تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰

تغییرات عجیب در سیستم و ترکیب استقلال

تغییر سیستم‌های فرهاد مجیدی در استقلال هواداران این تیم را قبل از دربی حسابی نگران کرده است.

تغییرات عجیب در سیستم و ترکیب استقلال

رویداد ۲۴فرهاد مجیدی در بازگشت به استقلال تلاش کرده تا بسیاری از نقاط ضعفش را برطرف کرده و با تاکتیک‌های بهتر و کارآمدتری به تیم محبوبش بازگردد. یکی از نکات قابل انتقاد از این مربی که هنوز پابرجاست، سردرگمی او در انتخاب ترکیب و سیستم تیمش است. اتفاقی که در سومین حضور مجیدی روی نیمکت استقلال اتفاق بسیار عجیبی است. بعد از باخت عجیب استقلال به ذوب‌آهن انتقاداتی در مورد تغییر سیستم مجدد استقلال و تاثیر این تصمیم در باخت آبی‌ها مطرح شده است.

این تغییرات در حالی انجام گرفت که بازی‌ها و نتایج خوب استقلال در آسیا این تصور را به وجود آورده بود که مجیدی ترکیب و سیستم تیمش را به خوبی شناخته است. مجیدی، اما در حین بازی با ذوب‌آهن هم دوبار دست به تغییر سیستم زد تا تقریبا تمام سیستم‌ها را در مدت زمان کوتاه حضور مجددش روی نیمکت استقلال تجربه کرده باشد.

۴-۲-۳-۱، ۴-۴-۳، ۴-۴-۲، ۴-۱-۴-۱ و ۲-۵-۳ سیستم‌های مورد استفاده مجیدی در بازی‌های چند هفته اخیر استقلال بوده است. شاید این فرضیه مطرح شود که مجیدی برای گمراهی حریفان و براساس شرایط بازی این تغییرات را انجام داده و ارتباطی به سردرگمی او ندارد. اما این اتفاقی است که کمتر در فوتبال روز دنیا دیده می‌شود و بعید به نظر می‌رسد که مربی‌ای با این حجم از تغییرات بخواهد به هدف مشخصی برسد.


بیشتر بخوانید: ارسلان مطهری علیه مجیدی!


در هر بازی استقلال یا نفرات عوض می‌شوند یا تغییر نقش و پست می‌دهند و نتیجه این عدم ثبات، پایین آمدن اعتماد به نفس و ناآمادگی ذهنی بازیکنان در زمین شده است.

یکی دیگر از تصمیمات عجیب مجیدی این است که در اکثر بازی‌ها در بین دو نیمه بازیکنی را تعویض می‌کند. تعویضی که بیشتر در میان هافبک‌های دفاعی است و در چند بازی با بازیکنان مختلف تکرار شده است. این اتفاق در بازی با ذوب‌آهن هم افتاد و مهدی مهدی‌پور جانشین آرش رضاوند شد.

این تغییرات در بازی با ذوب‌آهن نه تنها به از دست رفتن سه امتیاز و یک فرصت طلایی برای کم‌کردن فاصله تا صدر منجر شد، بلکه هواداران را برای دربی نگران کرد. پرسپولیس مقابل سپاهان با نفرات اصلی و ثابت خود به میدان رفت و یک تمرین خوب برای دربی داشت، اما فرهاد مجیدی این فرصت را از استقلال گرفت و همین مساله هواداران را حسابی نگران کرده است.

منبع: فوتبال 360

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان