تاریخ انتشار: ۱۹:۲۶ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰

افشاگری عضو فدراسیون فوتبال از باند چند نفره

رئیس کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال گفت: همان‌هایی که علیه عزیزی خادم بودند، باند درست کرده و می‌خواهند قدرتشان را نشان بدهند.

مافیا در فدراسیون فوتبال ایرانرویداد۲۴ از روز گذشته بحثی پیرامون کسر ۱۰ هزار فرانک سوئیس از حساب فدراسیون در فیفا مطرح شده که در نهایت این موضوع منجر به جدایی صفی الله فغان‌پور از فدراسیون شده است.

خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس به همین دلیل با فغان پور تماس گرفت. وی در خصوص اینکه آیا از فدراسیون جدا شده است، گفت:‌ هنوز رسماً چیزی به من ابلاغ نشده اما ظاهرا قضایا به این مدل پیش رفته است. دیروز چنین خبری به دست من رسید و به همین دلیل به آقای قنبرزاده دبیرکل فدراسیون زنگ زد که اعلام کرد نمی‌تواند صحبت کند. او پیام داد که از چهارشنبه گذشته در قرنطینه است ولی این مسائلی که مطرح شده، شیطنتی بیش نیست.

وی افزود: ظاهرا بحث بازنشستگی مرا مطرح کردند اما بازنشسته نیستم. ضمن آنکه شرایطم در ۵-۴ سال گذشته که در فدراسیون بودم، هیچ تغییری نکرده است. نیروی تمام وقت نبودم و آنطور که پیگیری کردم، قنبرزاده گفت این موضوع شیطنت است و رئیس فدراسیون هم از این موضوع خبر نداشت.

رئیس کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال خاطر نشان کرد: روز گذشته یکی از رسانه‌ها چنین خبری را مطرح کرد که ۱۰ هزار فرانک سوئیس از حساب فدراسیون کسر شده و در برنامه ورزش و مردم به این موضوع پرداخته شد و کمیته بین الملل فدراسیون هم به چالش کشیده شد. همانطور که می‌دانید، این مسائل مربوط به زمان آقای بهاروند است. در آن زمان پرونده‌ای در فیفا مطرح شد و داماش تهران ادعا کرد حق رشد جهانبخش در ازای انتقال این بازیکن به برایتون به این باشگاه تعلق می‌گیرد چون این بازیکن از ۱۲ تا ۱۹ سالگی در داماش حضور داشته است. آنها شکایتی را تنظیم کردند و مدعی شدند این باشگاه ادامه دهنده همان داماش گیلان است ولی موضوع را نپذیرفتیم و اعلام کردیم اگر اینگونه است، باید اصل مدارک در اختیار آنها باشد. در نهایت هم آنها از شکایتشان صرف نظر کردند.

وی افزود: بعد از آن پارسه تهران نامه‌ای را به فیفا ارسال کرد و فیفا هم به فدراسیون نامه زد و خواستار TMS جهانبخش شد اما از آنجا که ما در جریان ارتباطات فیفا و کمیته بین الملل فدراسیون نبودیم، نمی‌دانستیم چه اتفاقی رخ داده؛ تا این که دو هفته پیش نامه‌ای به فدراسیون ارسال و مشخص شد در دو پرونده محکوم شده‌ایم.

فغان‌پور اظهار داشت: در یک پرونده ۱۰ هزار فرانک و در پرونده دوم تذکر شدید داده شد که در اتفاقات آتی دیگر این مشکلات به وجود نیاید. من وقتی گرندز رأی را دیدم، متوجه شدم که در آن به تعلل یکی از کمیته‌ها اشاره کرده است. در آنجا گفتم اگر کمیته‌ای تعلل کرده، باید این موضوع بررسی شود و به همین دلیل به کمیته اخلاق و رئیس نامه نوشتم که در این زمینه تحقیقات صورت بگیرد. اگر کسی تعلل کرده، خودش باید جریمه ۱۰ هزار فرانکی را پرداخت کند.

مسؤول امور حقوقی فدراسیون به فارس تأکید کرد: روز گذشته که برنامه ورزش و مردم پخش شد گفتند چون فغان پور این موضوع را پیگیری کرده، به او نامه زدند که بازنشسته است و نباید در فدراسیون باشد. جالب است نه رئیس فدراسیون از این موضوع خبر دارد و نه دبیرکل اما ظاهرا در فدراسیون باندی وجود دارد که دوست دارد قدرتمند باشد. همیشه با باندبازی مخالف بودم و معتقدم نباید ۵ نفر برای خودشان تشکیلات درست کنند. البته عزیزی خادم دوست دارد سالم‌سازی شود ولی همان‌هایی که علیه او بودند، باند درست کرده و می‌خواهند قدرتشان را نشان بدهند.


بیشتر بخوانید: فدراسیون فوتبال رحمتی را توبیخ کرد


وی در پاسخ به اینکه آیا قرار است به فدراسیون برود، گفت: به اندازه کافی در آنجا کار کرده‌ام و فدراسیون هم آش دهان سوزی نیست. هنوز هم به فدراسیون نرفته‌ام که ببینم از ورودم ممانعت می‌شود یا خیر اما همه آنهایی که من را می‌شناسند، می‌دانند فردی شفاف هستم و صادقانه همه چیز را می‌گویم تا مردم بدانند. در صدا و سیما هم یک بار اعلام کردم که خواهش می‌کنم کلمه محرمانه را فقط برای استفاده از نیروهای امنیتی خرج کنید و درست نیست که هر کسی زیر هر نامه‌ای از کلمه محرمانه استفاده کند. همین می‌شود که اتفاقی مثل ویلموتس رخ می‌دهد و دیدید که وقتی از من سؤال پرسیدند، گفتم؛ وقتی مدارکی به من ارائه نشده و اطلاعی از قرارداد ندارم، نمی‌توانم جوابی بدهم.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان