تاریخ انتشار: ۱۱:۴۲ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۹ نظر
رویداد‌۲۴ گزارش می‌دهد؛

جدال مخالفان و موافقان ابراهیم رئیسی در توییتر/ قاضی القضات در مرکز انتقادات

کاربران در فضای مجازی به ویژه توییتر کنایه‌ها و اظهارات نامزد‌های انتخابات ۱۴۰۰ را دستمایه شوخی و طرح مطالبات خود قرار دادند و از ابراهیم رئیسی خواستند تا لیست یازده ابربدهکار بانکی را منتشر کند. کاربران همچنین نسبت به هزینه‌کرد‌های هنگفت تبلیغاتی ستاد ابراهیم رئیسی انتقاد کردند.

ابراهیم رئیسی

رویداد۲۴ فضای انتخابات اگرچه با برگزاری سومین و آخرین مناظره هم گرم نشد، اما فضای مجازی حداقل تا چندماه سوژه برای پرداختن دارد. کمتر از یک هفته مانده به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نه از میتینگ‌های انتخاباتی خبری هست و نه از گردهمایی‌های خیابانی. کرونا را اگر کنار بگذاریم، با اتفاقاتی که در فرایند بررسی صلاحیت‌ها افتاد دیگر رمقی برای گرم کردن تنور انتخابات برای کسی باقی نمانده.

با برگزاری سومین وآخرین مناظره انتخابات ۱۴۰۰، همانند دو مناظره قبل واکنش‌ها به ۷ کاندیدای حاضر نیز در شبکه‌های اجتماعی خصوصا توئیتر شدت گرفت و بسیاری از مردم با هشتگ‌های متفاوتی چون «#صدا و سیمای عشقی تا #رئیسی منتشر کن» سعی داشتند تا نظر خود را به هریک از کاندیدا‌ها نشان دهند.


بیشتر بخوانید:حاشیه‌های جنجالی آخرین مناظره انتخاباتی/ سید محرومان یا سید مرحومان؟


طبق آمار بیشترین کاندیدا‌هایی که در فضای مجازی و به ویژه پس از سومین مناظره خطاب به آنها هشتگ ایجاد شده، عبدالناصر همتی، ابراهیم رئیسی و محسن مهرعلیزاده بود. ابراهیم رئیسی در دومین مناظره اعلام کرده بود که در اینستاگرام دومیلیون نفر فالوور دارد. همین موضوع باعث شد تا بسیاری آن را دست مایه طنز قرار دهند و بگویند اگر فالوور بالا داشتن ملاک است، پس تتلو و حسن ریوندی نیز با نزدیک به ۱۰ میلیون فالوور می‌توانند رئیس جمهور بهتری برای ایران باشند.

این در حالی است که رئیس قوه قضاییه فعالیت خود در توییتر را نزدیک به دو هفته قبل و برای تبلیغات انتخاباتی آغاز کرد. نکته جالب اینکه این شبکه اجتماعی به دستور قوه قضاییه فیلتر شده است. در این گزارش به وضعیت ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه در توییتر می‌پردازیم تا ببینیم کاربرارن درباره او چه می‌گویند.

رئیسی انصراف بده!

بخشی از کاربران اصولگرا در شبکه‌های اجتماعی نظیر توئیتر، با توییت کردن هشتگ‌هایی از جمله رئیسی انصراف بده، تلاش کردند تا رئیسی را به سمت و سوی انصراف دادن به نفع جلیلی سوق دهند.

عبدالرضا داوری از مشاورین و نزدیکان سابق محمود احمدی نژاد در توئیتی اعلام کرد که برخی از منابع از قوت گرفتن احتمال انصراف ابراهیم رئیسی سخن می‌گویند. بعد از آن، کاوه اشتهاری مسئول رسانه ستاد ابراهیم رئیسی، در واکنش به این توییت نوشت: دونکته را پیشنهاد می‌کنم، یکی اینکه این خبرسازی‌ها را شفاهی بگید که شاید بقیه تا هفته بعد این ساعت که شمارش آرا شروع، آنرا فراموش کنند. دیگر اینکه عملیات روانی خودش ذاتا اصالت ندارد، باید فایده‌ای هم بکند. آیا از این حرف‌ها نیم رای به آقای رضایی اضافه می‌شود؟

کاربر دیگری از اصولگرایان نیز نوشته بود که بهتر است رئیسی به نفع سعید جلیلی به قوه قضاییه برگردد، زیرا سعید جلیلی نماد واقع‌گرایانه‌تری از یک کاندیدای اصولگرا است.

وضعیت ابراهیم رئیسی در توئیتر/ دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس؟

با شدت گرفتن توییت‌ها علیه رئیسی برای انصراف از انتخابات خصوصا به نفع سعید جلیلی، نیکزاد رئیس ستاد انتخاباتی ابراهیم رئیسی اعلام کرد که از انصراف کاندیدا‌ها به نفع رئیسی استقبال می‌کنیم، اما اجباری برای اینکار نداریم.

هرچند که بسیاری از بزرگان اصولگرا مانند مصباحی مقدم، اعلام کردند که رقابت اصلی میان رئیسی و همتی است. با این حال بسیاری انتظار داشتند که سعید جلیلی به نفع رئیسی کنار بکشد، اما این اتفاق تا به این لحظه رخ نداده است.انتظار می‌رود تا پش از شروع رای‌گیری، کاندیدا‌های پوششی از صحنه رقابت به نفع رئیس قوه قضاییه کنار بروند.

زنانی به جای ون گشت ارشاد، به ستاد ابراهیم رئیسی رفتند!

هرچه به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم، همانند انتخابات‌ها در ادوار گذشته فضای جامعه نیز بازتر می‌شود. مسئولان یکی پس از دیگری در شبکه اجتماعی فیلتر شده حضور پیدا می‌کنند، لباس شخصی‌هایی که به مردم گل می‌دهند و زنانی که آزادانه و بدون ترس از گشت ارشاد و پیامک‌های وحشت، در خیابان‌ها تردد می‌کنند. زنان تنها در روز‌هایی از سال می‌توانند آنطور که می‌خواهند لباس بپوشند و در جامعه تردد کنند، روزهایی مانند ۲۲ بهمن یا انتخابات.

عکس‌هایی در توییتر دست به دست می‌شود که نشان می‌دهد زنان و دختران با سبک و سیاق متفاوتی در میتنیگ‌های انتخاباتی ابراهیم رئیسی حضور دارند. زنانی آرایش کرده و لباسی که اگر شما در یک روز عادی به تن داشته باشید و از خیابان‌هایی مانند فردوسی یا ولیعصر عبور کنید، گشت ارشاد حتما شما را ابتدا به داخل ون گشت ارشاد هدایت کرده و بعد ساختمان وزرا، برای پاره‌ای از توضیحات.وضعیت ابراهیم رئیسی در توئیتر/ دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس؟
این رویه و برخورد دوگانه صدای مردم را درآورده است. برخی با انتشار این عکس‌ها نوشتند که رئیسی نسخه به روز شده احمدی نژاد است. کاربر دیگری هم با انتقاد از این موضوع نوشت: یک روز عادی در روز‌های انتخاباتی ایران، زنانی که با آن‌ها ابزاری برخورد می‌شود و فقط چندروز در سال، می‌توانند لباسی که می‌خواهند را به تن کنند و ترسی از بگیر و ببند و رفتار زشت گشت ارشاد نداشته باشند.

ستاد‌های مردمی یا پولی؟

زمانی که ابراهیم رئیسی برای ثبت نام در انتخابات به وزارت کشور رفت، پشت میکروفن خبرنگاران قرار گرفت و اعلام کرد که هیچ هزینه‌ای برای تبلیغات انجام نمی‌دهد و مردم خودشان خانه‌هایشان را ستاد می‌کنند.

اما شواهد چیز دیگری را نشان می‌دهد. کاربران در توئیتر تصاویری را منتشر می‌کنند که نشان می‌دهد ارگان‌های مختلفی از جمله قوه قضائیه برای او تبلیغ می‌کنند. بنر‌های چند متری، ماسک‌هایی با چاپ نام رئیسی و ... بخشی از تبلیغات گسترده در سطح شهر برای رئیسی است. البته رئیس قوه قضاییه بعد از این اتفاق در دستوری، اعلام کرد که بنر‌های او از سطح شهر جمع شود. هنوز مشخص نیست که اگر این ستاد‌ها مردمی است، پس چه دلیلی برای جمع آوری آن‌ها وجود دارد!

یکی از کاربران توئیتر با انتشار تصویری از بنر چند ده متری رئیسی، در صفحه خود نوشت: کاش رئیسی بعد از انتخابات، این بنر را به مردم بی بضاعت بدهد تا آن را برای در امان ماندن از باران، روی خانه‌های خود بکشند. هادی مهرانی کاربر دیگری هم با انتشار تصویری از ساختمان زیر مجموعه قوه قضاییه که پوستر‌های رئیسی را زده بودند، نوشت: داداش شانس آوردیم که شما مستقل اومدی، اگر مستقل نبودی چه می‌کردی!

وضعیت ابراهیم رئیسی در توئیتر/ دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس؟

رئیس منتشر کن!

بعد از مناظره سوم بود که هشتگ رئیسی منتشر کن، به یکباره در توییتر ترند شد و بسیاری از کاربران از رئیسی خواستند تا اسامی ابربدهکاران بانکی را منتشر کند. داستان از این قرار بود که در مناظره‌های اول، ابراهیم رئیسی اعلام کرد که بانک مرکزی به ۱۱ نفری که بیشترین وام را از بانک‌ها گرفته و پس نمی‌دهد رسیدگی نمی‌کند. عبدالناصر همتی رئیس سابق بانک مرکزی و کاندیدای فعلی انتخابات نیز در سومین مناظره، در برگه‌ای اسامی ۱۱ ابربدهکار بانکی را نوشت و جلوی دوربین‌های صدا و سیما به ابراهیم رئیسی داد و از او خواست به عنوان رئیس قوه قضاییه، نام این ۱۱ نفر را برای مردم بخواند.

رئیسی، اما با طفره رفتن از خواندن اسامی این بدهکاران، اعلام کرد که مردم می‌توانند در رسانه‌ها بخوانند و ببینند که قوه قضاییه با آن‌ها برخورد کرده است یا نه! ماجرا، اما به این جا ختم نشد و بعد از زمان استراحت میان مناظره، رئیسی با انتقاد از همتی اعلام کرد که «این اسامی را باید زودتر به من می‌دادید نه حالا!» همین موضوع باعث شد تا کاربران در توییت‌های مختلفی نسبت به این اقدام اعتراض کنند. سینا رحیم پور نوشت: «دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس؟ رئیسی منتشر کن.»

کاربر دیگری هم نوشت: خوشبحال اون ۱۱ نفر که حتی رئیس قوه قضاییه هم جرات نداره اسمشون رو بخونه. برخی دیگر با تشکر از این اقدام همتی، از رئیسی خواستند تا اگر واقعا دغدغه مبارزه با فساد را دارد، اسامی این ۱۱ ابربدهکار بانکی که ۹۰ هزار میلیارد وام گرفته‌اند را منتشر کند و با آن‌ها همکاری و همدستی نکند. کاربر دیگری هم با انتشار عکس تتلو، با کنایه به ابراهیم رئیسی گفت:تتلو یه آهنگی داشت که می‌گفت منم یکی از اون یازده تام! یعنی این روز‌ها رو پیش بینی می‌کرد. کابر دیگری هم نوشت: پیروز مناظره سوم آن ۱۱ نفر  ابربدهکار بانکی بودند که هیچ کس جرات نکرد نامشان را بخواند.

آرزوی انصراف نامزدهای انقلابی به نفع رئیسی

حامیان رئیسی هم در توییتر کم نیستند. اکانت‌هایی با تصویر ابراهیم رئیسی در چند هفته گذشته در حمایت از رئیسی توییت‌هایی را منتشر کردند. بعد از مناظره سوم یک کاربر در این باره نوشت: «رئیسی بودن فقط اون قسمتش که برای دفاع از خودت صدا تو پایین‌ترین حالته، اما واسه درد مردم لازم باشه فریاد هم میزنی.» کاربر دیگری نوشت: «بعد از ۸ سال ذلت و تباهی، شنیدن حرف‌ها و دیدن اعمال و کارنامه آقای رئیسی امید رو توی دلمون زنده کرد. با افتخار رای من رئیسی»

حامیان رئیسی پیروزی او را در انتخابات قطعی می‌دانند و انتظار دارند دیگر نامزدهای اصولگرا به نفع وی کناره گیری کنند. کاربری در این باره نوشت: «دوست داریم چند روز آینده این خبر را مخابره کنیم، تمامی نامزد‌های انقلابی به نفع آقای رئیسی انصراف دادند.»

کاربری هم در حمایت از رئیسی نوشت: «رئیسی امروز ثابت کرد که میشه هم مناظره رو برد و هم اخلاق رو»

 

 

 

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
0
0
البته شما رویداد 24 :
1- کم دلت نمیخواد که رئیسی رای نیاره
2- خودت هم میدونی اکثر این خبرهایی که گذاشتی یه دروغ محضه
3- نامزدی که تحت حمایت سایت شماست خیلی اوضاعش خراب تر از این حرف هاست
4- 8 سال مدیریت و مملکت داری روحانی که شما طرفدارش بودید را دیدیم
5- واقعا اگر یه کم کلاهت را قاضی کنی و به عقلتان رجوع کنید متوجه میشید که دو نامزد اصلاح طلب که یکیشون در این سه سال مسئولیتش کم در رنج مردم بی تقصیر نبود ، هیچ برنامه ای ندارند و همش فرار رو به جلو دارند
6- برای یک بار هم که شده به خاطر طرفداری از حزب تان ، سختی برای مردم رنج دیده نتراشید
7- مسئولیت شما اطلاع رسانی در شرایط بی طرفی هست و در بعضی مواقع اطلاع رسانی خوبی داری ولی بیشتر در جهت منافع حزب مطبوعت به آن طرف غش میکنی
مردم با هر سلیقه ای که هستند دوست دارند شما واقعیت ها را بازگو کنید و بی طرفانه خبر رسانی کنید

با عرض خسته نباشید به عوامل سایت ، درد دلی بود .....
خدا قوت و خسته نباشید
محمدمعصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
1
0
مردم خرکی مسلک منافق
.................................
گرگ زخمی اگر جانباز حق
محمدمعصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
1
0
اگر جانباز حقی در ضمیر
از قوم منافق زن مگیر
آذربایجانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
1
6
شما حساب کنید این حجم عظیم تبلیغات رئیسی در سراسر ایران حتی شهرهای کوچک چه هزینه هنگفتی داره و از کجا تامین مالی شده
صدا و سیما مجلس قوه قضائیه و سایر ارگانهای نظامی و اطلاعاتی بشدت حامی رئیسی هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
هر چی خودشون بخوان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
0
0
رویداد فکر نمیکردم بعضی نظرات را منتشر نکنی.
از شهرستان سراب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
0
2
فردا قراره رئیسی بیاد تبریز و امروز صبح زود پیامکهای بسیاری به شهرستانهای اذربایجانشرقی ارسال شده مبنی بر حضور پر شور در این گردهمایی و خبرها حاکیست به هر نفر 100 هزار تومان میدهند و نهار و شام مجانی فردا قراره در تبریز هم مثل خوزستان طرفداران به چشم بیان
اونوقت سایتهای وابسته و دورقاب چین امدن طرفداران اندک مهرعلیزاده در تبریز رو مسخره میکردند گویا نمایشهای این عده تمامی نداره
ناشناس
|
Belgium
|
۰۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
1
1
کاندید فقط طوسی !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
0
0
در شهر کوچک ما رئیسی دو تا ستاد بزرگ تهیه یعنی اجاره کرده و هزینه های سرسام اور میکنن مثل کرایه کلی صندلی چراغانی پذیرایی اجاره میکروفن و بلندگو و اکو و رفت و آمد و سخنران و بنر و پوستر و داربست و وانت و و.... حساب کردم حداقل طی این یک ماه 100 میلیون تومن هزینه تبلیغ ایشان در شهر بسیار کوچک و دورافتاده ماست اگه در ایران 1000 شهر داشته باشیم 100 میلیارد تومن خرج میشه که البته برای کلانشهایی مانند تهران وتبریز و شیراز و قم و اهواز ارومیه مشهد کرج اصفهان قطعا 50 برابر بیشتر خرج برمیداره فارغ از روستاها و بخشهای کوچک و هزینه های رفت امد خودشون و اطرافیان و هواپیماها و اتوبوسها
سوالی که دارم رئیسی این هزینه ها رو از کجا میاره؟ایشون که گفته زندگی معمولی داره؟
نظرات شما
پیشخوان