تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۰

بعد از انتخابات در بورس سرمایه‌گذاری کنیم؟

کارشناس بازار سرمایه گفت: در بازار هیجان خروج نقدینگی در حال حاضر به چشم می‌خورد و ثباتی در آن شکل نگرفته است البته یک سری از گروه‌ها به تعادل رسیدند اما همچنان امکان اصلاح در بازار وجود دارد.

پیش‌بینی بازار سهام بعد از انتخابات

رویداد۲۴ بورس در ابتدای هفته جاری روند منفی را گذراند و با افت گسترده ارزش و حجم معاملات رو به رو شد اما از اواسط هفته، بازار با تحرکات مثبتی توانست تا حدی برگردد و ریزش شاخص کل را جبران کند.

مریم محبی، کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که با توجه به وضعیت اقتصادی کدام بازار مناسب برای سرمایه‌گذاری است گفت: با توجه به شرایط حاکم بر اقتصاد و مشخص نبودن نتیجه انتخابات، اگر افراد پول نقد دارند بهتر است صبر کنند تا شرایط آتی کشور بهتر شود و اگر عجله‌ای برای سرمایه‌گذاری در یکی از بازارها را دارند مسکن در حال حاضر کم ریسک‌ترین بازار است. وی در تشریح دلیل خود گفت: بازار مسکن به دلیل آنکه یک کالای مصرفی و سرمایه‌ای است می‌تواند با رشد تورم درآمدزا باشد و منتاسب با آن رشد کند.


    بیشتر بخوانید: فرصت های بورسی که پرپر شد!


    محبی افزود: هر فردی برای ورود به هر بازاری باید چندین سوال را مقابل خود قرار دهد از جمله آنکه چه میزان نقدینگی در دسترس دارد. سوال مهم دیگر این است که چه زمانی به این پول نیاز دارد و متناسب با این نیاز برنامه‌ریزی کند در کدام بازار و با چه ریسکی می‌خواهد سرمایه‌گذاری کند.

    محبی در بخش دیگری درباره زمان مناسب برای سهامداری در بورس گفت: در بازار هیجان خروج نقدینگی در حال حاضر به چشم می‌خورد و ثباتی در آن شکل نگرفته است البته یک سری از گروه‌ها به تعادل رسیدند اما همچنان امکان اصلاح در بازار وجود دارد به عقیده من نقطه ورود به بازار اگر ۵ تا ۱۰ درصد بالاتر از چیزی که در حال حاضر است، باشد سود و منفعت بیشتری دارد تا پایین‌تر از وضعیتی که الان در آن هستیم.

    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    نظرات شما
    پیشخوان