تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

خیزش گرد و خاک در برخی مناطق کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم وزش باد و خیزش گرد و خاک در برخی مناطق کشور طی چهار روز آینده خبر داد.

اخبار هواشناسی

رویداد۲۴ صادق ضیاییان با اشاره به اینکه بر اساس تحلیل آخرین الگوهای هواشناسی طی پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف و آفتابی خواهیم داشت، اظهار کرد: طی امروز و فردا (۲۹ و ۳۰ خرداد) در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب در ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و گاهی رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی این مدت به‌ویژه طی ساعات بعد ازظهر در استان‌های ایلام، خوزستان و بوشهر وزش باد و خیزش گرد و خاک و در استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان، همدان، مرکزی، اصفهان، قم، یزد و جنوب سمنان افزایش سرعت وزش باد و احتمال خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.


بیشتر بخوانید: هشدار هوشناسی؛ هوای تهران به شدت گرم می‌شود


ضیاییان با بیان اینکه از امروز تا سه‌شنبه (۲۹ خرداد تا اول تیر) در شرق کشور واقع در استان‌های خراسان جنوبی، شرق کرمان و نیمه شمالی استان سیستان و بلوچستان به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید خواهیم داشت، اظهارکرد: از این‌رو طی این مدت در بعضی ساعات خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی امروز (۲۹ خرداد) دریای خزر و طی سه روز آینده شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۳۰ خرداد) صاف همراه با وزش باد و با حداقل ۲۷ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و طی روز دوشنبه (۳۱ خرداد) نیز صاف همراه با وزش باد و با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان