تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۰

چگونگی دریافت واکسن کرونا توسط گروه‌های سنی مختلف

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: گروه سنی ۸۰ سال به بالا یعنی متولدین ۱۳۲۰ و قبل از آن می‌توانند در هر زمانی به مراکز تجمیعی ما مراجعه کنند و واکسن خود را دریافت کنند، اما سایر گروه‌های سنی مخصوصا گروه سنی ۷۵ تا ۷۹ و ۷۰ تا ۷۴ سال حتما باید در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

چگونگی دریافت واکسن کرونا توسط گروه‌های سنی مختلف

رویداد۲۴ محمد دهقانی، شنبه شب ۸ خرداد در خصوص روند انجام واکسیناسیون در استان به رساتنه‌های گروهی گفت: در استان خراسان جنوبی۵۴۵۶۰ دز واکسن دریافت کردیم که از این تعداد واکسن دریافت شده، دز نوبت اول به ۳۷۹۶۷ نفر و دز نوبت دوم به ۳۶۵۶ نفر از گروه‌های هدف تزریق انجام شده است.

وی در خصوص درصد واکسیناسیون گروه‌های مختلف در استان گفت: در افراد بالای ۸۰ سال ۸۱ درصد، ۷۵ تا ۷۹ سال ۴۷ درصد و افراد بین ۷۰ تا ۷۴ سال حدود ۴۴ درصد واکسیناسیون انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: گروه سنی ۸۰ سال به بالا یعنی متولدین ۱۳۲۰ و قبل از آن می‌توانند در هر زمانی به مراکز تجمیعی ما مراجعه کنند و واکسن خود را دریافت کنند، اما سایر گروه‌های سنی مخصوصا گروه سنی ۷۵ تا ۷۹ و ۷۰ تا ۷۴ سال حتما باید در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند و بعد از دریافت پیامک که روز و محل تزریق را مشخص خواهد کرد، در زمان مشخص شده به مرکز مورد نظر مراجعه و واکسن خود را دریافت کنند.

دهقانی با بیان اینکه گروه سنی زیر ۸۰ سال به هیچ عنوان در خارج از نوبت عنوان شده به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنند که امکان تزریق واکسن برای آن‌ها وجود نخواهد داشت، یادآور شد: مراکز تجمیعی در شهرستان‌های بیرجند، قاین، فردوس و طبس راه اندازی شده و واکسیناسیون خودرویی نیز در مرکز غدیر در خیابان پاسداران شهر بیرجند راه اندازی شده است و بر اساس فراخوانی که از طرف مراقبین سلامت صورت می‌گیرد، برای واکسن مراجعه خواهند داشت.


بیشتر بخوانید: عوارض طبیعی و غیرطبیعی بعد از تزریق واکسن را بشناسید +فیلم


وی از اعمال محدودیت تردد در تعطیلات پیش رو در استان خبر داد و گفت: با توجه به مصوبه جدید ستاد ملی کرونا، محدودیت‌های تردد جاده‌ای از ساعت ۱۲ ظهر چهارشنبه ۱۲ خرداد ماه تا ساعت ۱۲ ظهر دوشنبه ۱۷ خردادماه در استان اعمال خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: در این تاریخ خروج خودرو‌ها با پلاک بومی از استان ممنوع و ورود خودرو‌ها با پلاک غیر بومی به استان ممنوع خواهد بود و در صورت ورود یا خروج، مشمول جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و یک میلیون تومانی خواهند شد.

دهقانی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تازه پیک چهارم را پشت سر گذاشتیم و در روند نزولی هستیم، از مردم تقاضا دارم این محدودیت‌های جدید که در این چند روز است را رعایت کنند تا شاهد افزایش مجدد بیماری در سطح استان نباشیم.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان