تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۰

نحوه واریز سود نیمه دوم سهام عدالت چگونه است؟

یک مقام آگاه گفت: تنها ۳۰ درصد از نصفه باقیمانده سود سهام عدالت واریز می‌شود.

واریز سود نیمه دوم سهام عدالت

رویداد۲۴ سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۹۸ شرکت‌های سرمایه‌پذیر در اواخر سال ۹۹ به میزان ۵۰ درصد واریز شد و قرار شد ۵۰ درصد دوم از این سود عملکرد بعد از عید ۱۴۰۰ به حساب سهامداران عدالت که ۴۹ میلیون نفر هستند واریز شود. حتی صحبت‌هایی بر این بود که در ماه مبارک رمضان و یا حداکثر عید فطر ۵۰ درصد دوم سود سهام عدالت به حساب سهامداران عدالت واریز شود.

اخبار رسیده از شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه نشان می‌دهد که تاکنون حدود ۳۰ درصد از سود سهام عدالت مربوط به ۵۰ درصد باقیمانده واصل شده و هنوز ۲۰ درصد از سود باقیمانده شرکت‌ها به حساب این شرکت واریز نشده تا بین سهامداران عدالت تقسیم شود.

همچنین پیش از این حسین فهیمی مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفته بود از ۳۶ شرکت سرمایه‌پذیر سهام عدالت ۲۹ شرکت برای عملکرد سال ۹۸ خود سود شناسایی کرده که باید بین سهامداران عدالت چه در روش مستقیم یا غیرمستقیم بین سهامداران توزیع شود که بر این اساس با توجه به تلاش فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی ۵۰ درصد از این سود که واصل شده بود قبل از عید به حساب سهامداران واریز شد.


بیشتر بخوانید: امکان لغو فروش سهام عدالت وجود دارد؟


البته قانون تجارت در این زمینه ایراداتی دارد از جمله اینکه قانون تجارت می‌گوید برای عملکرد شرکت‌های بورسی در یک سال مالی می‌توان تا تیر سال بعد مجمع برگزار کرد و در صورت شناسایی سود و تصویب در مجمع می‌توان تا هشت ماه بعد از آن این سود را به حساب سهامداران واریز کرد.

در این زمینه یک مقام آگاه، گفت: با توجه به پراکنده بودن و زیاد بودن مشمولان سهام عدالت، باید همه سود‌ها واصل شود و به صورت همزمان به حساب دارندگان سهام واریز شود، اما، چون تا کنون از ۵۰ درصد دوم سود سهام عدالت فقط ۳۰ درصد واصل شده، احتمالا این ۳۰ درصد واریز می‌شود و ۲۰ درصد سود سهامداران عدالت در شرکت‌ها می‌ماند.

به گفته وی، لازم است از مقامات بالاتر مانند وزیر اقتصاد و یا رئیس جمهور در این زمینه وارد شود تا سود اندک و پراکنده سهامداران عدالت که نزد شرکت‌های سرمایه‌پذیر مانده است را هرچه زودتر وصول کنند و به حساب سهامداران عدالت که از دهک‌های کم‌درآمد جامعه هستند، واریز شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سود سهام عدالت
نظرات شما
پیشخوان