تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰

پایان حضور احمدی نژاد در مجمع تشخیص نزدیک است؟

رییس پیشین سازمان انرژی اتمی در پاسخ به این سوال که آیا شورای ائتلاف و شورای وحدت از شما دعوت کرده است یا خیر؟ اشاره کرد: آن‌ها بیشتر به دنبال افراد خاصی هستند.

پایان حضور احمدی نژاد در مجمع تشخیص نزدیک است؟

رویداد۲۴  رفتار‌های پرحاشیه احمدی نژاد در چهارمین حضورش در انتخابات ریاست جمهوری این احتمال را مطرح کرده است که شاید حضور او در مجمع تشخیص مدت زیادی دیگر دوام نیاورد و صبر نظام در مقابل او پایانی داشته باشد.

فریدون عباسی که خود زمانی در دولت احمدی نژاد مسئولیت داشته و این روز‌ها کاندیدای ریاست جمهوری است، در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین و در پاسخ به این سوال که شما احمدی نژاد را از نزدیک درک کرده اید فکر می‌کنید احمدی نژاد با مسیری که در حال طی کردن است احتمال اینکه از سوی رهبری حتی از مجمع تشخیص هم کنار گذاشته شود وجود دارد و ممکن است صبر نظام در مقابل احمدی نژاد تمام شود؟ عنوان کرد: اگر هر فردی، پُستی را در کشور در اختیار بگیرد مطمئنا باید واجد شرایط آن پُست باشد.

او افزود: اگر در دوره تصدی، شرایط را احراز نکند مقامات مسئول در این رابطه، تصمیمات لازم را خواهند گرفت.

عباسی درباره کاندیداتوری رییسی به انتخابات و اینکه اگر برخی کاندیدا‌ها مانند شما به نفع او کنار نروند چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ تصریح کرد: بنده اظهار نکردم که به نفع ایشان و یا فرد دیگر کنار نمی‌روم بنده حرف خودم را دارم و در جهت حل مشکلات کشور به میدان آمدم.

او ادامه داد: بنده می‌توانم تفکرات کل جامعه را نمایندگی کنم نه یک حزب و گروه خاص را. آمدن یا نیامدن افراد در این عرصه هم امر شخصی است و به خود کاندیدا‌ها مربوط است و آن‌ها باید تصمیم بگیرند نه آن‌ها به بنده گفتند بیایم یا نیایم.


بیشتر بخوانید: انتخابات ۱۴۰۰ و انتقادها به احمدی‌نژاد/ او در حال فاصله گرفتن از مشی رهبری و گفتمان انقلاب است


این کاندیدای ریاست جمهوری بیان کرد: آن‌ها هم مستقل هستند چه شخصی که نام بردید (رییسی) و چه دیگران مطابق تصمیم خودشان می‌آیند و نامشان برای بررسی در شورای نگهبان جهت احراز صلاحیت می‌رود؛ بنابراین هر کس بیاید می‌تواند در انتخابات شرکت کند.

رییس پیشین سازمان انرژی اتمی در پاسخ به این سوال که آیا شورای ائتلاف و شورای وحدت از شما دعوت کرده است یا خیر؟ اشاره کرد: بنده افرادی را در شورای ائتلاف و وحدت به صورت جداگانه و اجتماعی می‌شناسیم.

او عنوان کرد: با آن‌ها صحبتی نداشتم که بخواهم از آن‌ها کمک، مشورت یا اجازه بگیرم. به طور مستقل وارد شده ام.

این نماینده مجلس یازدهم، اظهار کرد: این دو شورا از بنده دعوتی نکردند، اما صحبت‌هایی را در این زمینه داشتند. آن‌ها بیشتر به دنبال افراد خاصی هستند تفکراتشان بیشتر به صورت شکلی و روشی که در گذشته در کشور حاکم بوده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان