تاریخ انتشار: ۱۶:۳۵ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۰

از واکسن‌های وارداتی بخش خصوصی چه خبر؟

رئیس انجمن واردکنندگان دارو گفت: بخش خصوصی تا پایان تیر ۱۴۰۰، هفت میلیون دز واکسن کرونا را وارد کشور می‌‌کند.

روند واکسیناسیون کرونا در ایران
رویداد۲۴ ناصر ریاحی، در خصوص واردات واکسن کرونا به دست بخش خصوصی توضیح داد: سه میلیون دز واکسن آسترازنکای هندی رزرو کرده‌ایم که در حال حاضر یک میلیون دز از آن‌ها تولید و آماده ارسال شده است.
او افزود: این یک میلیون دز در حال حاضر منتظر مجوز صادرات دولت هند است و تمام امور اداری واردات آن‌ها در ایران انجام شده است.

رئیس انجمن واردکنندگان دارو بیان کرد: علاوه بر واکسن هندی، چهار میلیون دز واکسن چینی هم به رزرو بخش خصوصی ایران درآمده که آن‌ها هم تا حدود ۳ هفته آینده وارد کشور می‌شود.

ریاحی ادامه داد: با این تفاسیر تا پایان تیر امسال در حدود هفت میلیون دز واکسن کرونا به دست بخش خصوصی به کشور وارد می‌شود.

او گفت: حدود سه ماه طول کشید تا بخش خصوصی اولین محموله خود را بتواند به کشور وارد کند، اما با توجه به اینکه روال کار به دست بخش خصوصی آمده، در مراحل بعدی راحت‌تر و زودتر می‌توانیم این واکسن‌ها را وارد کنیم.


بیشتر بخوانید: منتظر پیامک برای دوز دوم واکسیناسیون باشید/ اعلام گروه سنی جدید؛ بزودی


روز پنجشنبه نیز سخنگوی سازمان غذا و دارو از واردات یک میلیون دز واکسن کرونا به کشور خبر داد. خبری که نشان می‌داد تزریق دز دوم واکسن کرونا باید به زودی شروع شود اما مشمولان با مراجعه به مراکز واکسیناسیون باز هم به در بسته خورده‌اند و می‌گویند یا واکسن نیست یا مراکز خیلی شلوغ است.

از روز گذشته برخی برای تزریق دز دوم واکسن مراجعه کردند به این امید که مرحله دوم واکسینه را بگذارانند اما باز هم به در بسته خوردند. ساعت‌ها انتظار در صف‌های طولانی ماندند و دست آخر به آنها گفتند به خانه برگردید، نوبت شما نیست!

همه اینها نشان از یک سناریوی تکراری در بی‌نظمی واکسیناسیون می‌دهد. در حالی که خیلی‌ها هنوز در صف انتظار برای دز دوم هستند رئیس شبکه بهداشت گفته احتمالا به زودی گروه سنی دیگری را برای دریافت واکسن اعلام کنیم.

روند آرام واکسیناسیون در کشور در حالی انجام می‌شود که فوتی‌های روزانه سه رقمی است و تاکنون بر اساس اعلام وزارت بهداشت ۸۲ هزار و ۸۵۴ نفر در اثر کرونا جان باخته‌اند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان