اخبار تکنولوژی
رویداد۲۴  این شرکت می‌خواهد فرایند احراز هویت دو مرحله‌ای را به واتس‌اپ ببرد و کدهای یکبار مصرف را از طریق این پیام‌رسان به دست کاربر برساند.

مطابق اعلام توسعه‌دهنده‌ای به نام «الساندرو پالوزی»، اینستاگرام احتمالا می‌خواهد در آینده کدهای ۲FA خود را از طریق واتس‌اپ ارسال کند. او با انتشار دو اسکرین‌شات از اینستاگرام قابلیتی را نشان داده که اجازه فعال‌سازی این ویژگی را می‌دهد. همان طور که در ادامه می‌بینید، ظاهرا به تنظیمات اپ اینستاگرام گزینه‌ای اضافه شده که امکان دریافت کد از طریق واتس‌اپ را فراهم می‌کند.
استفاده از واتس‌اپ در احراز هویت کاربران اینستاگرام
اگر کاربر این قابلیت را فعال کند، در هنگام ورود به اینستاگرام روی حساب واتس‌اپ خود کدی دریافت می‌کند که باید آن را به اپلیکیشن بدهد. این امکان به عنوان یک گزینه اختیاری در دسترس کاربران قرار می‌گیرد، یعنی افراد همچنان می‌توانند دریافت پیامک هم داشته باشند.

ارائه این قابلیت در آینده با اضافه شدن امکان افزودن یک اکانت در چند دستگاه بسیار مفید خواهد بود. چون در آن صورت کاربران به راحتی می‌توانند کد ۲FA را از روی هر دستگاهی که بخواهند دریافت کنند و لازم نیست صرفا متکی به یک دستگاه باشند.

احراز هویت دو مرحله‌ای یک قابلیت امنیتی است که به محافظت از اکانت‌های اینترنتی کمک می‌کند. اگر کاربر این قابلیت را فعال کرده باشد، در هنگام ورود به اکانت‌های خود باید کد ویژه‌ای وارد کند.

واتس‌اپ به شکل جدی در حال توسعه قابلیت‌های این پیام‌رسان است. اخیرا اعلام شده که احتمالا به‌زودی این امکان فراهم می‌شود تا کاربران بتوانند چت‌های خود را به شماره‌های جدید منتقل کنند. این قابلیت با تغییر شماره فرق می‌کند و به شما اجازه می‌دهد تا در صورت استفاده از یک سیم کارت متفاوت روی دستگاهی متفاوت بتوانید به چت‌های قبلی خود دسترسی داشته باشید.