تاریخ انتشار: ۲۱:۱۴ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

اگر با دقت به فایل صوتی گوش دهید می‌بینید که ضدیت یا مخالفتی از سوی ظریف با سردار سلیمانی وجود ندارد

غلامرضا ظریفیان، فعال سیاسی، با اشاره به هجمه‌های اخیر علیه محمدجواد ظریف بعد از انتشار فایل صوتی وی، گفت: واقعیت این است که اگر به این فایل صوتی با دقت گوش داده شود، ضدیت یا مخالفتی از آقای ظریف با سردار سلیمانی برداشت نمی‌شود.

محمد جواد ظریف

رویداد۲۴ یک فعال سیاسی معتقد است که محمدجواد ظریف در فایل صوتی منتشر شده هیچ صحبتی مبنی بر مخالفت یا ضدیت با سردارسلیمانی را مطرح نکرده است.

غلامرضا ظریفیان با اشاره به هجمه‌های اخیر علیه محمدجواد ظریف بعد از انتشار فایل صوتی وی، گفت: واقعیت این است که اگر به این فایل صوتی با دقت گوش داده شود، ضدیت یا مخالفتی از آقای ظریف با سردار سلیمانی برداشت نمی‌شود. آقای ظریف در این مصاحبه نوع نگاه خودش را در یک سری موضوعات تخصصی و در حوزه‌های مختلف میدان، دیپلماسی و سیاست خارجه مطرح می‌کند. اتفاقا آقای ظریف در این مصاحبه به کرات از شهید سلیمانی تقدیر و تجلیل کرده و به هماهنگی‌های بین ایشان و خودش اشاره می‌کند و بر این مساله تاکید دارد که شهید سلیمانی چه نقش و اثرگذاری مهمی داشته است.
بیشتر بخوانید: برخی دنبال دو قطبی ظریف-رییسی هستند/ انتشار فایل صوتی ظریف، تصمیم یک شخص عادی نبود


این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: آقای ظریف هیچگونه اتهام یا توهین یا تخریب یا مخالفتی علیه سردار سلیمانی در این مصاحبه مطرح نکرده است، ولی متاسفانه برخی جریانات افراطی در داخل کشور چنین تعبیری را مطرح کرده و آقای ظریف را به مخالفت و اتهام‌زنی علیه سردار سلیمانی متهم می‌کنند. البته سردمدار و مدعی اصلی این جریان مربوط به گروه‌های معاند خارج نشین از جمله رسانه ایران اینترنشنال است که سعی بر ایجاد یک دوگانگی و تعارض و تناقض در فضای کشور دارند.

وی افزود: قطعا اختلاف نظر بین هر مسئول و هر فردی در جامعه می‌تواند وجود داشته باشد و یک اتفاق طبیعی است، همچنانکه در قرآن نیز به این مساله اشاره شده است. اساسا چنین امکانی وجود ندارد که در یک کشور، همه مسئولان یک نگاه و سلیقه و تفکر واحد داشته باشند. اتفاقا این اختلاف نظر‌ها همیشه بین همه مسئولان در همه کشور‌ها وجود داشته و در این میان ممکن است نظرات و نگاه‌ها درست یا غلطی مطرح شوند. ما امروز در علوم دقیق مانند ریاضیات شاهد نظریه‌های متفاوت و متعددی هستیم و بنابراین خیلی عجیب نیست که این اختلاف نظر در سایر تخصص‌ها و علوم وجود داشته باشد.

ظریفیان خاطرنشان کرد: گاهی ممکن است که یک راهبرد یا راهکار از نظر یک شخص سیاسی هرچند بزرگوار و محترم و دلسوز غلط یا اشتباه باشد و آقای ظریف یا دیگر مسئولان کشور نیز از این قاعده مستثنی نیستند و بر همین اساس نیز ممکن است نظرات مختلف و متفاوتی مطرح باشد، ولی این نظرات مختلف لزوما به معنای مخالفت یا ضدیت نخواهد بود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه هدف و نیت رسانه‌ای مانند ایران اینترنشنال از ادعای یک مخالفت و ضدیت بین ظریف و سردار سلیمانی قابل پیش بینی است، گفت: ما توقع نداریم که چنین نگاهی از سوی برخی چهره‌ها و جریانات سیاسی داخلی دنبال شود. همه ما بر این واقعیت واقف هستیم که نقش میدان و دیپلماسی به تنهایی درعرصه سیاست خارجی پاسخگو و کافی نبوده و هر ۲ به یکدیگر نیازمند هستند؛ لذا اینکه بخواهیم یک تعارض و تناقض بین این ۲ اصل در نظر بگیریم، مرتکب یک اشتباه بزرگ شده‌ایم.

وی با بیان اینکه رفتار اخیر برخی جریانات افراطی نسبت به فایل صوتی منتشر شده آقای ظریف قابل قبول نیست، تصریح کرد: ما باید در جامعه فرصت حرف زدن و اظهارنظر را به صاحب نظران و کارشناسان و متخصصان را بدهیم وگرنه با تکرار این رویه باعث می‌شویم که در آینده کسی جرات حرف زدن و اظهار نظر را نداشته و مدام نگران سوبرداشت و واکنش دیگران باشد.

ظریفیان با اشاره به دوران ۸ ساله جنگ تحمیلی، گفت: ما در آن دوران نیز شاهد اختلاف نظر بین برخی فرماندهان بودیم، اما این درست است که بگوییم بخشی از این فرماندهان مخالف بودند؟ ما می‌دانیم که تمام فرماندهان و رزمندگان جنگ تحمیلی دلسوز میهن بودند و بر همین اساس نمی‌توانیم به دلیل وجود اختلاف نظر، آنان را قضاوت کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه باید پشت پرده انتشار فایل صوتی آقای ظریف مشخص شود، تصریح کرد: اینکه در این مقطع زمانی که ما در آستانه احیای برجام و انتخابات هستیم، چنین فایل صوتی مهمی منتشر می‌شود، مساله بسیار مهمی است که باید مورد بررسی قرار گرفته تا عوامل افشای آن مشخص شده و اعلام شود که این اقدام در راستای چه اهدافی صورت گرفته است. هرچند که بخش زیادی از محتوای این فایل صوتی پیشتر در اشکال و سطوح مختلف عنوان شده بود.
منبع: انتخاب
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
1
0
نه! فقط انسان از این حرفها احساس خیانت وفتنه میکنه. نمیدونم چرا!؟
نظرات شما
پیشخوان