اعلام کنند.

فومنی در پایان گفت: در ۴۲ سال گذشته سیاست خارجی همواره متاثر از سلایق متفاوت بوده است. مناسب ترین سیاست خارجی در دولت اصلاحات همراه با عزت و کرامت بود.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان