تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۰

بیش از ۲۸ هزارو ۵۰۰ تن کالا از مرز بازرگان صادر شد

مدیرکل گمرک بازرگان با اشاره به اینکه این مرز بزرگترین مرز زمینی کشور است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۲۸هزار و ۵۲۳ تن کالا از طریق این مرز صادر شده است.

صادرات کالارویداد۲۴ مجتبی بازگیر اظهار داشت: این محصولات شامل پتروشیمی، نباتی، کشاورزی، سنگی، اشیاء سرامیکی و شیشه ای، قراضه و ضایعات از آهن و فولاد و نساجی است.

وی افزود: در این خصوص ۸۲۴ اظهار نامه صادر شده که سال گذشته در این مدت زمانی به دلیل بسته بودن مرز ۸۸ مورد بود.

مدیرکل گمرک بازرگان اضافه کرد: همچنین در این مدت صادرات سایر گمرکات از طریق این مرز ۱۹۶ هزار و ۲۴۶ تن است در حالی که سال گذشته در این مدت زمانی هشت هزار و ۳۰۰ تن بوده است.

بازگیر با بیان اینکه ارزش دلاری کالاهای صادرشده از این گمرک ۹۹ میلیون و ۸۸۸ هزار و ۴۶۷ دلار است، ادامه داد: ارزش دلاری صادرات سایر گمرکات از طریق این مرز هم ۲۴۸ میلیون و ۳۹۳ هزار و ۶۳۸ دلار برآورد می شود.

حدود یک چهارم از کل پایانه‌های مرزی کشور در آذربایجان‌غربی قرار دارد و این استان دارای پنج پایانه مرزی شامل بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، صنم بلاغی پلدشت در مرز نخجوان و تمرچین پیرانشهر در مرز عراق است.

گمرک بازرگان یکی از مبادی سه‌ گانه تجارت مرزی ایران و ترکیه به شمار می‌رود که به صورت شبانه‌روزی در شمال آذربایجان‌غربی فعال است؛ این مرز که دروازه ورود ایران به کشورهای اروپایی به شمار می‌رود، در فاصلهٔ یک کیلومتری شهر بازرگان از توابع شهرستان ماکو در آذربایجان‌غربی قرار دارد.

گمرک بازرگان در سال ۱۳۰۵ شمسی راه‌اندازی شد و تنها مرز ۲۴ ساعته و بین‌المللی مابین ایران و ترکیه است.

آذربایجان‌غربی ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک با ترکیه، عراق و نخجوان دارد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان