تاریخ انتشار: ۱۴:۰۷ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
رسولی در نشست خبری:

ارسال نامه حدادعادل به رئیسی درخصوص انتخابات ۱۴۰۰/ قالیباف و رئیسی جلسات مستمر دارند

سخنگوی شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اعلام کرد: تکلیف کاندیدای اصلی نیرو‌های انقلاب در انتخابات ۱۴۰۰ تا آخر هفته مشخص می‌شود.

ارسال نامه حدادعادل به رئیسی درخصوص انتخابات/ قالیباف و رئیسی جلسات مستمر دارند

رویداد۲۴ امیرابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب امروز دوشنبه در نشست خبری به تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های شورای متبوعش در انتخابات ۱۴۰۰ پرداخت و گفت: تا این لحظه با توجه به شرایط روز جلو آمدیم و کار‌های خودمان را جلو می‌بریم و برنامه‌هایی داریم که معرفی کاندیدا‌ها در برنامه‌های ماست. بعد از آن افرادی که در کنار نامزد‌های ما هستند، مشخص می‌شود. تکلیف کاندیدای اصلی نیرو‌های انقلاب هم تا آخر هفته مشخص می‌شود.

سخنگوی شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اظهار داشت: شورای ائتلاف در کنار کاندیدای متبوع خود خواهد بود و پس از انتخابات هم این حمایت را انجام خواهد داد. حتما در رای اعتماد به وزرای پیشنهادی او کمک خواهد کرد. مجلس هم بازوی قوی در کنار دولتی خواهد بود که از دل جریان انقلاب بیرون می‌آید.

وی همچنین با بیان اینکه حضور آیت الله رئیسی در انتخابات جدی است، افزود: نظرسنجی‌ها و مطالبات مردم به سمت او است، مطالبات نسبت به حضور رئیسی در انتخابات جدی است.

سخنگوی شورای ائتلاف با اشاره به اینکه قالیباف در کنار رئیسی حرکت خواهد کرد، افزود: تعامل و روابط نزدیک آن‌ها منجر به این خواهد شد که یک کاندیدا ثبت نام خواهد کرد.

رسولی گفت: رئیس شورای ائتلاف تا امروز ۲۲۰ فقره درخواست مردمی را برای حضور آیت الله رئیسی در انتخابات به او تحویل داده است؛ در روز‌های آینده رئیسی تصمیم خود را خواهد گرفت و تا دقیقه ۹۰ باید منتظر بمانیم.

عضو شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب در خصوص توقع مردم از دولت آینده و رقیبان احتمالی جریان انقلابی در انتخابات، اظهار داشت: اسامی مختلفی در جریان انقلاب وجود دارد، اما اختلافی با هم نداریم. همه تلاش می‌کنیم تا دولت سوم روحانی تشکیل نشود و اگر این اتفاق رخ دهد به تکلیف خودمان عمل نکرده‌ایم. مردم حق دارند که بدانند نیرو‌های نماینده‌شان چه کسی است. اینطور نیست که جوانگرایی همین طور باشد و باید با برنامه‌ریزی صورت بگیرد.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص احتمال انتشار فهرست انتخاباتی مشترک با سایر گروه‌های اصولگرا، بیان کرد: ما به یقین تلاش می‌کنیم که به یک لیست واحد برسیم، جریان‌های مختلفی ماند همنا، جبهه پایداری، جبهه ایستادگی و شورای وحدت وجود دارند که ممکن است لیست بدهند. ما همه این گروه‌ها را در جریان انقلاب می‌دانیم. البته در انتخابات مجلس یازدهم هم این گمانه زنی وجود داشت که لیست‌ها مختلف باشد، اما در نهایت با دوستان به نتیجه مشترک رسیدیم و یک لیست منتشر شد. ما قبول داریم که در میان نگاه‌های موجود اختلاف سلیقه وجود دارد، اما تلاش داریم نگاه‌ها را نزدیک کنیم.

رسولی در پاسخ به سوالی درخصوص برخی مخالفت‌ها در میان جریان اصولگرایی با کاندیداتوری رئیسی، گفت: دوستانی که مخالفت می‌کنند از حضور آقای رئیسی هراس دارند، چون کاندیدای ایشان فرد دیگری است؛ ما در شورای ائتلاف نگاه می‌کنیم که خواست و مطالبه عمومی مردم چیست. ملاک ما نظرسنجی‌ها و درخواست‌های مردم است که گفتیم ۲۲۰ نامه به دست ما رسیده که دعوت از ایشان است. امروز نامه رئیس شورای ائتلاف به ایشان با این ۲۲۰ نامه به صورت مستند برای ایشان ارسال شده است.


بیشتر بخوانید: ابراهیم رئیسی روز عید فطر برای انتخابات ۱۴۰۰ اعلام کاندیداتوری می‌کند


وی ادامه داد: دوستانی که تشکیک می‌کنند ممکن است کاندیدای‌شان فرد دیگری باشد که می‌خواهند عرصه را برای او فراهم کنند.

مشاور رئیس مجلس اظهار داشت: آقایان رئیسی و قالیباف با هم جلسات مستمر دارند و با هم دارند کار را جلو می. برند، اما اینکه در دقیقه ۹۰ ممکن است تصمیم‌گیری چه باشد، اجازه بدهیم خودشان تصمیم بگیرند. این آقایان افرادی فراجناحی هستند و براساس مطالبه ملی وارد می‌شوند نه یک خواست جناحی.

وی ادامه داد: آقای رئیسی اگر وارد انتخابات شود در واقع فداکاری کرده است، این آقایان اکنون رئیس قوه هستند، یعنی حضورشان به معنی دنبال پست و مقام بودن نیست بلکه از روی وظیفه است.

عضو شورای ائتلاف درباره مطرح بودن سیاست «اشتراک صفر» پیرامون لیست انتخاباتی شورای شهر در این شورا، خاطرنشان کرد: سیاست اشتراک صفر در مورد لیست شورای ائتلاف یک سیاستی است که در جلسه درباره آن بحث شده و بررسی شده، اما هنوز قطعیت نیافته و به جمع‌بندی در این رابطه نرسیده‌ایم؛ البته دوستانی در شورا به این مساله نظر دارند و پیگیر آن هستند. اشتراک صفر به معنای این است که شورای ائتلاف محکم با اعضای لیست وارد انتخابات شده و خود رقابت خواهد کرد؛ در نتیجه طبیعتاً دوستانی که طبل تفرقه را بکوبند باید پاسخگوی عواقب آن باشند.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناصح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
0
0
آقای رسولی حیف است فریب کسانی را خورده ای که تورا تحریک و مامور کرده اند که دلال سیاسی آنها بشوی
بدان طرح نامزدی آقای رئیسی شیطانی و غیر انقلاب اسلامی است من چون شمارا خوب می شناسم به شما نصیحت می کنم از این بازی خارج شو و خودرا بیش ازاین آلوده نکن رئیسی نامزد نمی شود اگر فریب خورد و شد از دفعه قبل صد در صد کمتر رای می آورد والسلام علی من اتبع الهدی و محرکین شما همین را می خواهند
نظرات شما
پیشخوان