تاریخ انتشار: ۲۱:۵۱ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰

جشنواره انصراف از کاندیداتوری / وزرای احمدی نژاد، پشت رئیسی ایستادند

در آخرین روز از ثبت نام داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، برخی از چهره‌های سیاسی از کاندیداتوری انصراف دادند.

انصراف از کاندیداتوری

رویداد۲۴  در روز پر ترافیک وزارت کشور که چهره‌های سیاسی همچون علی لاریجانی، ابراهیم رئیسی، اسحاق جهانگیری، سعید جلیلی و محسن رضایی ردای کاندیداتوری به تن کردند و برای فتح پاستور گام برداشتند؛ برخی از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری از حضور در بزرگترین ماراتن سیاسی ۱۴۰۰، کنار کشیدند و جشنواره انصراف از کاندیداتوری به راه انداختند.

سورپرایز انتخاباتی امروز با انتشار بیانیه‌ای از سوی محمدرضا عارف رونمایی شد. معاون اول رئیس دولت اصلاحات که در لیست ۱۴ نفره جبهه اصلاحات قرار داشت، با انتشار بیانیه‌ای از کاندیداتوری انصراف داد. انصراف عارف در شرایطی رقم خورد که او از مدت‌ها قبل ستاد‌های انتخاباتی اش را فعال کرده بود و عزم جدی برای کاندیداتوری داشت.
بیشتر بخوانید: لاریجانی: تعامل هوشمندانه با غرب و همکاری سازنده با شرق، پیش‌شرط پیشرفت اقتصادی است
صادق خرازی نیز با انتشار بیانیه‌ای از کاندیداتوری در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انصراف داد تا اصلاح طلبان با کناره گیری یکی دیگر از نامزد‌های لیست ۱۴ نفره روبرو شوند.

علی اکبر صالحی نیز که قرار بود یکی از پدیده‌های انتخاباتی ۱۴۰۰ باشد، از حضور در صف کاندیدا‌ها کنار کشید و تکلیف را بر خود واجب ندید.

پس از قطعی شدن کاندیدا شدن ابراهیم رئیسی، در انتخابات ۱۴۰۰، حمیدرضا ترقی، از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در توییتی نوشت: امروز در جلسه فوق العاده شورای مرکزی، حزب موتلفه اسلامی، ضمن حمایت قاطع از آیت الله رئیسی از ثبت نام نامزد‌های حزبی خود به نفع ایشان منصرف شد.

علی نیکراد، نائب رئیس مجلس و محمد ناظمی اردکانی وزیر تعاون دولت نهم از کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری، به نفع رئیسی کنار رفتند.

اما این انصراف‌ها از سوی اردوگاه راست، در حالی اتفاق افتاد که ابراهیم رئیسی پس از ثبت نام در میدان رقابت‌ها گفت: «حضور من در انتخابات به شکل مستقل است، حضورم نافی حضور دیگران نیست. کسی بخاطر من انصراف ندهد.»
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان